Legendární Kansai Yamamoto se po odmlce vrací s kolekcí ozdobenou českým křišťálem

Stěžejním motivem nejnovější kolekce avantgardního návrháře jsou tradiční japonské motivy vytvořené z desetitisíců křišťálů Preciosa.

Jeden z modelů ozdobil křišťálem vyskládaný motiv kumade, na který designéři Preciosy umístili i českou vlajku.

„Vážím si spolupráce s českou značkou Preciosa, která se pyšní dlouhou historií sahající do roku 1548 a nepřeberným množstvím kamenů vyrobených z proslulého českého křišťálu. Pokrýt moje návrhy desítkami tisíc těchto křišťálů v rámci akce Nippon Genki Project 2018 je pro mě čest,“ nechal se slyšet sám Kansai Yamamoto, když v Tokiu 9. května svou kolekci uváděl.

Designéři Preciosy pro něj vytvořili dva jedinečné transfery japonských motivů mikoshi (svatyně ve vlnobití, doplněná o motivy větviček stromů nebo zlaté rybky) a kumade (bohyně radosti ověnčená vlajkami rozličných států) z takřka padesáti tisíc šatonových růží nejrůznějších barev i velikostí. „Protože jsou obrazce velmi složité a kombinují mnoho barev, muselo se vše dělat ručně, už nikdy by tedy nebylo možné udělat totožné transfery znovu,“ vysvětluje hlavní designérka Preciosy Components Zuzana Mantel.  Na každém díle je přes čtyřicet různých komponentů a barev. „To vytváří tak komplikované vzory, že jsme museli připravit speciální 3D formu, do které se kameny kladly jeden po druhém. Takový přístup by byl příliš náročný pro běžné užití, ale pro někoho tak precizního, jako je Kansai Yamamoto, to byla ta nejlepší cesta,“ doplňuje Mantel.

Mikoshi, menší z motivů, které designéři Preciosy připravili pro Kansaie Yamamota, tvoří 20 563 šatonových růží.

Kansai Yamamoto je mezi módními designéry legenda. Svět poprvé ohromil svou show v Londýně v roce 1971. Byl tak vůbec prvním japonským návrhářem, který se prezentoval mimo svou domovinu. Je proto považován za zakladatele současné japonské módy. Později svou důležitost ještě podtrhnul, když vytvořil nezapomenutelné kostýmy pro koncertní tour Davida Bowieho Ziggi Stardust nebo pro zpěvačku Lady Gaga. Naposledy na sebe výrazně upozornil v roce 2017 úspěšnou spoluprací s Nicolasem Ghesquièrem, s nímž vytvořil kolekci pro módní dům Louis Vuitton, ozdobenou výjevy z japonské ikonografie.

Preciosa pro jeho japonskou show vytvořila ještě další aplikaci mikoshi, tedy přenosné japonské svatyně, kolem které kvetou větvičky sakur a z vln tu vyskakují zlaté rybky. Tato aplikace, která kompletně vznikla v dílně aplikačního centra Preciosy, je výrazně plastická a kombinuje řadu rozličných komponentů.

Nippon Genki Project je celodenní festival a módní akce, která se každým rokem koná v dynamické Roppongi Hills Arena.  Jejím cílem je povzbudit Japonce v posledních opravách po tragickém zemětřesení a tsunami v roce 2011 a zároveň přípravě na pořádání olympijských her v roce 2020.

Zdroj: www.preciosa.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.