Existují zázračné diety? Výsledky přinese jen trvalá změna stravování a pohodový přístup!

První měsíce v roce jsou obdobím, kdy si uvědomíme, že nekontrolovaná strava v posledních týdnech zanechala na postavě pár kil navíc. Ve snaze vejít se zase do oblíbeného oblečení, se uchylujeme k různým, často nesmyslným dietám. Jaká jsou rizika prudkého zhubnutí a proč je lepší vsadit na stravu založenou na nižším příjmu sacharidů a více bílkovin?

Každý úspěch závisí na pozitivním přístupu k sobě samému. Můžete striktně dodržovat všechna dietní pravidla, ale pokud se stresujete a trestáte se za každý prohřešek, k ničemu dobrému to nepovede. Kila a centimetry budou ubývat pomalu či vůbec. Nezapomínejte, že ostatní vás posuzují podle toho, jak se vidíte sami, proto i na ženy s evidentně kily navíc může být hezčí pohled, než na daleko štíhlejší jedince. Vše je otázka nastavení v hlavě, a jakmile se přijmete, úspěch se dostaví.

Zbavte se zbytečné vody v těle
Cukroví, svařáky, obecně alkohol, chlebíčky a další pochutiny obsahují hodně sacharidů, na které se váže voda. Skutečnost, že se do ničeho nevejdete, může být částečně způsobená tím, že zadržujete vodu. Než se tedy vrhnete do nesmyslných diet slibujících zázraky do týdne, schovejte sladké, vysaďte alkohol a přidejte na talíř zeleninu. Například salátová okurka, ledový salát, zelený čaj, cuketa, celer a chřest jsou skvělá přírodní diuretika. Za pár dní se budete cítit lépe a s chladnou hlavou daleko rozumněji zvážíte další kroky svého hubnutí.

Martina Dvořáková

Nastartovat hubnutí může ketodieta a low carb diety
Každá cesta za vysněnou postavou začíná v kuchyni úpravou jídelníčku. Pokud chcete zmenšit tukové zásoby rozumnou a trvalou cestou, může být efektivní například ketodieta. Jedná se o změnu nastavení metabolismu, kdy vaše tělo začne samovolně spalovat tuky, aniž by docházelo ke ztrátě svalové hmoty. Princip spočívá ve snížení obsahu sacharidů pod 30–50 g denně na pár týdnů, a naopak ve velmi mírném navýšení příjmu bílkovin. „Nicméně i bez ohledu na ketodietu bychom měli denně sníst 0,8 g až 1,2 g bílkoviny na 1 kg své ideální tělesné hmotnosti. Dospělá žena s vahou 65 kg by tak měla přijmout přibližně 65 g bílkovin. Pro představu toto množství odpovídá čtvrtkilovému krůtímu prsu, které ale najednou málokdo sní,“ vysvětluje Martina Dvořáková, dietní koučka KetoDiet. Při ketodietě je doporučená denní dávka bílkovin 1,2 g až 1,4 g. Zvýšení je opravdu minimální.

Časté váhové výkyvy zpomalují metabolismus
Titulky slibující 5 kilo dole za týden zní lákavě. Bohužel nikde není řečené, jestli to bylo ve svalech, tucích nebo vodě. Nevyvážené způsoby stravy slibující téměř okamžitý úbytek váhy, které nejsou sestavené odborníkem na míru, přináší zpravidla více škody, než užitku. „Obvykle se při nich tělo zbavuje vody a energii na chod těla bere ze svalů. Tuk v těle se ale výrazně nemění,“ varuje Martina Dvořáková. Bohužel velké a časté váhové výkyvy nejsou pro tělo vůbec zdravé a dlouhodobě zpomalují metabolismus. Pokud chcete trochu shodit, musíte hledat vyvážené stravovací režimy, které ho naopak zrychlí a z těla budou mizet tuky, ne svaly.

KetoDiet: Polévky a omelety s vyšším obsahem bílkovin najdete na e-shopu www.ketodiet.cz za 385Kč/7 porcí.

Omezte sacharidy, zařaďte bílkoviny
Většina lidí nosí kilogramy navíc, protože jedí příliš mnoho sacharidů. Ty jejich tělo zkrátka nevyužije, a naopak jim chybí bílkoviny. Zkuste zařadit na stůl více tvarohu, ryb, masa, vajec a zeleniny na úkor sladkého ovoce, cukrovinek a porcí příloh bohatých na sacharidy. Kombinovat je můžete i s proteinovými tyčinkami, nápoji, proteinovým pečivem a omeletami, které vám pomohou denně přijmout odpovídající množství bílkovin. Uvidíte, že kila se budou rozpouštět před očima a budete doslova nabití energii a pozitivní náladou.

KetoDiet: Proteinové nápoje se širším spektrem bílkovin se pomalu vstřebávají a pomohou doplnit požadovaný denní příjem bílkovin. Najdete je v mnoha příchutích na e-shopu www.ketodiet.cz za 385Kč/7 porcí.

Jak zabránit jojo efektu?
Jojo efekt nastane vždy, pokud pomocí diety ztratíte nadbytečná kila, ale pak se vrátíte zpět ke své původní stravě, která ale nebyla ideální. Jídla, která vám kila navíc způsobila předtím, je způsobí i nyní a za pár týdnů máte vše zpět. „Jediné řešení je dlouhodobá a trvalá změna, během níž se naučíte správně jíst a s novým stravovacím režimem se ztotožníte,“ říká Martina Dvořáková z KetoDiet.

Zapojte postupně pohyb
Toto období milují majitelé fitness center, posiloven i osobní trenéři, neboť se v tomto čase snažíme dostát svým novoročním rozhodnutím. Začít se hýbat je důležitým faktorem na cestě za vysněnou postavou, ale není nutné hned kupovat měsíční permanentky a zkraje trhat rekordy. Na pravidelný pohyb, stejně jako na vyváženou stravu, si musíte pomalu zvyknout. Najděte si to, co vás opravdu baví a zpočátku cvičte 1x týdně, pak 2x, až se stane pohyb automatickou součástí vašeho života. V dlouhodobém horizontu tím pro sebe uděláte daleko více.

KetoDiet
Ryze česká značka KetoDiet, která vznikla v roce 2011 z náhlého popudu a velké osobní touhy zhubnout,  se za několik let své existence stala oblíbeným a vyhledávaným pomocníkem na cestě ke zdravějšímu a štíhlejšímu tělu. Svým klientům nabízí nejen prvotřídní proteinové nápoje a jídla vyráběná přímo v České republice z vysoce kvalitních surovin, ale poskytuje také maximální podporu v průběhu dietních plánů, společně se specializovaným výživovým poradenstvím.

Zdroj: www.ketodiet.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.