Herec Vladimír Kratina: Je sládkem v pivovaru! Alespoň v Ulici…
Už příští týden 21. srpna televizní diváci uvidí první z několika dílů populárního seriálu Ulice, který se natáčel v severních Čechách a pivovaru ve Velkém Březně. Značka Březňák, která se zde vaří, sází na hodnoty staré školy, a proto jí spojení s léty prověřeným seriálem velmi dobře „sluší“.
Natáčení se uskutečnilo během dvou květnových dnů a v jeho rámci se podařilo poukázat na tradiční výrobu i původ piva Březňák. Právě na sever Čech přijeli trávit dovolenou hrdinové seriálu, rodiče Luboš a Věrka Marečkovi se synem Márou.
A navštívili i zdejší pivovar Velké Březno. Díly této dějové linky ze severních Čech a pivovaru se budou vysílat na TV Nova v několika epizodách od 21. srpna.
V uvedených dílech seriálu si zahráli někteří zaměstnanci i ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč.
Objeví se v roli průvodce, přičemž svou skutečnou funkci sládka propůjčil herci Vladimíru Kratinovi.
Natáčelo se ve varně, showroomu i venku, „na place“ bylo přibližně 15 zaměstnanců a 100 lidí ze štábu. V pivovaru se na dva dny musela zastavit výroba. „Natáčení probíhalo v naprosto pohodové atmosféře, protože ve štábu byli opravdoví profesionálové. Překvapilo mě, že vše fungovalo bez větších příprav, úplně všichni věděli, co mají dělat, a to bez nějakých dlouhých porad. Což je o to zajímavější, protože finální vzhled jednotlivých obrazů vznikal až přímo na place. Zajímavá byla také návštěva režisérského vozu na konzultaci, kdy se mě ptali, zda vše probíhá pivovarsky opravdově, tedy uvěřitelně,“ uvedl k natáčení Michal Rouč.
Jak je známo z dřívějška, značka Březňák sází na hodnoty staré školy – pivo vaří z kvalitních surovin a podle klasické technologie v malebném pivovaru Velké Březno. Hodnotami staré školy myslí rozvážnost, tradici, poctivost, vztah k domovu a ruční práci. S tímto poselstvím Březňák přistupuje od počátku i k partnerství se seriálem Ulice, ve kterém hraje celá řada známých tváří. „Značka Březňák se skvěle hodí k seriálu, který prověřil čas. Ukazuje, že hodnoty a zkušenosti mají v tomto světě své místo,“ vysvětlila spojení s Ulicí manažerka značky Březňák Andrea Komůrková.
Ulice je první český denní seriál, který se točí v pražských ateliérech v objektu bývalé tiskárny v Hostivaři od června 2005.
Už více než 260 let pivovar Velké Březno hrdě shlíží z břehu Labe na měnící se kraj kolem a vítá každou novou generaci. Přes všechny změny, které s sebou ubíhající léta a staletí přinášejí, pivovar a jeho mistři zůstávají věrni české pivovarnické tradici a vlastnímu způsobu výroby piva. Po celou dobu odmítají výstřelky moderních technologií a spoléhají se výhradně na svoji intuici, poctivou ruční práci a kvalitní místní suroviny. V pivovaru ve Velkém Březně se dnes vaří Březňák světlý výčepní, Březňák světlý ležák a speciální světlý Březňák 14. Začátkem roku 2016 rozšířil pivovar své portfolio čepovaných piv o Březňák 11. O kvalitě piv, která se vaří tradiční metodou z nejlepších surovin a kvasí v otevřených kádích na spilce, svědčí i ceny z degustačních soutěží. V roce 2016 velkobřezenská piva získala celkem šest ocenění: první místo za Březňák 14 (Dočesná 2016), druhé místo za Březňák 14, třetí místo za Březňák Märzen a třetí místo za Březňák ležák nefiltrovaný (vše Pivo České republiky 2016). Březňák 14 vyhrál první místo i na Zlaté pivní pečeti 2016. Velkým úspěchem je zisk druhého místa pro Březňák 14 na Pivu České republiky 2016, protože jde o hlavní soutěž pro tři absolutní vítěze.
Zdroj: Pivovar Velké Březno