Nejexkluzivnější model v historii BMW Motorrad – závodní stroj HP4 RACE!
Nejaktuálnější novinky ze světa motocyklů byly na začátku března odprezentovány na brněnském Motosalonu. BMW Motorrad zde návštěvníkům 9. ročníku představilo širokou škálu svých unikátních strojů, z nichž stojí za zmínku pohodlné stroje na dlouhé cesty nebo třeba futurictický elektroskútr. Nejočekávanějším modelem byl ale exkluzivní závodní speciál BMW HP4 RACE.
Okruhový HP4 RACE je bezpochyby nejvýjimečnějším modelem v historii BMW Motorrad. Poprvé byl prezentován v loňském roce v Miláně a jeho uvedení na trh proběhlo teprve před několika měsíci. Od začátku výroby se počítá pouze s limitovanou edicí 750 kusů. Díky tomu má unikátní motocykl potenciál stát se také hodnotným sběratelským kusem.
Návštěvníci brněnského Motosalonu měli jedinečnou šanci prohlédnout si zblízka novinku, která v sobě kombinuje fascinující technická řešení dokonale provedená do posledního detailu. Za zmínku stojí i skutečnost, že jedinečnost HP4 RACE tkví, v porovnání s jinými závodními motocykly, v ruční montáži. Zajišťuje ji malý, vysoce specializovaný tým, který ručí za kvalitu na nejvyšší úrovni.
Závodní stroj z materiálu budoucnosti
HP4 RACE je čistokrevný závodní motocykl určený pro extrémní rychlostní výkony. Motor v sobě skrývá 215 koní při provozní hmotnosti pouhých 171 kilogramů. Je tedy ještě lehčí než závodní stroje, které jezdí okruhy Světového pohárů superbiků a svou váhou jen mírně překonává motocykly šampionátu MotoGP. Model je lehký díky celokarbonovému nosnému rámu a karbonovým ráfkům, jimiž je HP4 RACE vybaven. BMW Motorrad se stal prvním výrobcem na světě, který na trh uvedl motocykl s rámem vyrobeným čistě z karbonu. Ze stejného jedinečného materiálu jsou vyrobena rovněž obě kola.
Srovnatelný s motocykly Světového poháru superbiků
S motocykly ze Světového poháru superbiků nebo šampionátu MotoGP se může HP4 RACE pohodlně srovnávat, i pokud jde o brzdy a odpružení. Přední vidlice upside-down FGR 300, pružící i tlumící jednotka TTX 36 G totiž pocházejí od švédského Öhlinsu, který dodává díly také pro zmiňované závodní stroje. Kyvná vidlice z lehkých slitin, je další součástí, se kterou se můžete setkat také na stojích ze Světového poháru superbiků. To samé se týká i brzdového systému. Jeho základem jsou dva monoblokové brzdové třmeny Brembo GP4 PR.
Motor disponuje špičkovým výkonem 158 kW (215 k) ve 13 900 1/min a maximálním točivým momentem 120 Nm v 10 000 1/min. K dosažení nejlepších možných výkonů přispívá i šestistupňová závodní převodovka s optimalizovanými převodovými poměry a různými sekundárními převody (součástí je několik rozet). Motocykl BMW HP4 RACE je vybaven širokou paletou elektrických řídících a asistenčních systémů, které mohou být naprogramovány dle požadavků jezdce tak, aby umožnily maximální využití potenciálu stroje. Unikátní je i jeho vzhled. Dominuje mu ručně broušená hliníková nádrž s čirým lakem a doplňky, tlumiče a sedlo v barvách BMW HP Motorsport.
Tip redakce:
Naplánujte si trasu podle aplikace NaviRider a získejte ten nejlepší zážitek z cesty.
Zdroj: BMW