Síť LinkedIn stále více pomáhá při hledání práce. Firmy i lidé při jejím využívání chybují!

Personalisté stále častěji při hledání nových lidí vstupují na sociální síť LinkedIn. Ta umožňuje rychlý přehled o zkušenostech a výsledcích pracovníků z nejrůznější oborů. Ne všichni však LinkedIn umějí využívat. Týká se to firem, institucí i samotných uživatelů.

„Počet pozic, které obsazujeme díky osloveným lidem přes LinkedIn, se zvyšuje. Například v oboru IT je podíl takto vyhledaných kandidátů výrazný,“ říká Ondřej Horký z personálně-poradenské společnosti Devire. Firmy LinkedIn většinou nevyužívají při hledání manuálních pracovníků, na druhou stranu vhodného IT Developera nebo manažery kvality pomůže tato sociální síť vyhledat s velkou efektivitou.

Když personalisté hledají novou pracovní sílu a volnou pozici běžně inzerují v tištěných nebo elektronických médiích, mohou počítat s tím, že se jim ozvou jen ti, kteří právě hledají novou práci. Vyhledávání kandidátů s pomocí sítě LinkedIn je však jiné. Její uživatelé většinou práci mají a aktuálně novou nehledají. To se však může dříve či později změnit. „Když těmto lidem uděláme nabídku na jinou práci, jejich zaměstnavatelé nezřídka reagují protinávrhem. Aby si své lidi udrželi,“ uvádí Ondřej Horký.

Tím však práce se sítí LinkedIn nekončí. Velká výhoda spočívá v tom, že personalista může s její pomocí sledovat vývoj kariéry případného kandidáta. Naváže s ním kontakt a když neuspěje hned napoprvé, často dojde ke zpětné komunikaci ze strany pracovníka později. Až projeví zájem o změnu působiště. Anebo personalista využije jeho znalostí a konzultuje s ním, koho může s pracovní nabídkou oslovit.

Rostoucí význam sociální sítě LinkedIn však ne všichni umí naplno využít. Nejčastější chybou jednotlivých uživatelů je neúplný profil, neaktuální informace, někdo neváhá udávat dokonce lživé údaje. „Mít profil na síti LinkedIn není povinnost, ale pokud chcete zvýšit své šance na trhu práce, je to velice vhodná cesta. Nestačí však založit profil a očekávat, že se pracovní nabídky jen pohrnou. Je potřeba být aktivní, prohlížet volné pozice z oboru a nečekat jen, až se někdo ozve,“ radí Ondřej Horký z personálně-poradenské společnosti Devire.

U mnoha personalistů a pracovníků ve firmách a institucích, kteří mají práci s lidskými zdroji na starosti, však panují v práci se sociální sítí LinkedIn nedostatky. „Jedno školení nestačí, důležitější je praxe a pravidelné využívání sítě, která se neustále vyvíjí,“ upozorňuje Ondřej Horký.

Navenek dobře nepůsobí ani polovičaté informace u profilů ředitelů či manažerů společností, kterou reprezentují. Uživatelé sítě si rádi vyhledají informace o tom, kdo je vlastně oslovil, nebo o firmě a jejím vedení, kam se hlásí, a s kým budou pracovat. Když najdou neúplné informace, může je to odradit.

Minulý týden oznámila automobilka Škoda Auto, že její ředitel Bernhard Maier začne využívat profil na sociální síti LinkedIn. Podle sdělení firmy bude „sdílet zajímavé informace o dění ve společnosti Škoda Auto i osobní postřehy k obecnějším tématům nad rámec automobilového odvětví“.

Zdroj: Personálně-poradenská společnost Devire

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.