Staropramen letos oslaví 150. výročí založení pivovaru: Chystají se akce v pivovaru, speciální várka piva i historická kniha!

Letošní rok je pro pivovar Staropramen významným milníkem v jeho historii. Před 150 lety byl na Smíchově položen základní kámen a začala se psát historie současné české pivní dvojky a také druhé nejprodávanější české značky piva v zahraničí. České oslavy v dubnu zahájí nová reklamní kampaň, kde kromě hlavní tváře značky posledních let Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru. Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru spojeným s výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi v areálu pivovaru. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů.

Výročí 150 let je významným milníkem v historii každé značky či podniku. Proto pivovar pro své příznivce a milovníky piva na tento rok připravil řadu zajímavých akcí a novinek.

Hned se začátkem roku začal Smíchovský pivovar do hospod a restaurací dodávat sudová piva Smíchov, Jedenáctku a Ležák výhradně jako nepasterizovaná. V polovině března uzavřel partnerství s českou fotbalovou reprezentací a stal se tak oficiálním pivním partnerem národního fotbalového týmu. A další aktivity na sebe nenechají dlouho čekat.

Připomenutí výročí v kampani a pozvání na pivo do hospod i pivovaru
Začátkem dubna připomene Staropramen 150. výročí prostřednictvím nové reklamní kampaně. „Je na první pohled patrné, že nová kampaň navazuje na ty předešlé. V hlavní roli se opět představí Hynek Čermák a samozřejmě Smíchov. Tentokrát bude hodně vidět pivovar a jeho ikonický komín, pod kterým se odehrávají pravidelná sousedská setkání, a v neposlední řadě naši zaměstnanci,“ popisuje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen a dodává: „Mám obrovskou radost, že i tentokrát se ve větších či menších rolích představí na 40 našich lidí. Svědčí to o velké loajalitě a hrdosti zaměstnanců na pivovar a značku, pro kterou pracují. Co víc si může manažer značky přát.“

Kulaté výročí připomene i speciální edice piva, která putuje na pulty už v těchto dnech. Na všech obalech se objeví logo 150 let. Milovníci piva se také mohou těšit na národní promoci v obchodech, kde hlavní výhrou bude ikonická lednice značky SMEG v barvách značky.

S jarem je také spojené vydání knihy, která bude mapovat historii pivovaru. „Nebude to žádné nezáživné historické pojednání. Kniha poutavě vtáhne čtenáře do příběhu pivovaru Staropramen,“ říká Petra Chovancová.

Co by to bylo za výročí bez výroční várky piva a velké oslavy přímo v pivovaru. „V květnu bude poprvé naražen sud s první várkou výročního piva. Zatím neprozradím, co přesně chystáme, ale lidé se to včas dozvědí,“ usmívá se vrchní sládek Zdeněk Lux a dodává: „Rád bych už dnes všechny pozval na Smíchovské slavnosti, které se budou konat v sobotu 8. června v areálu pivovaru. Kromě výborného piva a prohlídek je připraven bohatý kulturní program.“

Oslava výročí i na zahraničních trzích
Staropramen má významné postavení nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhů jsme dlouhodobě jedničkou. V posledních letech zahraniční prodeje naší značky zaznamenávají pravidelný výrazný nárůst. Loni rostly zhruba o 5 %,” říká generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík a doplňuje: „150 let pivovaru je tak významné téma nejen u nás doma, ale i ve světě. Kolegové v zahraničí je připomínají novou reklamní kampaní, na obalech piva a prostřednictvím dalších lokálních aktivit v jednotlivých zemích. Staropramen prostě letos čeká celosvětová oslava.“ A pravděpodobně také dárek v podobě 400 milionů půllitrů piva Staropramen prodaných v zahraničí.

Když jedno výročí nestačí
Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí další dvě, sice výrazně mladší, ale pro pivovar velmi významná. Před 20 lety byla na pražských Vinohradech otevřena první restaurace nesoucí název Potrefená Husa. Pivovar tak založil první síť pivovarských značkových restaurací a začal udávat trendy na poli gastronomie v oblasti spojení široké nabídky piv a jídel. Patnáctileté výročí pak letos oslaví také největší tanková restaurace Staropramenu v Česku, pražská O2 arena, a s ní unikátní systém pivního hospodářství, který je zabudován přímo do útrob haly. Během hokejových zápasů se zde obvykle vypije okolo 12 tisíc piv, při rockových koncertech jich konzumenti zvládnou i více než 20 tisíc. I tato výročí budou součástí letošních oslav 150 let Staropramene.

Kvalita piva na prvním místě
Známé české přísloví říká, že sládek pivo vaří a hospodský ho dělá. Touto logikou se také řídily letošní investice pivovaru zaměřené na kvalitu čepovaného piva. Pivovar investoval přes 15 milionů korun do mikrofiltrace, která umožňuje, aby piva Staropramen putovala do restaurací a hospod v nepasterované podobě. Bez kvalitních sudů, výčepních technologií a péče přímo v restauraci nebo hospodě by však tato investice byla zbytečná. Proto bude pivovar do této oblasti každoročně investovat desítky milionů korun. Letos to bude částka přesahující 80 milionů korun. „Kromě každoročních investic do tankových a výčepních technologií jsme se rozhodli v letošním roce investovat přes 40 milionů korun také do KEG sudů. Naše sudy denně putují nejen po celém Česku, ale prakticky do celého světa, proto je důležité, aby byly v co nejlepší kondici,“ konstatuje Zdeněk Lux.

Investice do systému vratných obalů
Kvalitu i ekologický rozměr pak v sobě spojuje investice do nových přepravek na vratné lahve. „I přes rostoucí oblibu jednocestných obalů zůstává vratná lahev nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů. My tento trend jednoznačně podporujeme, a proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. S jejich obměnou jsme započali v loňském roce, letos jí máme v plánu dokončit. Celkově jsme vyměnili 950 tisíc kusů a investovali 100 milionů korun,“ vysvětluje Zdeněk Lux.

Nové pivovarské technologie s ohledem na ekologii a okolí
Pivovar původně vzniknul na periferii. Jak se Praha rozšiřovala, stal se její nedílnou součástí. Jako zodpovědný výrobce a soused pravidelně investuje do nových technologií, které jsou ekologické a ohleduplné k okolí pivovaru. Při nákupu nových technologií tak pivovarníci vždy zohledňují i parametry jakými jsou hlučnost, prašnost, apod. Tyto parametry byly zohledněny i při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje přes 57 milionů korun.

Důležité milníky v historii pivovaru:
1869 – založení Akcionářského pivovaru na Smíchově
1877 – sládek Trnka vyladil recepturu Smíchova -legendární desítky
1884 – zrození Granátu, který dal název celé kategorii piva
1900 – vznik vlastní propagační stanice pivovarských kvasinek
1919 – rozsáhlá modernizace pivovaru pod vedením sládka Josefa Paspy
1932 – Pivovar se stal největším pivovarem v Československu a patřil mezi 3 největší v Evropě
1944 – záchrana nové varny před válečnou konfiskací
1953 – počátky exportu piva Staropramen
1991 založení společnosti Pražské pivovary
1996 instalace v té době největší scezovací kádě v Evropě a oficiální začátek modernizace
1999 otevření první restaurace Potrefená husa na Vinohradech. Tento gastronomický koncept letos slaví 20 let své existence.
2004 otevření O2Areny s unikátním pivním hospodářstvím. S nadsázkou se dá říct, že vzniká největší tanková hospoda značky Staropramen.
2006 instalace cylindrokonických tanků
2010 – vznik Jedenáctky na základě originální receptury sládka Jana Špačka

Perličky a zajímavosti:
Od svého založení Smíchovský pivovar uvařil 130 000 000 hl piva. To je 26 000 000 000 půllitrů.

O Staropramenu
Staropramen je druhý největší český pivovar, který v letošním roce slaví 150 let od založení na Smíchově. Je také druhou nejprodávanější českou značkou piva v zahraničí. Ochutnat je j mohou spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Celkově se ho v zahraničí loni prodalo přes 1,95 milionu hektolitrů, což je přes 390 milionů půllitrů. Toto číslo zahrnuje jak export, tak licenční výrobu v zahraničí. Největšími trhy jsou Slovensko, Německo, Švédsko, Velká Británie, Chorvatsko, Ukrajina či Rusko.

Zdroj: Staropramen

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.