Vodafone šetří firmám palivo i elektřinu, podniká šetrně, otevřel komunitní zahrádku a nabízí nový tarif pro studenty

K úsporám a efektivnímu využívání energií přispívá internet věcí, zákazníci Vodafonu díky němu ušetřili za rok miliony litrů paliv i přes sto megawatthodin elektřiny. Kromě toho pražská centrála společnosti neustále snižuje svou energetickou náročnost, meziročně jde o pět až sedm procent. V rámci snahy o odpovědnou spotřebu zaměstnanci firmy také snížili zásadně používání jednorázových plastů v centrále v Praze i v Chrudimi a od dubna dostali možnost pěstovat si v práci vlastní bylinky.

Na 22. dubna připadá Den Země, a tak je na místě připomenout si ojedinělou příležitost ke zlepšení životního prostředí, kterou přináší takzvaný internet věcí, zkráceně IoT. Ten by podle Světového ekonomického fóra mohl přinést zásadní změnu pro udržitelný rozvoj planety.

Internet věcí, nejrůznější čidla a senzory, už dnes pomáhá v Česku s monitoringem ovzduší a přírodních katastrof (jako jsou záplavy nebo kůrovec), se svozem odpadu, správou budov nebo třeba chytrým parkováním.

„S pomocí internetu věcí dokázali zákazníci Vodafonu ušetřit za rok přes 2 miliony litrů paliva a 105 megawatthodin elektřiny, což je v přepočtu více jak 5 tisíc tun oxidu uhličitého,“ připomíná Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafonu. A k tomu vysvětluje: „Ušetříme ročně tak velkou uhlíkovou stopu, jakou by vyprodukovalo 540 aut na cestě kolem světa.“

Budova, která je každým rokem úspornější
Internet věcí využívá k úsporám už několik let i pražská centrála Vodafonu. „Naše sídlo ve Stodůlkách jsme otevřeli v roce 2015 a rok nám trvalo, než jsme vše vyladili. To je ale naprosto běžná situace. Firma si potřebuje zažít zimní a letní sezónu, aby přizpůsobila provozu například topení. Po přestěhování do nové budovy jsme skokově snížili náklady. Klesají nám ale i nadále. Neustále snižujeme energetickou náročnost budovy. Meziročně se nám to daří o pět až sedm procent,“ říká Vít Kidery z Vodafonu, který zodpovídá za správu budovy. Vedle toho se firma zaměřuje na digitalizaci a tím pádem šetření papíru a omezování jednorázových plastů. Díky interní kampani, kterou Vodafone spustil loni v listopadu, už klesla například spotřeba brček o 89 procent, to je zhruba o 1600 brček měsíčně. Podobně klesla v centrále firmy i spotřeba plastových kelímků, kde jde nyní ročně v přepočtu o více než 3000 uspořených kusů.

Bylinková zahrádka pro zaměstnance
Ne v každém projektu jde o velká čísla, přesto může mít smysl. Příkladem je dubnové otevření komunitní bylinkové zahrádky na terase pražské centrály Vodafonu, a to ve spolupráci s obecně prospěšným podnikem Kokoza. „Možná se vám pár záhonků může zdát málo. Ale i taková malá komunitní zahrada vyváří místo, kam mohou chodit zaměstnanci na letní oběd. Vzniká tak příjemné prostředí pro relax, kreativní práci i místo pro setkávání zaměstnanců. Navíc přináší jedlé plody, květy a bylinky pro každodenní využití. Už během otevření zahrádky účastníci workshopu společně osázeli bylinkové záhonky a dozvěděli se informace o využití bylinek v kuchyni, jejich účincích na lidské zdraví a hlavně tipy k péči při pěstování,“ říká Radka Pokorná z Kokozy.

Vodafone se už od roku 2015 celosvětově hlásí k plnění Globálních cílů udržitelného rozvoje (v anglické zkratce SDGs). V rámci strategie udržitelného podnikání firma snížila od počátku svého českého působení uhlíkovou stopu o více než 50 %. V letech 2010-11 vysázela přes půl milionu stromů v chráněných krajinných oblastech v Česku. Ty by k roku 2036 měly vykompenzovat celoroční emise Vodafonu a jeho sítí. Jako jediný telekomunikační gigant v ČR nakupuje 100 % energie z obnovitelných zdrojů. I díky tomu je Vodafone členem Klubu moderních firem ČR s čistou energií.

#jetovtobě: Vyzkoušej si future job Marsonauta

Jestli tě nebaví stát nohama pevně na zemi, nastraž uši. Hledáme Marsonauty, kteří si troufnou na pořádné sousto: pokusit se vypěstovat jídlo v simulovaných podmínkách rudé planety. Jdeš do toho? 👉 jetovtobe.cz/?tc=fb_feed&#mars

Zveřejnil(a) Vodafone CZ dne Úterý 8. ledna 2019

Sociální sítě už nebudou studentům ukrajovat mobilní data
Tarif pro studenty s názvem #jetovtobě nabízí za 499 korun měsíčně bez závazku neomezené volání i SMS a k tomu celkem 12 GB dat v Česku i Evropské unii. Od dubna je navíc součástí tarifu zdarma balíček Social Pass, který běžně stojí 99 korun měsíčně a který nabízí třeba celodenní chatování, aniž by se zákazníkům čerpala data z tarifu. Díky novince mohou zákazníci s tarifem #jetovtobě zdarma používat bez čerpání dat aplikace Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat i Twitter. „Chceme mladým lidem nabídnout na internetu více svobody a neomezených zážitků. Víme, že zhruba polovina spotřebovaných dat připadá u studentů na sociální sítě, a proto jsme se rozhodli zahrnout do tarifu #jetovtobě i Social Pass,“ vysvětluje David Novák, marketingový ředitel Vodafonu.

Zdaleka nejde jen o tarif
Ovšem #jetovtobě není jen název tarifu, jde o dlouhodobý projekt, který pomáhá mladým lidem rozvíjet jejich potenciál a zaměřuje se i na povolání budoucnosti. Mladí dostali možnost vyzkoušet si čtyři potenciální „future jobs“. Díky první příležitosti se mohli naučit pilotovat monitorovací záchranářský dron. Další výzva se týkala módy, kdy ve spolupráci s návrhářkou Ivou Burkertovou dostali talentovaní designéři a umělci do 26 let za úkol propojit módu s nejnovějšími technologiemi. Výherce své chytré oblečení prezentoval na Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Že hraní počítačových her je novodobým sportem s pečlivou přípravou, včetně té fyzické, dokazují mladým lidem profesionální hráči týmu eSUBA. Ti společně s Vodafonem vytvořili akademii pro budoucí pro-gamery, tedy elitní hráče. Další nadšenci dostali šanci vyzkoušet si přípravu na kolonizaci vzdálených planet. V roli marsonautů se pod vedením vědce Jana Lukačeviče pokoušejí v simulovaném prostředí Marsu pěstovat zeleninu.

S povoláním poradí i aplikace
Na cestě k vysněné práci může mladým pomoci i mezinárodní projekt a webová aplikace Future Jobs Finder. Pomocí řady otázek, které se komplexně zaměřují na osobnost, aplikace vyhodnotí, jaké profesní zaměření je pro respondenta nejvhodnější a nakolik v danou chvíli splňuje standardní požadavky pro určitou profesi. Nahlédnout do aktuální firemní praxe dává studentům řada přednášek na vysokých školách. Jedním z vrcholů byl loňský čtyřdenní workshop „Zažij marketing na vlastní kůži“. Jeho účastnici poznali jednotlivá oddělení, která se ve Vodafonu oblasti marketingu věnují – ať už jde o výzkumníky nebo třeba produktové manažery. Sami si pak mohli vyzkoušet proces tvorby produktu od prvotního nápadu až po finální komunikaci zákazníkům. Letos v červnu se workshop pro velký zájem uskuteční znovu.

#jetovtobě #futurejobs výzva – Smart fashion designér

Jaký bude tvůj future job? Na tuhle otázku může odpovědět další z vás. Mrkněte na Kryštofovu cestu letošní výzvou #jetovtobě.

Zveřejnil(a) Vodafone CZ dne Pondělí 8. dubna 2019

Další informace najdete na www.vodafone.cz/jetovtobe.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.