Věděli jste, že podprsenku vynalezla Američanka českého původu, nebo že i spodní prádlo má svůj mezinárodní den?

Spodní prádlo je pro moderní společnost něco samozřejmého. Pro dámy se stává prostředkem k vyššímu sebevědomí, komfortu a pohodlí. Pro pány je například luxusní dámské prádlo podnětem k smyslným fantaziím a ikonou ženskosti, padnoucí pánské potom především prostředkem k maximálnímu pohodlí. I proto si tento druh oblečení zaslouží svůj den, který každoročně připadá na 3. 4. Pokud se chcete do oslav tohoto oděvu zapojit, pořiďte si nějaký nápaditý módní kousek, široký výběr naleznete například ve Fashion Arena Prague Outlet.

Tipy:
Podprsenka růžová Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 1149 Kč, outletová cena 719 Kč. Kalhotky Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 449 Kč, outletová cena 279 Kč. Podprsenka červená Calvin Klein, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 1890 Kč, outletová cena 1320 Kč. Kalhotky Calvin Klein, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 890 Kč, outletová cena 620 Kč.  Podprsenka černá Calvin Klein, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 1090 Kč, outletová cena 760 Kč. Kalhotky Calvin Klein, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 790 Kč, outletová cena 550 Kč.

Kalhotky i podprsenka jsou pro většinu žen každodenní samozřejmostí. Ale ne vždy však tomu tak bylo. Spodní prádlo má za sebou zajímavý vývoj, který začíná už ve starém Egyptě. Ovšem nutno podotknout, že v některých staletích byla nahota vnímána jako něco zcela přirozeného, nikoliv pobuřujícího. Bederní rouška, kterou se Egypťané zahalovali byla znakem civilizovanosti než cudnosti. Obdobně na tom bylo starověké Řecko, ve kterém dbali na soulad těla i ducha – takzvanou Kalokagathii, kterou se snažili malíři a sochaři zachytit při znázorňování vypracovaných těl Řeků. Ve středověkém Římě už si však používání „provizorního“ spodního prádla osvojili. Ženy si z estetických důvodů obvazovaly ňadra, aby držela tvar a muži do denního oděvu zařadili „zavinovací“ prádlo připomínající spíše pleny.

Fenomén spodního prádla, které je už blízké tomu dnešnímu, přichází až ve 13. století. Předchůdce kalhotek byly plátěné kalhoty dlouhé až po lýtka. Začaly je nosit prostitutky, protože byly přesvědčené o tom, že jsou tyto „kalhotky“ erotickým afrodisiakem. Proto se ženy z vyšších vrstev bránily nošení kalhotek ještě v 18. století. Díky následnému textilnímu rozmachu a lepší dostupnosti začalo prádlo nacházet ve společnosti své místo. Ovšem nejvýraznější průkopnicí byla britská návrhářka Lucy Duff-Gordon, která ve 20. století zásadně zkrátila délku a střih kalhotek. Výjimečná byla nejen tím, že přežila ztroskotání Titaniku, ale jako první také uspořádala módní přehlídku s modelkami vysokého vzrůstu nad 180 cm, což byla v té době neslýchaná událost.

Od korzetu k podprsence
Středověkým symbolem ženské krásy byl vosí pas. Módní diktát byl k ženským tělům nemilosrdný, při šněrování korzetů často docházelo k pohmožděninám a deformacím. V 19. století byl korzet považován za známku významného společenského postavení. Pro mnohé bude asi překvapením, že za podprsenkou, tak jak ji dnes známe, stojí Američanka českého původu. V roce 1893 Marie Tucek, nechala patentovat první moderní podprsenku s ramínky a zapínáním na háčky. Ovšem vynález se nerozšířil hned, upadl v zapomnění. Náhodně ho obnovila až zámožná Američanka Mary Phelps Jacob roku 1913. Ta při přípravě na společenskou událost newyorské smetánky na poslední chvíli odhodila neforemný korzet, který kazil dojem vybraných šatů. Ňadra si převázala kapesníky a upevnila růžovou stuhou. Nápad nezůstal bez povšimnutí, vyvolal nadšení i ostrou kritiku. Svůj patent na Caresse Crosby později prodala značce Warner Brothers.

Tipy:
Body červené Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 699 Kč, outletová cena 299 Kč..Body šedé Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 699 Kč, outletová cena 299 Kč. Body černé Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 849 Kč, outletová cena 564 Kč.

Od této chvíle je pro vás vývoj už lehce představitelný. Stavba prádla už se zásadním způsobem nemění a pracuje se pouze s různými materiály a střihy. Stejně jako jiné kousky oděvu, podléhá i spodní prádlo různým trendům, které se pravidelně s mírnými obměnami opakují. Nic ale nezabránilo tomu, aby se z tohoto prádla stal samostatný oděvní segment, který je tvořen nespočtem značek. Mezi ty nejznámější patří například brandy Calvin Klein nebo Calzedonia&Intimissimi, které naleznete například v již zmiňované Fashion Arena Prague Outlet. Inspirujte se a pořiďte si originální kousky, kterými oslavíte Mezinárodní den spodního prádla.

Tipy:
Spodní prádlo komplet Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 399 Kč, outletová cena 259 Kč. · Košilka Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 999 Kč, outletová cena 359 Kč. Župánek Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 999 Kč, outletová cena 319 Kč. Košilka Odd Molly, obchod Karl Lagerfeld & Odd Molly, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 1699 Kč, outletová cena 849 Kč. Kalhotky Calzedonia&Intimissimi, Fashion Arena Prague Outlet, původní cena 449 Kč, outletová cena 279 Kč.

Zdroj: www.fashion-arena.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.