Limitovaná módní edice pracího prostředku Perwoll #RethinkFashion
Speciální prací prostředky Perwoll přináší další generaci limitované edice vytvořené na základě posledních módních trendů. Letošní inspirace od Perwollu je ve znamení motivace k péči o oblečení, aby déle vydrželo jako nové. Pobízí k „pomalé módě“ – nakupovat méně oblečení, vybírat si spíše kvalitnější kousky a správně o ně pečovat, aby vydržely déle.
Jedinečná receptura Perwoll renew Advanced Effect se postará o vaše oblíbené oblečení tak, že bude opět jako nové. Díky působení aktivních složek, Perwoll pomáhá vyhlazovat roztřepená vlákna, čímž zachovává barvy zářivé i po několika praní.
Limitovaná edice Perwoll #RethinkFashion je v nabídce ve variantách Color a Black. Jako ostatní speciální prací prostředky Perwoll i limitovaná edice skvěle udržuje tvar oblečení a obnovuje barvy, navíc má intenzivnější vůni. K dostání je v obchodech ve speciálních velikostech 1,5 l (99 Kč) a 4,5 l (199 Kč). Více informací na www.perwoll.cz/rethinkfashion.
Co je rychlá móda?
Rychlá móda je pojem, který naznačuje, že návrhy módních návrhářů přecházejí z přehlídkových molů do designu konfekčního oblečení v maloobchodním prodeji velmi rychle. V posledních letech nabízí oděvní řetězce nové kolekce téměř každý týden. Rychlá móda značí i rychlý posun oblečení nejen do obchodů, ale i z našich skříní do popelnic, což znamená výrazné spotřební chování.
Hnutí za zpomalení módy
V posledních letech se oděvní průmysl dostává do kritiky za to, že spotřebovává obrovské množství vody, produkuje enormní množství CO2, takže zanechává výraznou uhlíkovou stopu. Výroba jen jednoho kilogramu bavlny spotřebuje 20 tisíc litrů vody. Oděvní průmysl je druhým největším znečišťovatelem na světě. Kritici zmiňují i nevhodné pracovní podmínky v textilních továrnách v rozvojových zemích. Z kritiky „rychlé módy“ vzniklo hnutí za „pomalou módu“. Jedny z prvních módních návrhářů, kteří se postavili za zpomalení módního průmyslu, byli Vivienne Westwoodová a Giorgio Armani. „Kupujte méně, vyberte si dobře, ať to máte na dlouho!“ říká Vivienne Westwoodová, designérka, která je si vědoma stále se zhoršujících klimatických problémů, kterým čelí naše společnost. Giorgio Armani v roce 2016 udělal revoluci v italské módě, když oznámil, že již nebude navrhovat kolekce s umělou kožešinou a spojil se s organizacemi bojujícími za ukončení vykořisťování zvířat pro potřeby oděvního průmyslu.
Co můžeme udělat my?
Chcete-li i vy „zpomalit“ ve svém přístupu k módě, můžete, například, nakupovat více oblečení v bazarech nebo z druhé ruky. I starší, ale zachovalé módní kousky mohou najít nečekané využití v neobvyklé kombinaci s něčím novým. Výroba doplňků nebo šití doma může být také zábava. Své kvalitní módní oděvy udržíte déle v dobré kondici i díky správné péči. Tím můžete prodloužit jejich životnost a odstranit potřebu nákupu nových.
Náš postoj k módě vyjadřujeme i tím, co si kupujeme, které značky si vybíráme. Některé společnosti již dnes poukazují na zodpovědné chování při nákupech. Příkladem je Perwoll a jeho kampaň #Rethink Fashion, která pobízí k lepší péči o oblečení, aby vydrželo déle a nevznikala příliš často potřeba nákupu nového.
Více o iniciativě #Rethink Fashion a řadu praktických tipů najdete na webových stránkách www.perwoll.cz/rethinkfashion a na blogu https://www.perwoll.cz/cs/uvodni-stranka/perwoll-blog.html.