Blue Moon, nejoblíbenější americké „craft“ pivo, přichází na český trh

Čeští milovníci piva mají od října možnost ochutnat novinku Blue Moon Belgian White, pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier. Jde o dobře prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické osvěžujícím pomerančovým twistem. Americká značka, kterou na český trh uvádí společnost Pivovary Staropramen, je velice oblíbená nejen v zemi svého původu, Spojených státech, ale také ve více než 25 zemích světa. Právě Blue Moon se v USA zásadně podílel na formování craftové pivní scény.

Pivo s kouskem pomeranče
Správně servírované pivo Blue Moon je podáváno s plátkem pomeranče. „Na první pohled zaujme charakteristickou bílou barvou pšeničného piva s hustou pěnou. Ve vůni vynikne lehká, ale pikantní vůně pšenice a osvěžující vůně pomeranče. V čisté chuti se snoubí použité suroviny při vaření, tedy pšenice a oves. Tyto historické pivovarské suroviny dávají pivu příjemné tělo, vláčný až rozplývavý pocit v ústech a svěží chuť ve spojení s jemným dozníváním koriandru. Také díky unikátnímu servírovacímu rituálu jde o vrcholného zástupce craftových piv,“ popisuje obchodní sládek pivovaru Staropramenu Libor Vávra.

Jednička ve Spojených státech
Pivu Blue Moon v USA patří první příčka mezi tzv. craftovými (řemeslnými) pivy. Úspěch slaví ale i za hranicemi své země, k čemuž jistě přispívá i fakt, že stejně jako Staropramen patří mezi čtyři klíčové mezinárodní značky kanadsko-americké pivovarnické skupiny Molson Coors. V Česku byl Blue Moon poprvé představen koncem letošního září v rámci odborné akce pro nápojovou gastronomii Prague Bar Show 2019, nicméně již delší dobu si jej mohou vychutnat zákazníci v dalších více než 25 zemích po celém světě.

Z americké hlavy očarované Belgií
Značka Blue Moon vznikla v roce 1995 v pivovaru Sandlot, ve státě Colorado. Stojí za ní současný vrchní sládek Keith Villa, který se z Belgie, kde vystudoval pivovarnictví, vrátil s jediným cílem – uvařit dobře prokvašené, nefiltrované, pšeničné pivo inspirované těmi belgickými, která ho nadchla. První várku uvařil pro fanoušky tamního baseballového týmu na začátku sezóny 1995/1996. Pivo se nejen pro svou jemnou sladkost, které sládek dosáhl přidáním pomerančové kůry, setkalo s obrovským úspěchem. Někdo prý dokonce vykřikl: „Takhle dobré pivo se objeví jen jednou za modrý měsíc!“ V angličtině se toto slovní spojení používá stejně jako u nás „za uherský rok“. Pivo s jedinečným servírovacím rituálem vyrazil Keith vzápětí nabízet do okolních barů a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Blue Moon Belgian White se stal inspirací pro další sládky craftových pivovarů po celých Státech.

Foto: Staropramen

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.