Výběr příslušenství k počítačům se nejvíce odvíjí od ceny

Podle čeho si vybírají lidé příslušenství k počítačům se zeptala společnost 2C analytics ve spolupráci se značkou elektroniky YENKEE. Z výzkumu vyplývá, že nejdůležitějším faktorem při koupi je cena. Mezi další patří kvalita materiálů, ze kterého je produkt vyroben či odolnost. U reproduktorů a sluchátek je však nejdůležitějším faktorem kvalita zvuku. Výzkum byl proveden na vzorku 1050 respondentů v rozmezí 18 až 65 let.

Logitech, Genius nebo Hama… a co YENKEE?
Ačkoliv se zdá, že je příslušenství k počítačům pro většinou laiků velkou neznámou, tak v případě doporučení značky této spotřební elektroniky, lidé nejčastěji volí značky Logitech, Genius, Hama, ale také i YENKEE. „V kontrastu s etablovanými značkami, jakými jsou Logitech a Genius, se objevila v těsném závěsu i YENKEE, což považuji za velmi překvapivé vzhledem ke krátké historii této společnosti na trhu,“ dodává Jiří Tošer, konzultant a analytik společnosti 2C analytics, která výzkum zpracovala.

Cena versus kvalita
Výzkum se mimo jiné zaobíral také tím, podle čeho lidé rozhodují při nákupu těchto periferií. U klávesnic a myší se primárně zákazníci řídí podle ceny. Tomuto atributu poté sekunduje kvalitní materiál či odolnost. U techniky zaměřené na audio se však karta obrací a je zřejmé, že prim hraje kvalita zvuku. „Lze tedy konstatovat, že při koupi sluchátek nebo reproduktorů nehledíme již tolik na cenu, jakožto spíše na kvalitu zvuku,“ upřesňuje Tošer.

Výběr klávesnice závisí na několika parametrech
U výzkumu lidé vybírali z několika faktorů, které je ovlivňují při koupi. Klávesnice si nejčastěji volíme dle ceny, jak již bylo výše zmíněno. Přesto je důležité zmínit, že více jak polovina se rozhoduje ještě podle kvality materiálu, ze kterého je produkt zhotoven, jestli má klávesnice české znaky, jak je odolná, anebo také dle rozložení znaků. Ne všechny klávesnice mají stejné rozmístění kláves, a tak si při koupi kontroluje 54 % lidí jejich umístění. U herních klávesnic se výsledky ještě mírně lišily. Lidé mají rozhodovací proces mnohem členitější, což znamená, že je zajímá mnohem více atributů v jeden moment. Nejčastěji se pak ale rozhodují podle ceny, kvalitního materiálu a odolnosti. U myší je pak situace velmi podobná.

Cena a herní příslušenství
Dalo by se předpokládat, že pro herní příslušenství nebude hrát cena až takovou roli. Požadavky na zpracování a kvalitu jsou jistě u hráčů větší nežli u běžného uživatele. „Je to zhruba na půli cesty. Byť je cena stále nejdůležitějším faktorem při výběru, tak je rozdíl v její důležitosti jiný než u běžného příslušenství,“ upřesňuje Tošer. V číslech lze toto vyjádřit tak, že u běžné klávesnice je faktor ceny při nákupu zastoupen 66 %, kdežto u herní klávesnice se již jedná o 48 %. U myší pak 59 % a 41 % v případě herních. Lze tedy konstatovat, že téměř polovina lidí se rozhoduje u herního příslušenství podle ceny. U běžného pak dvě třetiny.

Užijte si více ticha díky novému setu klávesnice a myši YENKEE Tendency
Lidé pracující v kancelářích vyžadují více klidu. Aspoň tak hovoří výsledky studie Harward Business Review. Proto nová klávesnice a myš YENKEE Tendency oplývají vlastnostmi, které potěší každého příznivce minimalistických řešení, a také hlavně ticha. Set je navíc v elegantní metalické barvě, která nikterak neruší při práci. Následuje tak výsledky studie z roku 2018, kdy bylo zjištěno, že pracovníci v kancelářích by ocenili při práci více klidu.

Vzhled hraje prim
Pracovní stůl není jenom o tom, že člověk za něj zasedne, protrpí osm hodin a jde domů. Při vymýšlení designu setu jsme se soustředili především na líbivost, která nebude nijak rušit,“ přibližuje více detailů zástupce značky YENKEE, Patrik Kočvara. Tendency kombinuje na svém povrchu elegantní nádech černé a šedé barvy, které jsou navíc opatřeny metalickým nástřikem, jenž propůjčuje příslušenství kovový lesk. To vše je zabaleno v tenkém tělo obou produktů.

Třetina lidí chce mít při práci více klidu[1]
Dle studie zveřejněné Harward Business Review respondenti odpovídali, že chtějí zlepšit hlukové podmínky, které panují v jejich kancelářích či dnes moderních open-spacech. „My toto vnímáme i sami na sobě. Proto má nový set Tendency velmi tiché nůžkové spínače kláves, které jsou téměř neslyšné,“ doplňuje Kočvara. Se stejným cílem byla vytvořena i myš ze setu, která nemá cvakající kolečko a spínače jsou rovněž velmi tiché.

Jeden konektor a plno chytrých funkcí
Jednoduché obsluze přispívá připojení skrze jediný konektor. Výrobce navíc dodává redukci na USB-C přímo v balení, kterou dozajista ocení majitelé novějších zařízení. Přenos signálu dokáže zabezpečit až na vzdálenost deseti metrů. Příznivci intuitivních řešení ocení multimediální klávesy, které značně urychlí práci, a hlavně stačí spoustu funkcí ovládat pouze jedním stisknutím.

Těším se do práce
Téměř každý zaměstnavatel poskytuje v současné době tak nezbytné vybavení pro práci s počítačem. Značka Yenkee může nabídnout kompletní řešení, aniž by člověk měl na stole propletené dráty, a rušil tak kolegy hlasitým cvakáním klávesnice. Yenkee nabídne ultra tenkou klávesnici, tichou myš pod názvem SET TENDENCY, bezdrátový nabíjecí stojánek YAC5015 na mobilní telefon nebo také elegantní bezdrátová sluchátka Groove. Pracovní stůl je tak čistý, bezdrátový, navíc práce v open-space tichá, což ocení celý kolektiv.

[1] https://hbr.org/2019/08/survey-what-employees-want-most-from-their-workspaces

Zdroj a foto: YENKEE Tendency

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.