F3 v Macau: Verschoor překvapivě vyhrál, Charouzův Ilott šestý
Velká cena Macaa tradičně patří mezi nejdůležitější podniky Formule 3 není se co divit ,že letos byl také nazván F 3 World cup. Mezi jejími vítězi jsou jména jako Ayrton Senna, Michael Schumacher nebo jeho bratr Ralf. Letos se do tohoto elitního kruhu zapsal překvapivě Nizozemec Richard Verschoor. Neztratili se ani piloti Sauber Junior Team by Charouz. Nejlepší z nich, člen juniorky Ferrari Callum Ilott, dojel šestý.
Dosavadní dominantní jezdec víkendu Juri Vips nezaváhal ani při nedělním startu do finále. Na dlouhé rovince hájil těsné vedení před Shwartzmanem a Lundgaardem, kteří se za ním strkali tak divoce, že si Rus rozpáral pneumatiku! Oba proto dokázal předjet Richard Verschoor. Po prvním kole měl Vips dvousekundový náskok na Verschoora. Následovali Lungaard, Sargeant a Habsburg, zatímco Charouzův Ilott se na startu bohužel propadl až na osmou pozici. Další dva borci českého týmu Enzo Fittipaldi a David Schumacher drželi pozice 13 a 21. Safety car poprvé vyjel po čtyřech kolech, když Ferdinand Habsburg „odložil“ svůj monopost do svodidel úzké horní části trati.
Do konce závodu zbývalo devět kol, když výborný Vips musel po re-startu znovu hájit svou první pozici – a tento okamžik byl velkou šancí 19letého Verschoora, které Nizozenmec z týmu MP s bravurou využil! Přisál se do závětří favorizovaného Estonce a před Lisboa Cornerem ho čistě vybrzdil! Vyvinul se z toho krásný duel o vítězství, při kterém se Nizozemec šikovně bránil. Za nimi se výborně jedoucí Američan Logan Sargeant posunul na třetí místo. Pět kol před cílem ředitel závodu vyhlásil virtuální neutralizaci, protože vůz Sophie Floersch zůstal stát na rovince.
Naostro se pak zase jela závěrečná čtyři kola a Vips se hned usadil za Verschoorovým zadním spoilerem. Estonec vsadil vše na jednu kartu a v Lisboa brzdil tak pozdě, že o vlásek skončil v bariéře. Verschoorovi to darovalo malý náskok, v předposledním kole ale už zase měl odhodlaného Vipse v zrcátku. Svou poslední šanci k útoke ,ale junior Red Bullu zahodil malým uklouznutím ve Fisherman Bend a Richard Verschoor se stal naprosto neočekávaným šampionem Grand Prix Macaa. Vips byl po průjezdu cílem trochu zdrcen, o to více se na pódiu radovali úspěšní outsideři Verschoor se Sargeantem.
A piloti týmu Sauber Junior Team by Charouz? Zkušený Ilott nedokázal zasáhnout do boje elitní umístnění, přesto je šestá příčka solidním počinem. Musí být spokojen i proto, že se jedná o nejlepší umístění v letošní debutové sezóně F3. Oba nováčci Fittipaldi se Schumacherem pak potvrdili, že si na silný monopost F3 ještě musí zvykat. Všichni tři však byly celkem vidět. Nepřehlédnutelní byli i díky mohutnému nápisu Sencor na křídlech monopostů. Radovat se jistě mohl i další z partnerů, značka Xiaomi. Ta se totiž v Asii těší obrovské popularitě a i na televizní obrazovce byla skvěle viditelná. Samozřejmě i proto, že obě značky byly na vozech pilotů slavných jmen. Pokud jste premiéru na stanici SPORT 5 nestihli, nezoufejte. K dispozici je ještě celá řada repríz (18.11. od 20:25, 20.11. od 20:10, 21.11. od 9:25, 22.11. od 16:10 a 24.11. od 11:45).
Výsledek 66. Grand Prix Macaa:
- Richard Verschoor, MP
- Juri Vips, Hitech
- Logan Sargeant, Carlin
- Christian Lungaard, ART
- Alessio Lorandi, Trident
- Callum Ilott, Sauber by Charouz
- Liam Lawson, MP
- Marcus Armstrong, Prema-Theodore
- David Beckmann, Trident
- Frederik Vesti, Prema Theodore
- Enzo Fittipaldi, Sauber by Charouz
- David Schumacher, Sauber by Charouz
Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Celkově je to pro naše piloty úspěšný víkend. Všichni tři ho zvládli bez vážných incidentů. Jsme hrdí na to, jaký výkon předvedli s různou úrovní zkušeností na nejtěžším pouličním okruhu světa.“
Bob Vavřík, ředitel týmu, uvedl: „Grand Prix v Macau je těžká výzva, ale myslím, že jsme se při našem debutu uvedli velmi dobře. Jak jsme očekávali, Callum celý víkend předváděl dobrou rychlost a působivé bylo i to, jak rychle se přizpůsobil vozu F3. Enzo a David začínali víkend od nuly a museli se toho hodně naučit. Ale zvládli to rychle a tvrdě bojovali. Enzo měl smůlu v kvalifikaci, David by v sobotu jistě skončil výše nebýt problémů s jeho předním křídlem. Jsem na všechny tři hrdý.“
Callum Ilott tvrdil: Do závodu jsem neměl zrovna nejlepší start a klesl na osmou nebo devátou pozici. Pak jsem se vrátil a dostal se do dobrého tempa. Po sobotní kvalifikaci jsme změnili některá nastavení vozu, což se vyplatilo. Bohužel jsem ztratil během virtuálního Safety Car a pokusit se bojovat o elitní pětku bylo obtížné. Tým však za celý víkend odvedl dobrou práci, moc všem děkuji.“
David Schumacher vysvětlil: „Byl to pro mě skvělý zážitek a musím poděkovat týmu za tvrdou práci a podporu, kterou mi poskytli od první chvíle, co jsem do Macaa dorazil. Pomohlo mi to čelit výzvě, kterou tento okruh znamená. Hodně jsem se tu naučil, trať je pro nováčka velmi složitá. Auto fungovalo i v závodě dobře, jen škoda problémům s předním křídlem v kvalifikaci. Mohl jsem v neděli také lépe hospodařit s pneumatikami, ale myslím, že mohu být spokojený jak se získanou pozicí, tak i s nasbíranými zkušenostmi.“
Enzo Fittipaldi řekl: „Mým cílem bylo o víkendu dělat postupně krok za krokem. Bohužel v kvalifikaci auto přede mnou havarovalo, ale nevlály žluté vlajky, které by mě varovaly. Měl jsem smůlu, ale to se prostě stává. V závodě jsem měl pak velmi dobrý start, dostal jsem se až to top desítky a zůstal jsem tam až do chvíle, než Safety Car zajel do boxů. Při restartu jsem však cítil, že pneumatikám už moc životnosti nezbývá a mé časy na kolo začaly klesat. Mrzí mě, že jsem z elitní desítky vypadl, musíme se podívat, co se přesně stalo. Ale to k závodům patří a pocit, že jsem měl na to být mezi nejlepšími deseti v Macau, je skvělý.“
Foto: Charouz Racing System