Rozhovor s Eliškou Balzerovou k její roli ve filmu Příliš osobní známost, který je právě v kinech

Natálie (Petra Hřebíčková) je šťastná svobodná třicátnice se skvělou kariérou a dlouholetou nejlepší kamarádkou Simonou (Tatiana Dyková), které se právě obrátil život vzhůru nohama. Simona se po rozvodu snaží vyrovnat s tím, že její jedenáctiletý syn odchází žít k otci (Ľuboš Kostelný). Tuhle pachuť zažene seznámením s výstředním umělcem Viktorem (Janko Popović Volarić), pro kterého se stává múzou. Viktor je však posedlý nejen Simonou, ale i sexem, což zpočátku vypadá jako vysněný ráj…

I Natáliin život nabírá nový směr. Když potká okouzlujícího podnikatele, vdovce Marka (Branislav Trifunović) a jeho dcerku, láska na sebe nenechá dlouho čekat. Jejich soužití je téměř idylické až na to, že jejich vztah je pod drobnohledem Markovy tchyně Evy (Eliška Balzerová), která byla zvyklá pomáhat s výchovou vnuč- ky. Nyní Eva zjišťuje, že musí najít jiný smysl života, aby se cítila šťastná. Seznámení s šarmantním hudebníkem (Predrag Manojlović) by mohlo znamenat nový začátek.

Čím vás role, kterou hrajete v Příliš osobní známosti, zaujala? 
Já mám ráda role lidí, kteří se během filmu mění. Dostala jsem nabídku hrát ženu, která svůj život už vzdala, rezignovala, obětovala svoje dny péči o vnučku. A najednou přišel někdo, kdo v ní znovu zažehl plamen lásky, do koho se zamilovala.

Je to pro herečku výzva? 
Ano, mě to moc bavilo hrát. Přerod ženy, která už byla jen šedivou myškou, starala se o vnučku, vařila, prala, žehlila, na znovu rozkvetlou ženu. Pamatuji si tu scénu, kdy jsem s mužem, který se mi líbí, přišla poprvé do jazz baru, do světa, který jsem v té roli vůbec neznala. Dívala jsem se jen tak zpoza rohu a po nějaké chvíli jsem tam byla jako doma.

Zahrála jste si po boku Mikkiho Manojloviče, kultovního srbského herce. Bylo to příjemné? 
Měla jsem velké štěstí na hereckého partnera. Miki je velmi sympatický člověk, výborný herec, a když mi paní režisérka řekla, že ho našla v Srbsku, trochu jsem  se lekla, protože jsem věděla, že je před námi i intimní scéna, a záleželo mi na tom, abychom si s partnerem sedli. Takže jsem byla trochu v rozpacích a také jsem to Martě řekla, ale ona mě uklidnila, že to bude v pořádku, a opravdu to bylo fajn. Miki je velmi otevřený člověk, ihned jsme se stali přáteli, dokázali jsme se dohodnout, co a jak zahrajeme, cítili jsme jeden druhého a krásně jsme herecky souzněli.

Přerod té ženy byl vidět i na tom, jak se oblékala na začátku a jak se oblékala, když potkala nového muže…
Ano, chtěli jsme, aby ten smutek a zatrpklost byly vidět, a postupně jsme je odlupovali.

Ve filmu hrajete tchyni, která není moc příjemná, jaká jste tchyně doopravdy?
My jsme dětem do života nikdy nezasahovali, nijak jsme jim výběr partnera neznepří- jemňovali. Říkali jsme si s mužem – my jsme dvojice, my jsme spolu a oni budou žít s tím, koho si vyberou ony, ne my. Obě naše děti si našly skvělé partnery a jsme rádi, že jsme jako rodina spolu.

Tři ženy. Tři podoby lásky. Tři příběhy radosti i bolesti, štěstí i smutku… 

Tvůrci divácky úspěšného filmu Všechno nebo nic, který před dvěma lety vidělo v českých kinech 315 tisíc diváků, natočili Příliš osobní známost podle knižní předlohy populární slovenské spisovatelky Evity Twardzik (Urbaníkové).

Režie snímku se opět ujala Marta Ferencová. České ženské trio v hlavních rolích – Elišku Balzerovou, Tatianu Dykovou a Petru Hřebíčkovou – doplní slovenští herci Ľuboš Kostelný a Marián Mitaš, Chorvat Janko Popović Volarić a Srbové Branislav Trifunović a Predrag Manojlović.

Ve filmu zazní také speciální song, který nazpívala herečka Nikol Štíbrová spolu se slovenskou kapelou IMT Smile. 

Zdroj a foto: Bioscop

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.