Výživová specialistka radí: “Nečekejte na jaro a začněte hubnout už teď!”

Plavková sezóna je strašákem mnoha žen. Přestože některé z nich nejedou ani na vytouženou dovolenou, podléhají tlaku okolí a začínají s hladovkami. Čím více dietu oddalují, tím rychleji chtějí zhubnout. Udržitelná redukce váhy však vyžaduje čas. Kdy se na ni začít připravovat a je jaro opravdu nejvhodnějším obdobím pro shazování vánočních kil? „Začněte hned, jak se odhodláte,“ radí Martina Dvořáková, hlavní výživová specialistka české značky KetoDiet.

Často se píše o jaru jako o nejvhodnějším období pro hubnutí. Je tomu opravdu tak?
Začátek zeleninové sezóny, více slunečního světla, příznivější teplota pro venkovní sportování nebo odstraňování zimních „zásob“ jsou argumenty, které slýchávám nejčastěji, pokud jde o hubnutí v jarních měsících. Jenže, člověk není medvěd ukládající ke spánku, jídla máme v Evropě dost i přes zimu a mnohým se běhá lépe např. v zimě než v letních vedrech. Je to individuální, ale obecně jde říct, že jarní detoxy, kúry a diety jsou spíš mediálně nadnesené.

Je tedy jedno, kdy se pustíme do diety?
Svým klientům radím jedno: Jakmile jste přesvědčení, že chcete nebo potřebujete zhubnout, jděte do toho hned a neodkládejte to. Pak by vás mohla vůle opustit a uvízli byste na stejném bodu. Zpočátku si nedávejte nereálné cíle. Zhubnout za měsíc 20 kg není nejlepší. Raději si řekněte, že byste se chtěla cítit lépe nebo opět obléci šaty, které jste nosila dříve.

Když chceme hubnout v zimě, po jakých potravinách se máme ohlédnout?
V první řadě vynechte slazené nápoje, sladkosti a různé omáčky/dresinky. Pijte čistou vodu nebo některé bylinkové čaje (např. mátový, meduňkový nebo rooibos). Zeleniny je díky importu v současné době v obchodech opravdu dost, ale vybrané druhy nebývají moc chutné, např. rajčata. Doporučuji zařadit sezónní zeleninu: zelí, celer, červenou řepu nebo pastinák. V chladnějších dnech si dopřejte hodně libového masa. Ideální je krůta nebo králík. Bílkoviny jsou pro hubnutí klíčové, stejně tak dostatek vlákniny. To platí i pro zbytek roku.

Jak je to s ovocem?
To je spíš bonbónek z přírody. Sice obsahuje hodně vitaminů a minerálů, případně vlákniny, ale najdete v něm i hodně jednoduchých cukrů, fruktózu a glukózu. Tělo tyto cukry zpracuje velmi rychle a skvěle fungují jako okamžitý zdroj energie např. pro sportovce. Problém nastává, pokud těchto cukrů přijmeme moc. Játra je nestíhají zpracovat a přeměňují je na cholesterol nebo triglyceridy, jež mohou negativně ovlivňovat naši cévní soustavu a samozřejmě i váhu. Ovoce doporučuji konzumovat spíš jako součást hlavního jídla a určitě si z něj nedělat tři svačiny denně. Na to sáhněte raději po zelenině.

Pokud hubnutí přeci jen odkládáme, je možnost i přesto zhubnout do léta?
Určitě je. Ketodieta má v tomto ohledu opravdu osvědčené účinky, které jsou u každého samozřejmě ale individuální. U takto rychlé redukce váhy patří celý proces do rukou odborníka, výživového specialisty, který posoudí zdravotní stav, kondici a míru nadváhy. Takové hubnutí je reálné, ale nesmíte se vrátit k původnímu stylu stravování, jinak se vám jojo efekt nevyhne. V opačném případě to vede k téměř k novému životu se svým spokojenějším a sebevědomějším já.

Zdroj a foto: Ketodiet

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.