Martina Dvořáková: Při hubnutí stojí za to si připlatit, podezřele levným potravinám se vyhněte!

Cesta ke zdravé postavě začíná jídelníčkem a stejně to platí pro redukci váhy. Mnoho lidí však není ochotno investovat do kvalitních potravin, přičemž očekávají zázraky i s levnějšími náhražkami. Výběr potravin je přitom klíčový, protože ovlivňuje nejen naše zdraví, ale především úsilí zhubnout.

 „Jedna z hlavních otázek, na níž se klienti zaměřují, je finanční stránka hubnutí. V Česku je stále zakořeněná kultura slev a šetření díky utahování opasků za minulého režimu. Lidé hledají způsoby, jak za méně peněz dostat více. Je to pochopitelné, na druhou stranu zrovna naše tělo je něco, na čem bychom šetřit neměli, a naopak bychom do něj měli investovat – čas, péči, peníze,“ otevírá téma Martina Dvořáková, dietní koučka společnosti KetoDiet. Podle ní je však vidět vzrůstající trend, kdy se objevuje stále více lidí nehledících na peníze v otázkách zdraví. „Více dokážeme ocenit kvalitu, jsme ochotni zaplatit za některé služby, jež jsme dřív vnímali jako zbytečné. Ukazuje se totiž, že mají svoji přidanou hodnotu. Nutriční poradenství k tomu jistě patří,“ dodává Martina.

Samotným tématem jsou potraviny a jejich kvalita. Hodně lidí začíná číst etikety se složením výrobků už přímo v obchodech, nicméně pro mnohé je stále rozhodující cena a dostupnost. „Skvělým příkladem jsou proteinové tyčinky. Ty opravdu kvalitní, s vysokým obsahem bílkovin a malým množstvím cukru, koupíte spíše na e-shopech nebo ve specializovaných fitness prodejnách. Když si ale přečtete etiketu tyčinek z běžných supermarketů, překvapí vás, že mají sacharidů až dvakrát více než bílkovin. Po takové svačině nejen dostanete rychle hlad, ale také přijmete dost zbytečných kalorií. A vaší linii tím nijak neprospějete,“ uvádí příklad Martina Dvořáková. Někteří lidé se mohou zaleknout ceny speciálních proteinových potravin pro hubnutí, ale měli by si uvědomit několik faktů. Při rozdělení na jednotlivé porce cena nepřesáhne hodnotu kávy v restauraci, natož pokrmu. Bílkovinná jídla zasytí tělo na mnohem delší dobu než sacharidy. Na rozdíl od nich a tuků nevznikají z bílkovin tukové polštáře okolo orgánů nebo v podkoží. Ketodieta je dočasná změna stravy, po jejím skončení je možné zařazovat do jídelníčku klasické potraviny a proteinová jídla si dopřát jako doplněk.

„Hodně lidí po ketodietě vnímá své tělo jinak. Nechtějí se vrátit ke starým návykům vedoucím k nadváze. Do svého těla investovali čas, úsilí a finance, takže se k němu začnou chovat trochu jinak. Více přemýšlí o kvalitě potravin, skladbě jídelníčku. Uvědomí si, že se strava odráží na našem vzhledu a zdraví. Troufám si říct, že investice se tak mnohonásobně vrátí, protože nám změní přístup k jídlu už po zbytek života,“ říká Martina. A co by doporučila, pokud přeci jen chceme ušetřit? „Vybrat potraviny, jejichž cenu odráží kvalita. Protože pak se vyvarujeme toho, že budeme znovu a znovu držet diety s nevhodnými potravinami a ve finále za to dáme třikrát tolik, než kdybychom vsadili na kvalitu již od začátku.“

Foto: KetoDiet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.