Při jednostranně zaměřených sportech je EMS ideální doplněk tréninku

Každý, kdo se intenzivně věnuje nějaké sportovní disciplíně, začne dřív nebo později trpět svalovou nerovnováhou, při níž jsou některé svaly namáhány přespříliš, a jiné naopak zahálejí. V takovém případě je skvělým doplňkem tréninkového programu EMS (elektro-myo-stimulace) svalů pomocí elektrod.

„Svalová dysbalance je nerovnováha mezi funkčně protilehlými svaly, které narušují původně vyvážený stav napětí svalů. Některé svaly pak mají příliš vysoké nebo příliš nízké napětí. Když je lidské tělo v rovnováze, levá strana je obvykle stejně silná jako pravá. Pokud se však tato rovnováha posune, jedna strana je najednou silnější než druhá. Takovým typickým příkladem jednostranného sportu je například tenis nebo hokej,“ vysvětluje Tomáš Krmíček z fitness studia Body Express.

Existuje několik příčin, které mohou narušit svalovou rovnováhu. Patří mezi ně nedostatek fyzické námahy nebo pohybu, jednostranná námaha během tréninku, ale i v každodenním životě – třeba při práci. Stejně tak trvale špatné držení těla nebo nesprávné držení těla po zranění a také nedostatečná regenerace svalů po tělesné námaze. „Všechny tyto příčiny pak vedou k podobným následkům – lidé se svalovou nerovnováhou se rychleji unaví, jejich šlachy, vazy a klouby jsou choulostivější. Zároveň mívají mnohem nižší kondici a výkon než ti, kteří mají svaly v rovnováze,“ doplňuje Tomáš Krmíček, trenér, který se proslavil také jako náš úspěšný reprezentant ve sportovním aerobiku. Je několikanásobným mistrem republiky a v roce 2004 získal titul Mistra světa v párech s Kateřinou Protivínskou.

EMS – ideální prevence svalové nerovnováhy
Osvědčeným způsobem, jak vyvažovat možnou svalovou nerovnováhu, se stalo cvičení EMS. Jedná se o cvičení s elektrickými impulzy, které je vlastně tréninkem celého těla s vysokou intenzitou, při kterém se zapojují všechny svalové skupiny v těle. A dokonce i ty hluboké, které lze jen obtížně posílit běžnými cviky. Při běžném cvičení konvenčním silovým tréninkem jsou totiž stimulovány a posilovány jen horní svalové vrstvy a v důsledku toho dochází k budování svalů pouze v těchto místech. Oproti tomu trénink EMS zasahuje všechny svaly a vyrovnává tak svalovou nerovnováhu. A jak trénink EMS probíhá v praxi?

„Technologie, na jejímž principu EMS pracuje, je celkem jednoduchá. Skládá se z přístroje (miha bodytec), elektrod vestavěných do vesty a pásků, které se upevňují na ruce, nohy a hýždě, a speciálního oblečení, které se obléká pod tyto elektrody (má tak hygienickou funkci – tvoří přechodovou vrstvu mezi elektrodami a pokožkou – a zároveň zabezpečuje vodivost mezi nimi,“ popisuje detaily moderního cvičení Pavel Suchý ze společnosti Nové Fitness.
Při cvičení EMS, kdy máte na sobě toto speciální oblečení (studia ho většinou půjčují, můžete si ale zakoupit i vlastní) a elektrody, se celé tělo aktivuje pomocí slabých elektrických impulzů, stejných, jaké si samo vytváří, a tím se všechny svaly rovnoměrně zpevní. Trénink EMS je navíc natolik intenzivní, že jej stačí absolvovat 1x týdně, a to po dobu 20 minut.

Metoda EMS (elektro-myo-stimulace) se původně používala pro rehabilitaci svalů po operacích. Dnes představuje jeden z nejrychlejších způsobů, jak dostat tělo do kondice, odstranit svalové nerovnováhy a zhubnout. Při EMS se celé tělo aktivuje pomocí slabých elektrických impulzů, stejných, jaké si samo vytváří, a tím se rovnoměrně zpevní a přirozeně vytvaruje. Pro toto vysoce efektivní cvičení se využívají přístroje miha bodytec od společnosti Nové Fitness. Ve studiích Body Express, kde lekce EMS probíhají, a kam klienti docházejí 1x týdně (na rozdíl od studií, kde probíhá tradiční fitness trénink doplněný stimulací, a je nutné jej absolvovat vícekrát týdně), si mohou klienti vybírat z mnoha různých cvičebních programů.

Zdroj: www.bodyexpress.cz a www.novefitness.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.