F2 v Monze: Delétraz na bodech a zítra vyrazí z pole-position, Piqueta ve stíhací jízdě zastavila kolize
Dějiny klasické italské trati v Monze zažily nejeden velkolepý výkon velkého Michaela Schumachera. Dnes se tam výborně předvedl i jeho syn Mick, když vyhrál svůj první závod F2. Jezdci Charouz Racing System podali dobrý výkon. Louis Delétraz jezdil celý závod mezi nejlepšími, skončil osmý a zajistil si pole-position pro neděli. Dobře si vedl i Pedro Piquet, který si během závodu polepšil o šest pozic a skončil jen těsně za bodovanými místy.
Naděje české stáje Charouz Racing System v hlavním závodě v Monze spočívaly téměř výhradně na Švýcarovi Delétrazovi, který startoval z devátého místa. Druhá česká Dallara s Pedrem Piquetem v kokpitu stála na startu hlavního závodu jen na problematické 18. pozici. Ovšem na papíře mohou věci vypadat jinak, než na trati a Brazilec se vydal na velkou stíhací jízdu.
Po osmi kolech měnil Charouz Racing System jako vůbec první pneumatiky u Delétraze, stejnou taktiku volila Prema u Shwartzmana. Pedro Piquet absolvoval svou povinnou výměnu hned o dvě kola později. Lídr šampionátu Ilott, kterého loni pro F2 vycovala právě česká stáj Charouz Racing System, měnil ve 12. kole – a ztratil při tom závod v boxech. Při rozjezdu mu totiž „odumřel“ motor a v pořadí se propadl až za Piqueta. To Švýcar v českém voze jel takticky výborně a chvíli dokonce pošilhával po stupních vítězů.
Začátkem závěrečné třetiny závodu měl Mick Schumacher jasný náskok 3,6s na Lundgaarda, Delétraz byl šestý a Pedro Piquet se skvělým výkonem dokázal posunout kupředu na 10. místo. Nejrychlejším pilotem v královském parku ale byl Callum Ilott, který se sérií rekordních kol snažil napravit škodu, kterou natropila jeho nepovedená zastávka v boxech. Osm kol před cílem se rozjetý Brit posunul před svého velkého soupeře o titul Shwartzmana na šesté místo a vrhl se na Delétraze, který se pořád ještě držel těsně za Tsunodou. Švýcara předjel junior Ferrari hned v příštím kole a Charouzova jednička ztratila brzy i další pozici vůči Číňanovi Zhouovi. Téměř ve stejném okamžiku před sebe musel Piquet pustit Inda Daruvalu a vypadl z bodovaných míst.
Louis Delétraz nakonec ještě ztratil 7. místo v posledním kole, jeho výsledek ovšem znamená pole-position pro zítřejší sprint! Pedro Piquet dojel ze své mizerné startovní pozice dobrý 12. Nedělní závod tak bude pro českého fanouška s velmi výrazně aromatickým kořením a určitě se máme na co těšit.
Delétraz v Monze bodoval
Oba závodní dny na legendárním okruhu v Monze byly hodně vidět vozy české stáje Charouz Racing System. Prapor týmu držel vysoko hlavně Louis Delétraz. V sobotu si vyjel osmé místo a tím pádem i pole-position do nedělního sprintu. Ten dokončil na velmi hezkém pátém místě, i když zřejmě čekal více.
Švýcarský pilot si v kvalifikaci vyjel deváté místo a bylo jasné, že se zapojí do bojů o body. Jeho týmový parťák Pedro Piquet se kvalifikoval až jako osmnáctý, což znamenalo, že pokud by chtěl bodovat, musel by předvést opravdu heroický výkon. Brazilci se to však málem povedlo, když skončil dvanáctý.
Delétraz naopak jezdil od začátku takticky velmi dobře a chvíli se dokonce zdálo, že by mohl zabojovat o stupně vítězů. Postupem času mu však odcházely pneumatiky a nakonec přišel v posledním kole o sedmou příčku. To však znamenalo, že se do nedělního sprintu postaví na první místo startovního roštu!
Švýcar měl volný výhled na první šikanu a doufal, že tam po zhasnutí startovních světel dosprintuje jako první. Stejný plán ovšem měli i další jezdci. Přesto se Delétraz držel obstojně a i když klesl o jednu příčku, nebyla to žádná tragédie. Piquet se rychle posunul o dvě místa kupředu a zdálo se, že nakonec bude snad i atakovat bodované příčky.
Brazilce však zbrzdily nečistoty na trati, musel zajet do boxů a nakonec byl klasifikovaný až jako osmnáctý. To Delétraz bojoval o elitní pětku, kterou nakonec udržel a díky pátému místu si z Monzy odváží pěknou porci bodíků. Další podnik F2 je na programu už následující víkend v Mugellu.
Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Oba jezdci měli velmi solidní rychlost a tempo. Auto jsme měli dobře nastavené. Louis byl oba závody na bodech, což je určitě pozitivní. Z pole position se ale dalo vytěžit více. Pedro měl v neděli smůlu, možná by to do nejlepší osmičky nakonec dotáhl.“
Bob Vavřík, manažer týmu, uvedl: „Naše auto jsou rychlá jak ve F2, tak i F3. S konkurencí jsme na tom velmi podobně. V Monze je třeba využít celou trať, něco málo tentokrát chybělo, aby to tu bylo na lepší umístění. Všichni jsme zde proto, aby se vyhrávalo. Samozřejmě se očekává vždycky více, standardní výkon nestačí. Příští týden nás čeká Mugello, což není úplně formulová trať, přesto tu tým historicky závodil. Zkušenosti z jiných kategorií jsou určitě výhodou.“
Lousi Delétraz vysvětlil: „Celý víkend byl poznamenaný páteční kvalifikací, kdy nás v rychlém kole zastavila červená vlajka. To nás stálo hodně. Závodní tempo bylo dobré, chybělo jen několik desetin. V Monze je ale velmi složité náskok ubránit. Neděle sice znamenala umístění v top 5, což není zlé, ale všichni pracujeme velmi tvrdě, takže nebýt nejlepší je zklamáním. Pokud jde o Mugello, tak trať vůbec neznám. Je to ale velká výzva.“
Pedro Piquet tvrdil: „Kvalifikace byla zvláštní, v posledním kolem mě zastavila červená vlajka v mém rychlém kole. I tak jsme ale příliš rychlost neměli. V neděli se mi povedl start, dostal jsem se o několik míst dopředu a bojoval o bodované pozice. Bohužel jsem měl kontakt si jiným vozem a rozbil přední křídlo. S tím už se nedalo nic dělat. Teď se přesuneme do Mugella, trať vypadá velmi pěkně. Jsem nadšený, že tam budu moci závodit.“
Foto: Dutch Photo Agency