Jak zpestřit svůj cvičební plán? Venkovním tréninkem s vlastní vahou!

Rtuť na teploměrech začíná pomalu klesat a pokud nepatříte k otrlým otužilcům, máte poslední šanci využít babí léto k venkovnímu cvičení. Nejenže posílíte fyzičku, ale navíc se nadýcháte čerstvého vzduchu. Jaké jsou výhody tréninku mimo posilovnu a jak si dát vlastně venku pořádně do těla? O tom budou následující řádky.

Žádná omezující otevírací doba, žádný omezený prostor ani vydýchaný vzduch. Při cvičení venku je jen na nás, kde si svůj čas strávený sportem vychutnáme. Dostatečně nám totiž poslouží jakékoliv příjemné místo, kde se usadíme s podložkou, nebo park, ve kterém si můžeme zaběhat. Pro ty, kdo tráví zbytek tréninků například v posilovně, se navíc může jednat o příjemné zpestření cvičebního plánu.

A právě ušetřené peníze za trénink ve fitness centru jsou dalším plusem venkovních aktivit, obvykle k nim totiž nepotřebujeme žádnou permanentku ani peníze na vstup. Investici představuje pouze kvalitní oblečení a obuv.

Cvičením venku navíc doplníme vitamín D, který náš organismus přijímá převážně ze slunečního záření. „Vitamín D je extrémně důležitý především díky jeho pozitivnímu vlivu na imunitu, zdraví kostí i na naši duševní pohodu,“ radí fitness trenérka Petra Kotrlová. A jak je prokázáno, na naši psychiku pozitivně působí také sama příroda.

Venkovní trénink má zkrátka něco do sebe. A nemusí jít jen o běhání. Na čerstvém vzduchu si můžete dopřát i další oblíbené sporty, například jógu, kolečkové brusle nebo posilování. Že vám budou chybět činky a další náčiní? Nesmysl. “Všichni máme k dispozici ten úplně nejlepší stroj: vlastní tělo,” motivuje parkourista a lektor fitness Kevin Jágr. A že se dá cvičit kdekoliv ukazuje také v rámci videí, které si pro začínající sportovce připravil ve spolupráci s projektem Cílem je začít.

Cviky, které můžete sami vyzkoušet
V prvním videu se můžeme inspirovat cviky na nohy a břicho. K jejich provedení stačí pouze naše tělo a vyvýšené místo někde v přírodě. Kevin nám ukáže, jak na vyskakované výpady, výskoky snožmo a zkracovačky.

V dalším videu se vrhá na ruce a střed těla. K tomu poslouží kliky ve střeše, kliky se střídavým zvedáním končetin a plavání na suchu.

A protože se Kevin věnuje parkouru, tedy sportu, který je pro trénování na čerstvém vzduchu jako stvořený, bude poslední video bavit všechny příznivce divočejšího pohybu. Už jste slyšeli o cviku s názvem macaco? Ne? Zkušený parkourista vám ho představí.

Kromě vlastního těla můžeme poté použít také drobné pomůcky, které nás na cestě nebudou příliš tížit, a to například švihadlo, posilovací gumy nebo TRX popruhy. “Než začnete cvičit, doporučuji se nejprve pořádně zahřát. Po protažení svalů můžete přejit třeba ke skokům přes švihadlo nebo malému běžeckému okruhu. Uvodní zahřívání by mělo trvat alespoň 10 minut. A pořádně protažení zařaďte také na závěr tréninku, ať vás nebolí svaly, “ radí trenérka Petra Kotrlová.

Foto: archiv K. Jágra a Cílem je začít

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.