Pandemie vyhnala pracovníky na home office. I tam je potřeba se o ně starat

Spousta českých zaměstnavatelů nyní umožňuje práci z domu, přestože na to většina lidí není zvyklá. Společnost Survio, která se specializuje na tvorbu online dotazníků, pomáhá firmám při zjišťování potřeb zaměstnanců pracujících mimo firemní kanceláře. HR specialisté mohou i díky širokému výběru hotových šablon efektivně a rychle tvořit dotazníky, s nimiž dokážou na dálku odhalovat požadavky a získávat relevantní feedback od svých podřízených či kolegů. Získané informace následně slouží k zefektivnění řízení práce na home office.

Útvary pro řízení lidských zdrojů sehrávají v aktuální době mnohem větší roli než kdykoliv předtím. „Potřeby zaměstnanců nesmí být v žádném případě přehlíženy, a to ani v momentě, kdy se práce z domu stává novým standardem. Pokud si firmy chtějí udržet spokojené a dlouhodobě motivované lidi, musí přesně vědět, co zaměstnanci vyžadují,“ říká Martin Souček, CMO společnosti Survio. „Naše online dotazníky přispívají manažerům k informacím, které zefektivní výkon a motivaci podřízených,“ dodává Souček.

Odhalte problémy včas  
V době, kdy lidé přišli o pravidelná setkávání v zasedacích místnostech nebo obyčejné popovídání v kuchyňce, je vhodné aktivně posilovat zájem o zaměstnance novými způsoby. Personální oddělení zjišťují pravidelným online dotazováním, co konkrétně pracovníci vyžadují a jak hodnotí konkrétní opatření. Firmy tak mají neustále pod kontrolou, jak zaměstnanci zvládají práci na dálku. Ať už jde o špatné připojení k internetu, nedostatek sociálního kontaktu nebo třeba neznalost firemních postupů– jednoduše lze odhalit faktory, které ovlivňují fungování v domácích kancelářích. Velmi aktuální je například nefunkčnost některých benefitů. Mnoho firem nabízejících různé benefitní karty pro sportovní či kulturní účely pozastavilo jejich platnost. Zaměstnanci jsou tedy nyní bez tohoto benefitu. Je nasnadě se jich zeptat, jak by chtěli tento benefit nahradit.

„Častým problémem při práci z domu je multitasking. Lidé dělají více věcí najednou, ale ve finále nedotáhnou dokonce vůbec nic. Pokud HR specialisté zavětří jakýkoliv problém u svých home office zaměstnanců, měli by udělat vše proto, aby zajistili nápravu. V případě multitaskingu přichází v úvahu například školení z oblasti time managementu,“ říká Souček.

Dotazník není žádná věda
Personalisté k sestavení dotazníků využívají zdarma českou platformu Survio, kde tvorba jakýchkoliv průzkumů je extrémně snadná a intuitivní. V rámci úspory času lze dokonce vybrat některou z již předpřipravených šablon. Kromě monitorování stavu home office jsou online dotazování vhodné například k měření spokojenosti nebo rozvoje pracovníků. Dlouhodobě se ke službám od Survio v personálních záležitostech hlásí společnost Möbelix nebo Webnode.

Zdroj a foto: Survio

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.