Veřejnost rozhodla o Nejdůvěryhodnějších značkách roku 2020

Budování důvěry je dlouhodobý a složitý proces. Vyplácí se ale, a to zvláště v době, kdy je pro zákazníky složitější přímý kontakt s prodejci nebo zástupci firmy jako takovými. Zákazníci, kterým jsou předkládána pravdivá fakta, mohou se spolehnout na kvalitu výrobků i na to, že za své peníze dostávají relevantní servis, dovedou v těžších časech naopak značku podpořit. Tím, že se k ní opakovaně vrací a dále ji doporučují.

A to je z marketingového hlediska to nejcennější, co se může stát. O tento vztah je třeba se systematicky a pečlivě starat. Tak, aby vybudovaná důvěra nebyla nabourána. Její opětovné nabytí nebývá ani v nejmenším jednoduché. Své o tom ví o letos oceněné značky. Také tento rok jdou tradice a důvěra ruku v ruce. Mezi značky, které jsou pro české spotřebitele v roce 2020 ty nejdůvěryhodnější, patří například Benzina Orlen Group, ETA, IKEA, Kofola, JAR, Magnesia, Pilsner Urquell, Nivea nebo Škoda. V rámci tohoto ročníku soupeřilo o titul marketingového programu Důvěryhodné značky téměř 700 značek v 76 kategoriích. Hodnoceny byly 4000 spotřebiteli. Jedná se o jednu z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedenou agenturou Nielsen. Oceněné značky jsou pro své zákazníky transparentní a jasně se vymezují svými obchodními prioritami, kdy důvěra a jejich vzájemný vztah jsou na předním místě ve strategii.

„Nárůst jednotlivých kategorií i značek zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Tradičně byly hodnoceny kategorie jako banky, čerpací stanice, dodavatelé energií, drogerie, piva, parfumerie, prodejci šperků nebo poskytovatelé mimobankovních půjček. Dále také kategorie z lékárenského odvětví. Nově přibylo v letošním roce 17 kategorií, u kterých se domníváme, že je důvěra klíčová. Nové kategorie reagují mimo jiné na současné trendy, jedná se tak např. o vegetariánské a veganské potraviny nebo více kategorií zaměřených na lékárenské produkty. Z dlouhodobého průzkumu také vyplývá, že až třetina lidí bude ochotna připlatit si za nezávisle oceněný produkt či službu. Zhruba třetina lidí, která je ochotná si připlatit, bude častěji tvořena lidmi střední generace (do 50 let) a také častěji ženami. Ženy a senioři také častěji deklarují, že by takto oceněnému produktu dali přednost v rámci svého nákupu,“ dodává Lukáš Matějka.

Hodnocení proběhlo na základě spotřebitelského průzkumu, tvořeného 4000 respondenty. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 700 značek v 76 kategoriích. Spotřebitelé vybírali v jednotlivých kategoriích maximálně z 10 nejsilnějších značek v prodejích. To byl také hlavní parametr pro zařazení značky do průzkumu.

Letošní výsledky programu Nejdůvěryhodnější značka potvrzují zajímavé změny v nákupním chování
Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky JAR, jako již každoročně, IQOS a DR.MAX. Skokanem roku se stala značka PPL, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní. Zvolili cca. 75% shodných vítězů jako před rokem., z toho 6 „stálic“ napříč všemi 6 ročníky značky Kofola, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.

Zjištěno bylo rovněž, že pandemie Covid 19 změnila výrazným způsobem nakupování českých spotřebitelů, a to již na jejím počátku.  Deklarují to tři ze čtyř dotazovaných nakupujících. Pandemie měla negativní vliv na frekvenci nakupování jak v hypermarketech a supermarketech, a to pro 44% nakupujících, tak i v obchodech typu večerek a convenience u 38% nakupujících. Naopak více jak čtvrtina dotazovaných nakupujících deklarovala, že kvůli pandemii realizovala nákupy online častěji než obvykle.

Co se týká nákupního koše, výrazně se změnil způsob nakupování, a to z pohledu množství i výběru značek. Celkově vzrostl nákupní koš, téměř 40% dotazovaných více či méně souhlasí s faktem, že od vypuknutí pandemie nakupují větší balení. 30% nakupujících pak své značky vyměnilo za levnější alternativu. Kategorie, které se od vypuknutí pandemie prodávaly více byly čerstvé potraviny, hotová jídla a konzervy, trvanlivé potraviny, dále pak mražená jídla. Z drogistických kategorií pak kromě desinfekčních prostředků a čištění domácnosti i péče o tělo a ruce a papírové výrobky. Co se týká trendu u nákupu potravinových a drogistických kategorií v kamenných obchodech a online, zde se nakupující vyjádřili, že po odeznění pandemie Covid 19 budou využívat oba dva kanály více než před vypuknutím Covid 19 u péče o domácnost, osobní péče, výrobků pro krásu a zdraví, ale například také u alkoholu.

Vítěze čeká mediální zviditelnění
V letošním roce získají značky ještě větší podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů pro nadcházející pololetí. Odehraje se v outdooru, tištěných i on-line médiích, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější mediální podpora vybraných značek formou různých promočních soutěží.

Jak značky ocenění využívají?
Značky využívají ocenění v rámci svých marketingových kampaní. Oceněné společnosti mohou při podpoře jejich značek užívat logo Nejdůvěryhodnější značka 2020 po dobu jednoho roku. Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje velmi dobře jako nezávislé potvrzení kvality či dobrá reference. Proto jej každý rok oceněné značky využívají v komunikaci na řadě obalů výrobků, jako například na obalech produktů GS Condro, ale bylo k vidění i na televizních obrazovkách reklamy De’Longhi, Head & Shoulders, Zonky nebo přímo v prodejnách Deichmann, ETA, Kaufland. Výjimkou nebylo ani použití v letácích či vlastním katalogu firem Kaufland, Lidl, Mountfield, dm drogerie, v outdoorové komunikaci – České dráhy nebo v rámci on-line marketingu značek Brit, Gemini, Lidl. Značky, které obhájily titul opakovaně, mohou navíc využít i kombinované složené logo s uvedeným počtem vítězných ročníků.

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2020:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
ALKOHOL BOŽKOV Stock Plzeň-Božkov
BALENÉ VODY MAGNESIA Mattoni 1873
BEZDÝMNÉ TABÁKOVÉ VÝROBKY IQOS Philip Morris ČR
ČISTICÍ PROSTŘEDKY SAVO Unilever ČR
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY ORION Nestlé Česko
DĚTSKÁ VÝŽIVA SUNAR Hero Czech
DĚTSKÉ OBLEČENÍ LUPILU Lidl Česká republika
FUNKČNÍ NÁPOJE ISOSTAR Esatrade
KÁVOVARY DE’LONGHI De’Longhi Praga
KOŘENÍ VITANA Orkla Foods Česko a Slovensko
KRMIVA PRO KOČKY WHISKAS Mars Czech
KRMIVA PRO PSY BRIT Vafo Praha
MALÉ SPOTŘEBIČE ETA ETA
MASO A UZENINY VOCÍLKA Billa
MOBÍLNÍ TELEFONY SAMSUNG Samsung Česká republika
OSOBNÍ AUTOMOBILY ŠKODA Škoda Auto
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE PILSNER URQUELL Plzeňský Prazdroj
PRACÍ PROSTŘEDKY ARIEL Procter & Gamble Czech Republic
PRIVÁTNÍ ZNAČKY K-CLASSIC Kaufland Česká republika
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ JAR Procter & Gamble Czech Republic
STAVEBNINY YTONG Xella CZ
SUŠENKY A OPLATKY OPAVIA Mondelez Czech Republic
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE KOFOLA Kofola ČeskoSlovensko
TABÁKOVÉ VÝROBKY CAMEL JT International
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA NIVEA Beiersdorf
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY GARDEN GOURMET Nestlé Česko
VÍNA TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE Templářské sklepy Čejkovice
VLASOVÁ KOSMETIKA HEAD & SHOULDERS Procter & Gamble Czech Republic
ZAHRADNÍ TECHNIKA MOUNTFIELD Mountfield
ŽVÝKAČKY ORBIT Mars Czech

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2020:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
PRODEJCI ELEKTRA DATART HP Tronic Zlín
ČERPACÍ STANICE BENZINA ORLEN GROUP Unipetrol RPA
DROGERIE DM DROGERIE dm drogerie markt
E-SHOPY S POTRAVINAMI ROHLÍK.CZ Velká pecka
HOBBYMARKETY HORNBACH Hornbach Baumarkt CS
KAVÁRNY MCCAFÉ McDonald’s ČR
LÉKÁRNY DR. MAX Česká lékárna holding
PARFUMERIE SEPHORA Sephora
PRODEJCI NÁBYTKU IKEA IKEA Česká republika
PRODEJCI OBUVI DEICHMANN Deichmann-Obuv
PRODEJCI ODĚVŮ H&M H&M Hennes & Mauritz CZ
PRODEJCI POTRAVIN LIDL Lidl Česká republika
PRODEJCI SPODNÍHO PRÁDLA ASTRATEX Astratex
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ SPORTISIMO Sportisimo
PRODEJCI ŠPERKŮ SWAROVSKI Swarovski Bohemia

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2020:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
BALÍKOVÉ SLUŽBY PPL PPL CZ / Deutsche Post DHL Group
BANKY ČESKÁ SPOŘITELNA Česká spořitelna
CESTOVNÍ AGENTURY INVIA Invia.cz
DODAVATELÉ ENERGIÍ SKUPINA ČEZ Skupina ČEZ
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY YES VISAGE Klinika Yes Visage
LYŽAŘSKÉ STŘEDISKA SKIAREÁL ŠPINDLERŮV MLÝN Melida
OČNÍ KLINIKY GEMINI Gemini oční klinika
PERSONÁLNÍ AGENTURY MANPOWER GROUP ManpowerGroup
POJIŠŤOVNY KOOPERATIVA Kooperativa pojišťovna
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB ČESKÉ DRÁHY České dráhy
POSKYTOVATELÉ MIMOBANKOVNÍCH PŮJČEK ZONKY.CZ Benxy
REALITNÍ KANCELÁŘE M&M REALITY M&M reality holding
TELEKOMUNIKAČNÍ SLUŽBY T-MOBILE T-Mobile Czech Republic
ZÁBAVNÍ PARKY A AQUAPARKY AQUAPALACE PRAHA Aquapalace

 

SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2020:

KATEGORIE ZNAČKA VÝROBCE/DISTRIBUTOR
DERMOKOSMETIKA VICHY L’Oréal Česká republika
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM BEPANTHEN BABY Bayer
DĚTSKÉ VITAMÍNY MARŤÁNCI Stada Pharma
PÉČE O OČI VISINE Johnson & Johnson Czech Republic
PROBIOTIKA BIOPRON Stada Pharma
PŘÍPRAVKY NA ALERGII FENISTIL GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU STREPSILS Reckitt Benckiser (Czech Republic)
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ IBALGIN DUO EFFECT Sanofi-aventis
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL STOPTUSSIN Teva Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI GS CONDRO Green – Swan Pharmaceuticals CR
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ CESTY IDELYN URINAL Stada Pharma
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU PROSTENAL Stada Pharma
PŘÍPRAVKY NA RÝMU OLYNTH Johnson & Johnson Czech Republic
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY RENNIE Bayer
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY FORESTO Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST IBALGIN Sanofi-aventis
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ PARALEN GRIP Sanofi-aventis

Zdroj a foto: www.duveryhodneznacky.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.