České domácnosti obvykle řeší předvánoční úklid dva týdny předem. Supersoused.cz radí, jak práci zefektivnit a ušetřit

V předvánočním čase roste zájem domácností a firem o kompletní úklid. Lidé zejména poptávají mytí oken, topení a skříní, čištění kuchyňských linek, koberců či pohovek a dalšího nábytku. Startup Supersoused.cz, který přináší tržiště vzájemné sousedské výpomoci i montážní a instalační služby pro nábytkářské řetězce, očekává největší nápor dva týdny před Vánoci. V současné chvíli se situace příliš neliší od předchozích let, zásadní efekt neměla domácí výuka dětí, ani častější home office. Ceny za úklid si Super sousedé účtují obvykle za hodinu a začínají na 300 korunách. Supersoused.cz proto radí, jak předejít různým nedorozuměním při objednání úklidu a jak přitom ušetřit.

“Na našem tržišti stále převládá v úklidech poptávka domácností nad firmami. Opatření proti šíření onemocnění covid-19 měla zpočátku negativní vliv na jejich počet, jednalo se však o krátkodobý propad. Nyní jsme s blížícími se Vánocemi na podobné úrovni, jako jsme byli v loňském roce. Velmi brzy však očekáváme nárůst poptávek, který bývá nejvyšší těsně před a krátce po svátcích. Kapacitně jsme na blížící se špičku připraveni a neočekáváme, že bychom museli zakázky odmítat,” říká Žaneta Huňková, CEO Supersoused.cz.

Co se týče řemeslných služeb, evidují Super sousedé oproti loňskému roku zejména nárůst počtu elektroinstalací, který se během druhé vlny pandemie zvýšil o 35 %, rovněž se zvýšila poptávka na výměnu vypínačů, zásuvek a světel o 54 %. U instalatérských či malířských služeb byl nárůst pozorovaný Super sousedy o 33 %

Jak si ulehčit vánoční úklid?
Při úklidu je důležitá již samotná příprava. Bez kvalitních čistících prostředků nebo vysavače se člověk zbytečně nadře. Řada uklízeček se spoléhá na vybavení, které má v domácnosti k dispozici klient. Pokud tedy chcete úklid maximálně usnadnit a urychlit – řada uklízeček si běžně účtuje cenu podle celkového času – je dobré na tyto věci pamatovat. K přípravě se poutá například i odnesení kytek z oken před umytím, uklizení nádobí či věcí z kuchyňského stolu. Židle zvedá naprosté minimum lidí, stejně tak odsunutí nábytku – i tím lze výsledný čas zásadně zkrátit.

Jak předejít možným nedorozuměním? Vedle přípravy je důležitá i samotná komunikace se Super sousedkou. “Ze zkušenosti víme, že řada klientů nedokáže odhadnout čas, jaký je na úklid bytu třeba. Pokud byt popíšete co nejlépe, jeho rozlohu, typ podlahy a podrobně popíšete potřebnou práci, předejdete tím řadě malérů. Například umýt okna, vytřít a vyčistit kuchyňskou linku v bytě o 100 metrech čtverečních nelze do tří hodin prakticky stihnout. Základní informace sice doplňují klienti do formuláře, měli by si však dát tu práci a přidat ruční popisek. Díky tomu se může Super sousedka na práci lépe připravit,” popisuje Žaneta Huňková.

Jak postupovat při práci? Klíčový je systém a začít z vrchu
Klíčové je mít v práci systém. Úklid je vhodné začít od horních ploch a postupovat pořád dolů až k podlaze. Je třeba odlišovat prach a plochy s mastnotou, typicky na kuchyňské lince. Byt je třeba kompletně vysát a pak teprve vytřít. “Předvánoční úklidy se svou náročností liší od běžných úklidů, vyžaduje například utření poliček kuchyňské linky z vrchu, mytí skříní, leštění dveří, vyčištění lustrů či mytí dlaždiček v koupelně. Dále pak prostory pod postelí či na topení, které bývají běžně zanedbané. Někteří klienti chtějí vyčistit i například troubu. Tu je většinou třeba důkladně postříkat saponátem a nechat delší dobu působit – naše Super sousedky se během toho věnují jiné práci a k troubě se vrátí později,” popisuje Žaneta Huňková tipy ověřených Super sousedek.

Často je poptávané mytí oken. Kvalitní stěrka a saponát jsou základní nástroje, které si řada uklízeček raději nosí sama. S čím naopak může pomoci klient, je dodání vhodné stoličky, schůdků či menších štaflí, které opět práci výrazně zpříjemní a urychlí. Zejména pokud má byt vysoké stropy a tím pádem i veliká okna, je třeba s tím dopředu počítat.

Zbavte se zbytečností
Obecně platí, že čím starší je byt, tím více v něm lidé mívají věcí. Z těch se stávají dobře známé lapače prachu, které významně ztěžují úklid. Jejich otírání zabere obrovské množství času. Pokud tedy chcete ušetřit, měli byste je raději uklidit předem. Stejně tak úklid hraček po dětech.

Objednáte si úklid? Raději Si naplánujte nákup či procházku
Nakonec pokud si objednáte úklid, naplánujte si raději na domluvený termín nákup či procházku. Řada lidí totiž po objednání úklidu zůstává doma – někdy nemají kam jinam jít, mají home office nebo hlídají dítě. V každém případě ale nejlépe udělají, když si naplánují nákup či procházku. Během úklidu je totiž kolize s majitelem, který se mezitím soustředí na jinou činnost, takřka nevyhnutelná.

Zdroj a foto: Supersoused.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.