Jaké dárky si děti nejčastěji vyhledávají před letošními Vánocemi? Počítačové hry, LEGO a K-pop

Roblox je nejžádanější počítačovou hrou, již si před letošními Vánocemi vyhledávají děti, jejichž chytrá zařízení jsou chráněna aplikací rodičovské kontroly Kaspersky Safe Kids. Mezi hračkami vedou stavebnice LEGO a z hudby je u dětí největší zájem o korejské skupiny BTS a BLACKPINK. Vyplývá to z analýzy anonymizovaných vyhledávacích požadavků dětí za listopad letošního roku, kterou zveřejnila společnost Kaspersky.

Vánoce se blíží mílovými kroky a rodičům zbývá už jen několik dní, aby dětem pořídili vysněné dárky. Jenže jak přijít na to, co si vaše ratolesti letos přejí pod stromeček? Společnost Kaspersky doporučuje, aby rodiče věnovali pozornost tomu, co jejich děti vyhledávají na internetu. Jedině tak získají jistotu, že dárky, které jim koupí, budou opravdu tím, co si děti letos opravdu přejí.

Kaspersky na základě anonymizovaných metadat, dobrovolně poskytnutých uživateli aplikace Kaspersky Safe Kids, zjistil, že děti během listopadu projevovaly největší zájem o několik klíčových oblastí. Nejčastěji vyhledávanými kategoriemi byly hry, hudba, obchody a nakupování, hračky, komiksy a animované filmy, služby a platformy, osobnosti a fiktivní postavy, záliby a aktivity a také herní konzole. Mezi TOP 3 nejvyhledávanější kategorie patří hry (44 %), hudba (14 %) a nakupování (10 %).

Děti, které vyhledávaly na internetu hry, se nejvíce zajímaly o Roblox (23 %), Among Us (21 %) a Minecraft (20 %). Další populární hry jsou Gacha Life (16 %) a Fortnite (11 %).

Ačkoli se na trhu nedávno objevila nová generace herních konzolí, u dětí při vyhledávání překvapivě vedla dříve uvedená konzole Nintendo Switch (42 %), zatímco nový PlayStation je až na druhém místě (36 %) a Xbox na třetím (22 %). Nejžádanějšími hrami pro konzoli Nintendo Switch jsou Mario, Animal Crossing a Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Z hudebních dárků je dětmi po celém světě nejžádanější K-pop neboli korejská populární hudba, jež v posledních letech silně ovlivnila hudební žebříčky. K-pop tvoří téměř polovinu všech dětských dotazů na hudbu (48 %) a z konkrétních skupin pak jasně vedou BTS (58 %) a BLACKPINK (42 %). Odborníci ze společnosti Kaspersky proto doporučují rodičům, aby se při nákupech v obchodech s oblečením, školními potřebami nebo roztomilými suvenýry poohlédli po zboží s K-pop tematikou, nebo dokonce zakoupili vhodnou učebnici korejštiny, pokud má jejich dítě o korejskou kulturu opravdový zájem.

Nepochybně nejpopulárnějšími vánočními dárky pro děti jsou hračky. V internetových dotazech na ně s převahou vedou stavebnice LEGO (51 %), následované panenkami Barbie (22 %), sadami Playmobil (11 %), panenkami L.O.L. Surprise! (8 %) a kapslemi s „překvapením“ 5 Surprise Mini Brands (8 %). Pokud jde o dětskou „posedlost“ stavebnicemi LEGO, hledají obvykle speciální LEGO edice v závislosti na jejich oblíbené hře nebo postavě. Nejžádanější jsou sady LEGO s tematikou hry Among Us (i když zatím nejsou na trhu), Harry Potter, Star Wars, Ninjago, Technic, City, Friends a Minecraft.

Společnost Kaspersky na základě výsledku analýzy vyhledávaných pojmů doporučuje rodičům, aby se při výběhu vhodných dárků zaměřili na produkty herního průmyslu, korejské popkultury a také na stavebnice LEGO. Žádné dárky však samozřejmě nenahradí srdečnou atmosféru společného rodinného povídání, během něhož můžete zjistit, jakým dárkům by vaše dítě dalo přednost.

„Na internetu existuje populární rčení ‚Google o vás ví víc než vaše matka‘, což zní absurdně pravdivě. Přehled, co děti hledají na mobilu, tabletu nebo notebooku, může rodičům napomoct lépe porozumět jejich potřebám, zvážit jejich záměry, a dokonce i utužit vzájemné vztahy – což je samozřejmě důležité nejen před Vánocemi, ale po celý rok,“ říká Anna Larkina, expertka na analýzu webového obsahu ve společnosti Kaspersky.

Společnost Kaspersky doporučuje několik kroků, jak si můžete vytvořit lepší vztah s vašimi dětmi:

  • Nedělejte unáhlené závěry, pokud vaše děti tráví příliš mnoho času videohrami. Mohou se nacházet v situaci, kdy nejsou spokojeny s reálným světem a potřebují vaši podporu. Namísto omezování času, který mohou trávit hraním her, jim můžete pomoci vyřešit jejich problémy (například ve škole nebo s některými členy rodiny).
  • Najděte si čas na hraní her s vaším dítětem nebo se spolu podívejte na nový seriál. Společná záliba by mohla posunout váš vztah na novou úroveň.
  • Nainstalujte si aplikaci Kaspersky Safe Kids, řešení, které vám umožní dohlížet na on-line aktivity vašich dětí na celé řadě zařízení, aniž byste zasahovali do jejich osobního prostoru. Toto řešení nabízí také užitečné rady, jak dětem pomoct v bezpečném chování na internetu.

Máte-li zájem o další aktuální informace společnosti Kaspersky, které se týkají zájmů dětí na internetu, a chcete-li se inspirovat dalšími nápady na vánoční dárky, sledujte naše webové stránky.

Analýza společnosti Kaspersky je založena na anonymizovaných metadatech, která dobrovolně poskytli uživatelé aplikace Kaspersky Safe Kids v době od 25. října do 26. listopadu 2020. Tyto údaje zahrnují požadavky na vyhledávání zadané během tohoto období dětmi přes Bing, Google, Mail.ru, Yahoo, Yandex a YouTube více než stokrát.

Zdroj: Kaspersky, foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.