Institut módní tvorby slaví 10 let – do Česka přinesl profi kurzy i znalost módního průmyslu

Ještě před deseti lety bylo Česko v oblasti kurzů módního návrhářství zemí nepolíbenou. Klára Haunerová byla první, kdo kromě výuky šití začal nabízet také kurzy oděvní tvorby, konstrukce střihu a časem i oděvního marketingu. Dnes její Institut módní tvorby slaví deset let od založení. V rámci kurzů si sem lidé chodí plnit sny o vlastní módní značce nebo se připravují na prestižní módní školu jako je Central Saint Martins v Londýně či na práci v salonech světoznámých návrhářů.

„Hlavním impulzem k založení Institutu byl zájem ze strany studentů. Na trhu ještě před 10 lety chyběly kurzy šití. I přestože se začaly postupně objevovat, nestačily poptávce. Zvýšil se zájem o umělecké kurzy všeobecně a pomalu mě začali oslovovat studenti ohledně konzultací návrhů. Přicházeli s tím, že se chtějí naučit navrhovat a vědět vše o založení vlastní značky. A tak jsem nabídku kurzů rozšířila o komplexní kurzy v oboru pro začínající oděvní návrháře. Měly velký úspěch a nakonec vznikla ucelená nabídka pro začátečníky, pokročilé i profesionály,“ vzpomíná na začátky zakladatelka Institutu módní tvorby Klára Haunerová.

„Možnosti výuky se za tu dobu hodně posunuly a s tím i náplň našich lekcí. Během posledního roku jsme navíc rozjeli online kurzy a například možnostem využití sociálních sítí v podnikání se věnujeme i v rámci našich aktuálních seminářů, protože to je důležitá součást businessu,“ dodává Klára Haunerová.

Módní trh se změnil
Před deseti lety začínali módní nadšenci u kurzů šití a postupně přešli na odbornější kurzy módního návrhářství. Dnes je ale módní trh podstatně složitější a krásný a nositelný model nezaručí úspěch značky.

„Zatímco před deseti lety to byl hlavně Flér, který propojoval zákazníky s designéry, dnes mají návrháři podstatně více možností, jak nabízet své výrobky online. Pro mladé značky byl vždy stěžejní hlavně online svět, a i když řadě značek stále chybí vlastní e-shop, prodej prostřednictvím Instagramu přijaly za svůj. Dnes také vzniká i více conceptstorů, které českou módu nabízejí,“ nastiňuje proměny lokálního trhu s módou Barbora Míková, expertka Institutu módní tvorby na český módní trh.

Výraznější změnou prošel i český MBPFW, který se přiblížil standardům fashion weeků světových módních metropolí. Účast na něm je ale finančně náročná a pro začínající značky tak není tou nejoblíbenější cestou, jak zprvu oslovit potenciální klientelu. I proto nejvíce spoléhají na sociální sítě, případně e-shopy a concept story, které sdružují více mladých návrhářů.

Nadšených laiků je mnoho, módu vidí naivně
Splnit si sen o vlastní módní značce chodí do Institutu módní tvorby mnoho nadšenců. Většina z nich ale reálné obrysy fungování módního trhu získává až v průběhu výuky. Na kurzy nastupují s domněnkou, že k úspěchu je dovedou zajímavé modely na přehlídkách, úspěšný Instagram a spolupráce s influencery. „Trojkombinace přehlídky, Instagramu a influencerů bohužel nestačí. Je potřeba opravdu dobře znát potřeby daného trhu a učit se od těch zkušenějších. A pak přichází na řadu praxe a dostatečná znalost konkurence. V závěru se dá říci, že tyto dva aspekty jsou důležitější než samotné modely, které prodáváte,“ vysvětluje Klára Haunerová.

Začít od nuly
Nejoblíbenějším kurzem je ku překvapení Kláry Haunerové základní kurz Basic, který trvá půl roku a je tím pádem také finančně nejnáročnější. Je určen pro nováčky v módním průmyslu a nepočítá s žádnými zkušenostmi. „Součástí výuky je řada přednášek a workshopů, které jsou nepostradatelné pro vzdělání v oboru fashion. V kurzu se vystřídá řada vyškolených lektorů – návrhářů a specialistů z praxe podle konkrétního typu programu,“ říká zakladatelka Institutu módní tvorby Klára Haunerová. Úspěch zaznamenává také u kurzů, které jsou k dispozici exkluzivně pouze na Institutu jako Základy módního byznysu a Future Fashion. Z workhopů se pak jedná o Tvorbu tenisek nebo Tvorbu experimentálních střihů pod vedením Pavla Berkyho nebo Michaely Čapkové.

TIP – Splňte si svůj sen o módní značce
Toužíte se vydat na dráhu módního návrháře, milujete módu a už dlouho sníte o založení vlastní značky, ale jste úplný začátečník? Pronikněte do nádherného, ale náročného světa módního průmyslu díky ucelenému a profesionálnímu kurzu Basic na Institutu módní tvorby. Po dobu 6 měsíců se naučíte vše k tomu, abyste dokázali navrhnout modely a následně je proměnit v reálné produkty. Získáte také potřebné informace o tom, jak přistupovat k módnímu businessu a vést vlastní brand. Termín: 15. 2. 2021–26. 7. 2021, pondělí 17:30 – 20:30

Zdroj a foto: www.institutmodnitvorby.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.