Nedostatek sluníčka? Doplnit Vitamín D můžete i jinak!

Vitamín D čerpá naše tělo především ze slunečního záření. Tento „sluneční vitamín“ se v kůži tvoří v době, kdy na ni svítí slunce, a pro pokrytí denní dávky dětí i dospělých je nutné strávit na slunci alespoň 20 minut denně. V průběhu roku to není problém, ovšem teď přes zimu může naše tělo trpět jeho nedostatkem.

Proč potřebujeme Vitamín D?
Vitamín D patří do skupiny vitamínů rozpustných v tucích, organismus jej tedy může uložit do zásoby ve tkáních a odtud jej pak v případě potřeby čerpat. Vitamín D přispívá ke správně fungujícímu imunitnímu systému, normálně fungujícím svalům a udržení hladiny vápníku v krvi. Zároveň má i velký vliv na naše kosti a zuby – přispívá k jejich normálnímu stavu a zajišťuje lepší vstřebávání a využití vápníku ze stravy.

Jak se projevuje jeho nedostatek?
S nízkým množstvím vitamínu D v našem těle může souviset i celá řada zdravotních potíží, mezi které patří například svalová slabost, úpadek kondice nebo menší vytrvalost. Pokud nám „déčko“ chybí, mohou nás zaskočit i změny nálad a málo kvalitní spánek. Roli může hrát i věk, kůže totiž s vyšším věkem postupně ztrácí svou schopnost vytvářet vitamín D a u starších osob je tedy vyšší pravděpodobnost jeho nízké hladiny. Proto je třeba právě ve vyšším věku dbát více na jeho dostatečný a pravidelný přísun.

Slunce, ryby a doplňky stravy
Kromě slunečního záření je skvělým zdrojem vitamínu D také olej z tučných mořských ryb. V konzumaci mořských ryb ale v Česku příliš nevynikáme a jejich občasná konzumace nám dostatek „déčka“ nezajistí. Skvělým řešením může být pravidelné užívání doplňku stravy Vitamín D3 Vita Solaris, který obsahuje nejvyužitelnější formu vitamínu D – tzv. vitamín D3. Vitamin D3 je forma vitaminu D, která se tvoří právě tehdy, když je pokožka vystavena slunečnímu záření, a lze jej také najít v některých potravinách, jako jsou třeba ryby nebo vejce. Výzkumy ukazují, že právě tuto formu naše tělo vstřebá nejlépe. Jedna tableta Vitamínu D3 VitaSolaris obsahuje 25 mikrogramů vitamínu D3, tedy doporučenou denní dávku. Pravidelné užívání vám i v zimních měsících zajistí adekvátní hladinu vitamínu D.

Zdroj a foto: NaturaMed

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.