Fungující business za 90 dnů? Pro ostřílené pardály žádný problém!

Češi teď s napětím sledují peripetie šestice českých podnikatelů, jako je například Karel Janeček nebo Simona Kijonková, kteří se během jednoho týdne mimo jejich všední realitu snaží pomoci potřebným. Na obdobný souboj těžkých vah se ale schyluje i v USA. Už během pilotní série nám Glenn Stearns, úspěšný americký businessman, který vystavěl celé své impérium sám a od píky, dokázal, že americký sen rozhodně není mrtvý. Dobrovolně se vzdal rezonujícího jména, bohatství i kontaktů, a vydal se na seberealizační misi, vyzbrojen pouhou jednou stodolarovkou. Cíl? Zopakovat to, co se mu podařilo už dříve – vystavět během 90 dnů fungující business v hodnotě milionů dolarů. Tři odvážlivci chtějí Glenna letos následovat. Jejich cesta započne už 31. ledna ve 20:00 hodin na Discovery Channel ve druhé sérii veleúspěšné reality show Miliardář v utajení (Undercover Billionaire).

Recept na bohatství a úspěch nejen podle tří podnikatelských predátorů namísto jednoho – přesně to slibuje pokračování reality show Miliardář v utajení (Undercover Billionaire). Princip zůstává stále stejný – každý z odhodlaných investorů dává v sázku jeden milion dolarů. Vyhraje ten, který v neznámém městě dokáže na zelené louce vybudovat fungující podnikání a pokořit hranici milionového zhodnocení společnosti v šibeničním termínu 90 dnů. Nikdo z jejich spolupracovníků přitom nesmí vědět, s kým má tu čest. Je vůbec reálné něco takového zvládnout? A co na to svět vyrovnávající se s dopady celosvětové pandemie COVID-19? Pokud selžou i zkušení businessoví jestřábi, nemají podnikatelé-amatéři snad ani naději na úspěch.

Každý podnikatel má svůj unikátní styl, dalo by se říct vlastní rukopis a kuchařku osvědčených obchodních strategií. Kouzlo a jedinečnost Miliardáře v utajení (Undercover Billionaire) nespočívá pouze v tom, že je zábava sledovat někoho, jak z ničeho vykouzlí hodně, ale také v tom, že je inspirativní tyto jedince sledovat v jejich přirozeném prostředí. Začínající podnikatelé zde zdarma získají cenné rady, zkušenosti a motivaci, aby se při vlastním počínání nespálili. V turbulentním prostředí je totiž vždy potřeba krýt si záda, protože nikdy nevíte, kdy se stanete pouhým pěšákem ve hře někoho jiného. A vlastně nakonec možná i zjistíte, že vybudovat milionovou společnost jde celkem snadno a způsobů je nekonečně mnoho.

Trojlístek statečných
Kdo všechno patří do zmiňovaného trojlístku statečných?
Grant Cardone (1958; odhadované jmění 300 000 000 USD): Granta celý svět zná jako nekompromisního businessmana, který se na trzích s nemovitostmi pohybuje jako ryba ve vodě. Jmění si vydělal hlavně díky protřelým sales strategiím a neutuchajícímu tahu na branku. Proslavil se také jako motivační řečník a autor několika knižních bestsellerů (za všechny jmenujme Pravidlo 10X; Buďte posedlí, nebo buďte průměrní), ve kterých se snaží radit snaživým začátečníkům, jak se ve světě velkých peněz nepohřbít. Tradiční pojetí amerického snu je už v základech chápáno špatně, myslí si Grant. Kombinace tvrdé práce, schraňování finančních prostředků a vlastnictví nemovitostí nestačí. Cardone naopak věří, že peníze jsou k ničemu, když se s nimi nenakládá smysluplně. Vedle kontaktů jsou to především prostředky pro dosažení velkých úspěchů. A těch dosáhnete jenom pokud svému cíli podřídíte úplně všechno. Vytrvalost je základ.

Monique Idlett-Mosley (1974; odhadované jmění 200 000 000 USD): Zakladatelka a výkonná ředitelka Reign Ventures je na kontakt s perspektivními podnikateli zvyklá. Celý model jejího podnikání spočívá v akumulaci kapitálu, který pak přerozděluje na podporu obchodních modelů v zárodku, čímž jim dává potřebnou infuzi v cestě za multimilionovým zhodnocením. Nejednomu startupu se podařilo vyšvihnout na absolutní špici právě jenom díky Monique a její společnosti. Ač jí osud v dětství příliš nepřál, stala se později architektem celonárodního vzestupu dnes téměř neodmyslitelného amerického deníku USA Today. A její jméno náležitě rezonuje i mezi celebritami! Prvním zářezem v bohaté kariéře totiž byla agentura, která se zaměřovala na propojování velkých korporací s hvězdami zábavního a sportovního průmyslu. Se svým exmanželem, hvězdným hudebním producentem Timbalandem, později založila Mosley Music Group, kde se jí díky jedinečným manažerským schopnostem podařilo objevit a vymodelovat superstars jako One Republic, Nelly Furtado nebo Chrise Cornella.

Elaine Culotti (1964; odhadované jmění 200 000 000 USD): Realitní developerka, interiérová designérka, stavařka, zakladatelka House of Rock, vizionářka – to je jen malá část aktivit, kterým se tato renesanční žena stihla během své kariéry věnovat. Elaine o sobě opakovaně tvrdí, že nadání pro podnikání objevila už v útlém věku 14 let. A už tehdy si vybrala muži tradičně okupovaný obor – stavebnictví. Zpočátku možná byla terčem posměšků, dnes si to k ní už nikdo nedovolí. Jméno Elaine Culotti totiž patří v tomto průmyslovém odvětví mezi ty vůbec nejprofláklejší. Ne náhodou její podnikatelský styl připomíná buldozer. Elaine totiž nikdo a nic při cestě za dosažením vytyčených cílů nezastaví. Na svém kontě má téměř jakoukoliv stavitelskou výzvu od luxusních haciend přes pompézní kasina až po budovy veřejné služby typu nemocnic. A její recept na úspěch? Železné odhodlání, poker face skrývající i tu sebemenší známku strachu ze selhání a schopnost vždy si prosadit svou.

Zdroj a foto: Discovery Channel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.