Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Vodafone, Avon a IKEA se spojily v boji proti domácímu násilí. Inspirují ostatní, jak ho rozpoznat a včas pomoci obětem

Omezení pohybu a kontaktů, home office, sociální izolace – to vše ještě více komplikuje situaci obětem domácího násilí, jejichž počet v době pandemie dramaticky roste. Téma není lhostejné ani tuzemským firmám. České pobočky společností Vodafone, Avon a IKEA se nyní ve spolupráci s organizací ROSA – Centrum pro ženy rozhodly otevřeně hovořit o tom, jak s domácím násilím z pozice zaměstnavatele bojují. Své zkušenosti předají dalším firmám prostřednictvím veřejné debaty s názvem „Ženu ani květinou neuhodíš?“. Na jaře se také chystají spustit sérii navazujících workshopů v rámci připravované Akademie proti domácímu násilí a inspirovat tak ostatní zaměstnavatele.

Podle výzkumu, který si před rokem a půl nechala zpracovat Vodafone Group, se s domácím násilím setkalo 37 % dotázaných zaměstnanců firem. Je pravděpodobné, že v době pandemie, kdy se na pomáhající organizace obrací zhruba o 50 % více lidí, výrazně narostl počet obětí týrání i mezi nimi. „Je prokázáno, že domácí násilí ničí nejen mezilidské vztahy, ale i kariéry. Má vliv na sebevědomí obětí, jejich pracovní produktivitu, atmosféru v týmu a v konečném důsledku může vést až k ochodu ze zaměstnání. Firmám by téma rozhodně nemělo být lhostejné. Chceme jim předat své zkušenosti a pomoci jim tuto citlivou problematiku řešit,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace Vodafonu a Nadace Vodafone, která debatu pořádá.

Vodafone, Avon a IKEA jsou v osvětě ohledně domácího násilí v Česku mezi firmami průkopníky. „V návaznosti na 15leté aktivity v této oblasti Avon úzce spolupracuje se sítí specializovaných partnerů z řad neziskových organizací poskytujících podporu zaměstnankyním, a to od právního poradenství po psychologickou podporu a konzultace. Nově sestavený protokol je dostupný ostatním organizacím, které chtějí zavést podobná opatření a chránit své zaměstnankyně před domácím násilím,“ uvádí za společnost Avon Martin Březina z oddělení CSR. Díky finanční podpoře Nadace Vodafone a odborné garanci organizace ROSA – Centrum pro ženy vznikla také unikátní aplikace Bright Sky určená pro oběti týrání a jejich blízké.

Akademie pomůže ostatním firmám zasáhnout včas
Domácího násilí je nejen v souvislosti se zaměstnáním stále velkým společenským tabu. Vodafone, Avon a IKEA chtějí přispět ke změně a společně vytváří Akademii proti domácímu násilí, jejíž spuštění je plánováno na jarní měsíce letošního roku. Nová platforma bude zprostředkovávat praktické zkušenosti s řešením domácího násilí ze strany zaměstnavatele, včetně toho, jak přesvědčit nejvyšší management firmy o důležitosti tématu.

Jsme přesvědčeni, že ve společnosti, kde každá pátá žena zažije fyzické nebo sexuální násilí, je potřeba problém řešit všemi prostředky. V závaznosti na první debatu uspořádáme workshopy zaměřené na to, jak může zaměstnavatel při prevenci a řešení domácího násilí pomoci. Vznikne také manuál a metodika pro firmy, kterou vytvoříme všechny tři firmy ve spolupráci s organizací ROSA – Centrum pro ženy a Policií České republiky,“ vysvětluje Zuzana Holá.

Cílem Akademie proti domácímu násilí bude předávat společně s partnery a experty co nejvíce zkušeností ostatním. „Chceme akcelerovat debatu uvnitř firem, abychom co nejvíce přibrzdili rostoucí počet incidentů. Domácí násilí je skutečné, i když není vždy vidět. Opatření během pandemie, kdy jsou lidé spolu více doma, navíc sehrávají výraznou roli. Společnými silami chceme přispět k systematické změně a inspirovat ostatní firmy, jak v těchto těžkých situacích svým zaměstnancům efektivně pomoci,“ dodává k Akademii Martina Hlisnikovská z IKEA Česká republika, která má na starosti mimo jiné přímou podporu a edukační činnost v projektu Za bezpečný domov.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *