Fashion Arena Prague Outlet se ponoří do tmy v rámci Hodiny Země

V sobotu 27. března se koná každoroční celosvětová kampaň Earth Hour na podporu ochrany planety. Na jednu hodinu tak vypnou světla tisíce objektů, měst a obcí po celém světě. Česko se k osvětové události, která má za cíl zvýšit povědomí o klimatických změnách, připojí již po jedenácté. Třetím rokem zhasíná například také pražská Fashion Arena Prague Outlet.

V roce 2019, tedy v posledním ročníku, který nebyl poznamenán koronavirovou krizí, se do akce v České republice zapojilo rekordních 165 obcí, 77 firem, přes 750 jednotlivců a 11 památek. A to včetně těch nejznámějších – Vyšehrad, Vítkov, Petřín, hrad Špilberk, Obelisk v Denisových sadech a Nová radnic V Brně, věž radnice v Ostravě nebo katedrála sv. Bartoloměje v Plzni. Letošní Hodina Země startuje v sobotu 28. března od 20:30 do 21:30 hod a zapojit se může kdokoli z řad měst, firem i jednotlivců.

K zhasnutým místům se opět rozhodlo i tento rok přidat i nejnavštěvovanější pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet, která tak chce podpořit myšlenku boje proti klimatickým změnám. „Rozhodli jsme se, že parkoviště, pasáž a části osvětlení vnějšího pláště zhasneme letos na celou noc, což znamená úsporu zhruba 800 kWh. Je to samozřejmě symbolické gesto, ale po prvním ročníku jsme některá z těchto osvětlení začali na noc vypínat už celoročně, čímž šetříme nejen energii, ale i naše životní prostředí. Hledáme v této oblasti stále nové příležitosti pro šetrnější cestu. V minulosti jsme například vyměnili všechny žárovky v našem centru za úspornější variantu LED, nově jsme otevřeli ultrarychlé dobíjecí stanice pro elektromobily nebo jsme již zprovoznili rezervoár na využívání zachycené dešťové vody. Navíc jsme outletové centrum, prodlužujeme životní cyklus produktů, které byly již vyřazeny z běžných center,“ vyjmenovává Michal Hnilica, technický ředitel outletového centra Fashion Arena Prague Outlet.

Hodina Země je každoroční mezinárodní akce, za níž stojí Světový fond na ochranu přírody (WWF). První ročník se konal už v roce 2007 v australském Sydney, jeho organizátoři chtěli atraktivním způsobem upozornit na změnu klimatu. Myšlenka se později rozšířila do celého světa, poslední sobota v březnu se tak pro planetu stala „černou“. V Česku událost zarezonovala v roce 2010 a každým rokem její popularita stoupá.

Zdroj a foto: Fashion Arena Prague Outlet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.