Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

BydleníZe života

Češi se chystají na nákup chat a chalup, očekávají růst jejich cen

Možnost jezdit na chatu nebo chalupu má třetina Čechů, každý čtvrtý se pak na její nákup chystá. V uplynulém roce rekreační nemovitosti často sloužily pro home office a prošly tak mnoha neplánovanými úpravami.

České nadšení do chalupářství přetrvává i v době covidové pandemie. Chatu nebo chalupu vlastní nebo dlouhodobě využívá třetina Čechů, naprostá většina (81 %) zároveň očekává, že ceny rekreačního bydlení v nejbližší době porostou.

Ukázal to průzkum, který si Raiffeisen stavební spořitelna nechala zpracovat u společnosti NMS Market Research.

Neobvyklý rok ve znamení protiepidemických opatření určitě přivedl lidi k ještě většímu zájmu o pobyt v přírodě, a tedy i koupi rekreačního bydlení. Šest procent dnešních majitelů chat a chalup si je pořídilo právě během pandemie. Celá čtvrtina Čechů pak jejich nákup plánuje, mezi mladými lidmi je to dokonce každý třetí,“ říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Představa rekreační nemovitosti jako nenápadné chatky uprostřed přírody bez pořádného spojení s „civilizací“ ale v posledních měsících vzala za své. Často totiž sloužily jako zázemí pro home office, využila je takto pětina majitelů. A tak musela venkovská romantika ustoupit praktickým záležitostem – vytvoření pracovny nebo pořízení připojení na internet.

Bez internetu zůstala jen každá druhá (47 %) chata nebo chalupa, naopak 17 % získalo nové nebo kvalitnější připojení. Třetina (36 %) byla „online“ už před pandemií.

 „Vzhledem k očekávanému růstu cen tohoto typu nemovitostí je určitě koupě chaty nebo chalupy zajímavou investicí, na jejíž pořízení lze dobře využít úspory ze stavebního spoření. Mezi Čechy je populární i plán později rekreační nemovitost upravit na trvalé bydlení a tady se stavební spoření ještě více hodí, protože na něj lze navázat výhodný úvěr na rekonstrukci,” vysvětluje Petra Kopecká.

Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 024 respondentů, realizace únor 2021 pro Raiffeisen stavební spořitelnu, foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *