Zboží z e-shopu či oblek z čistírny rovnou do kufru. DoDo ve spolupráci se ŠKODA AUTO spouští doručování do aut
Logistický startup DoDo ve spolupráci se ŠKODA AUTO spouští službu doručování zboží do kufru auta. Kurýři DoDo, kteří zvládnou zařídit a přivézt prakticky cokoli, tak nově nabídnou možnost uložit objednanou zásilku přímo do zaparkovaného vozu. Celou předávku je možné zařídit plně na dálku – stačí, aby zákazník kurýrovi v moment doručení vzdáleně umožnil přístup do vozu skrze aplikaci myŠKODA. Nový koncept přináší ještě širší možnosti doručení a vyšší pohodlí, a to nejen při online nákupech. Kurýr je do kufru schopen doručit cokoli, na čem se s ním zákazník skrze webový chat či Facebook Messenger domluví.
Služba, která v posledních dvou letech procházela testovacím obdobím, nyní vstupuje na trh již v ostrém pilotním provozu. V počáteční fázi bude k dispozici v Praze, postupně se plánuje její rozšíření také do dalších měst v České republice i v zahraničí. Využít ji budou moct majitelé vozů značky ŠKODA vybavených balíčkem Care Connect: vzdálený přístup, které byly vyrobené počínaje lednem roku 2019. Výjimku mají pouze vozy ENYAQ iV, SCALA a KAMIQ, u nichž bude služba zpřístupněna později. Zákazník si může s kurýrem skrze chat domluvit doručení jakékoli zásilky přímo do zaparkovaného vozu a následně stačí kurýrovi v době doručování odemknout vůz pomocí funkce vzdáleného přístupu. Kurýr přitom nepotřebuje znát nic jiného než přibližnou polohu vozidla a registrační značku.
„Dlouhodobým cílem DoDo je zefektivňovat městskou logistiku. Klíčem k tomu je být schopen každou objednávku doručit v přesný čas, který daný zákazník preferuje, a co je možná ještě důležitější, na pro něj nejvhodnější místo. Spolupráce se ŠKODA AUTO je skvělou příležitostí, jak se v tomto směru posunout zase o něco dále, protože doručení do kufru auta je pro určitý typ objednávek ideálním řešením, díky kterému zákazník šetří čas a může se věnovat věcem, které jsou pro něj skutečně důležité,“ popisuje novinku výkonný ředitel DoDo Martin Marek.
Služba doručení do vozu vznikala nejen s důrazem na pohodlí a inovaci, ale také na bezpečnost. Kurýři DoDo jsou důkladně proškoleni a k dispozici jsou jim se souhlasem zákazníka pouze nezbytně nutná data. Polohu vozidla navíc kurýr nezná déle než hodinu před doručením a přístup do vozu je mu umožněn pouze v přesně stanoveném časovém okně. Odemknutí vozidla může proběhnout jen jednou, zamknutí vozidla je ve všech případech pečlivě kontrolováno. Doručování do auta je navíc možné pouze na veřejně přístupných místech.
„Kromě zboží podmíněného ověřením věku lze do kufru doručit prakticky jakoukoliv objednávku, která se do prostoru vejde. Díky službě osobního asistenta DoDo si zákazník může zaúkolovat kurýra opravdu čímkoli, a to i třeba skrze Facebook Messenger. Můžete si tak nechat vyzvednout a do auta doručit sportovní tašku, kterou ráno v den tréninku zapomenete doma, a naložit velké balení krmiva pro mazlíčky nebo třeba dárky, které v autě zůstanou v bezpečí skryté před zraky obdarovaných. A pokud se vám v kalendáři nečekaně objeví pracovní schůzka, kurýr vám doveze vyžehlený oblek a připraví jej do vozu zaparkovaného před kanceláří,“ popisuje Martin Marek.
Spolupráce startupu DoDo se ŠKODA AUTO představuje praktické řešení pro všechny, kteří si rádi čas, který by jindy museli věnovat vyřizování nezbytných pochůzek, ušetří a investují ho do příjemnějších aktivit. Doručování do vozu je navíc kompletně bezkontaktní, což se v uplynulém období ukázalo jako výhoda, kterou bude do budoucna upřednostňovat stále větší množství lidí.
Foto: archiv