40 000 zákazníků oslavuje Bagind novou vizuální identitou

Po čtyřech letech fungování se česká značka kožených batohů odvážila změnit nejen logo, ale také celkový branding i packaging. Slaví více než čtyři desítky tisíc zákazníků, z nichž mnozí se pro Bagind produkty rádi vracejí. A to jak na e-shop, tak do čtyř prodejen v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci, které rovněž projdou designovou proměnou. Určitých změn směrem k větší transparentnosti značky se dočkají také webové stránky. Co se týká obratu, Bagind si drží růst a letos cílí na stamilionový obrat.

Lukáš Matějček

Nové logo Bagind můžeme vidět ve více barevných variantách – v černé, bílé, doplňkově pak v pro značku typické sytě oranžové. Přichází ve dvou verzích a sestává ze širokého, čistého bezpatkového fontu, kterému dominuje symbol kompasu. Ten představuje zdánlivou nekonečnost noční oblohy, ale také volnost a otevřenost i dobrodružství. „Změna vizuálu je úzce spjata s vizí značky, která se nově neupíná jen na Indii, ale na celý svět. Cílem je sdružovat nadějné lokální výrobce z celého světa a dostávat jejich unikátní tvorbu mezi ty, kterým se líbí,“ vypráví o potřebě změny zakladatel Lukáš Matějček s tím, že prvním krokem byla nová výroba v Kolumbii.

A protože Bagind vyznává hodnoty, mezi které patří transparentní lokální výroba, poctivost, odpovědný přístup k výrobě i okolí, prozákaznický přístup a přátelství, které se prolíná napříč komunikací se zákazníky i samotnými výrobci, projde změnou také web. Ten dá nově vyvážený prostor všem novým výrobám, jejich specifikům a příběhům jednotlivých výrobců. Bude navíc ukazovat novou výrobu v číslech tak, aby měl zákazník možnost vidět, co konkrétně jeho nákup znamená pro výrobce, místní komunitu a životní prostředí.

Právě komplexnost nové vizuální identity způsobila, že její ladění zabralo víc než půl roku a pracovalo na něm 15 lidí, jak odkrývá marketingový ředitel Bagind Daniel Olejník: “Změny nikdy nejsou jednoduché. Já s novým logem pracuji už více než půl roku a nemám nejmenší strach z toho, že by ho naši zákazníci a fanoušci nepřijali. I když tak velká změna je vždy risk.”  Sám grafický designér Zdeněk Šemro, zakladatel studia Obscuro, k redesignu říká: „Snahou bylo vytvoření silného logotypu doplněného o symbol znázorňující dvě myšlenky, dobrodružství a propojení či spojení. Nakonec jsme se rozhodli pro symbol, který v jeden moment dokáže znázornit kompas, ale také hvězdu. Ať už se díváme na hvězdy z Indie, Kolumbie nebo České republiky, díváme se na stejné nebe.“

Vizuální pojetí brandu pak bylo doplněno také o nový slogan: Dobrodružství na celý život. Ten vystihuje směr značky, ale také poukazuje na kvalitu produktů.

Zdroj a foto: Bagind

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.