Teniskové království Footshop slaví 10 let na trhu

Známý český retailer Footshop žije letošní podzim oslavami 10 let od první objednávky. V souvislosti s výročím si pro své příznivce přichystal množství projektů a akcí, které mapují cestu od bakalářské práce až po globální e-shop, který má za sebou spolupráce se světovými lídry v odvětví. Výsledky oslav budou viditelné všude od webu Footshopu po reálné projekty, na které si můžeme sáhnout, nebo dokonce sednout.

Během poslední dekády pražský streetwear store prodal přes milion párů tenisek a dohromady odeslal 1,6 milionů objednávek do 100 zemí světa. Web expandoval z lokálního prototypu do 19 jazykových verzí a v centrech evropských metropolí vzniklo celkem 5 kamenných prodejen. Seznam značek, které Footshop nabízí, se rozrostl o řadu prémiových, a v rámci některých zemí také exkluzivních brandů. Jmenovitě jde třeba o sérii YEEZY, Y-3, kolekce oblečení Beyoncé nebo nejvyšší produktové řady od Nike, Vans či adidas.

Od prvních let existence zároveň Footshop nepřestává s podporou kultury na všech jejich úrovních. Přes lokální spolupráce se dostal do povědomí nejvyšších pater lídrů svého odvětví, což potvrdil třeba oficiálními spolupracemi s adidas a KangaROOS. Tím, že byl pražský streetwear store původně zamýšlen jako malý projekt v rámci bakalářské práce, nezapomíná na podporu mladých talentů v hudebním či módním průmyslu, čímž investuje zpět do kultury, která stojí za jeho dnešním úspěchem.

Od prvního dne až dodnes zůstává Footshop nezávislý a téhle hodnoty si váží také jeho zakladatel a CEO Peter Hajduček: „Letos slavíme 10 let od první objednávky. Byla to dekáda budování věcí, které jsme si do té doby dokázali představit jen v nejdivočejších snech. Kdo z našeho tříčlenného týmu by si tenkrát pomyslel, že expandujeme do celého světa a odešleme přes milion párů tenisek? Zvlášť v době, kdy jsme na plochu pár metrů čtverečních a do dvou místností napěchovali kancelář spolu s prodejnou a skladem,“ vzpomíná Hajduček na úplné začátky.

Největší událostí oslav je realizace unikátních 10 křesel vyrobených z kartonů ze skladu Footshopu. O jejich vizuální podobu se postará 10 umělců z 10 zemí světa, ve kterých český e-shop s výběrovým streetwearem působí. Zájemci o tento jedinečný kus nábytku a umělecké dílo v jednom budou mít šanci získat svůj originál na rafflové platformě Footshopu Releases od 9. 12. 2021. Tam budou k dostání za symbolickou cenu, která je spojená především s náklady na dopravu křesel k vítězům, potenciálně pocházejících ze všech koutů světa. Ke každému kartonovému křeslu navíc vznikne také speciální custom pár tenisek Reebok. Každý pár, barevně sjednocený s přiřazeným křeslem, bude součástí všech vítězných zásilek.

Vedle křesel Footshop vydává také výroční projekty a společné kolekce. Dohromady jich plánuje symbolických 10 a některé z nich už stihly spatřit světlo světa. Jedná se například o LEGO verzi vlastní tenisky ze spolupráce s adidas, sadu vonných doplňků od konceptuálního skláře Lukáše Nováka nebo letošní pokračování spolupráce FTSHP xxx Life is Porno. Do konce roku ještě Footshop plánuje několik dalších aktivit – dojde například na vlastní kolekci oblečení Reebok nebo další oficiální teniskovou spolupráci.

Footshop si dává záležet, aby oslavy byly viditelné v každé části jeho komunikace. Speciálně upravené logo ze studia Najbrt proto dostalo výroční podobu připomínající deset let úspěchů a designové úpravy neminou ani boxy se zásilkami odeslanými ze skladů Footshopu. Zvláštní úprava loga zároveň protkává nově vytvořenou landing Page na webu Footshopu, která mapuje zásadní milníky první dekády ve hře.

Zdroj a foto: Footshop

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.