Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

MódaZe života🎄 Vánoce

Ženy o Vánocích plní až 7 rolí, ale pořád jim to sluší. Jak dopadli muži?

ZOOT mezi svými zákaznicemi spustil rychlý předvánoční průzkum, aby zjistil, jak jsou na tom české domácnosti s rolemi během vánočních svátků. Podle výsledků průzkumu s více jak 700 respondenty vyšlo najevo, že ženy zastávají hned několik rolí v jednom. Kromě nákupčí dárků, uklízečky, kuchařky a pekařky, je česká žena také designérkou, stylistkou a v neposlední řadě manželkou na plný úvazek.

Průzkum, který před Vánocemi uskutečnil ZOOT mezi svými zákaznicemi přinesl jednoznačné výsledky. 95 % žen funguje v předvánočním období jako nákupčí dárků. Necelých 90 % se stará o úklid domácnosti a přes 80 % je také vrchní designérkou domova, stromečku a štědrovečerní tabule. Přes 70 % žen na sebe přebírá roli pekařky i cukrářky a téměř 60 % je také rodinnou stylistkou – připravují a vymýšlí outfity nejen pro sebe, ale i pro další členy rodiny. Nadpoloviční většina také označila za další svou roli – pozici manželky a necelá polovina i roli mámy na plný úvazek a modelky, které to u stromečku i štědrovečerní tabule prostě sluší.

S jakými úkoly před Vánoci nejvíce pomáhají muži? 60 % zajišťuje vánoční stromeček a více jak 45 % shání kapra. S dalšími domácími a přípravnými činnostmi muži hojně pomáhají – už dávno totiž není vše jen na ženách. Třetina mužů pomáhá s nákupem dárků, designováním domácnosti, úklidem i přípravou večeře. Dalších 30 % mužů figuruje o Vánocích jako model u stromečku a táta na plný úvazek. Přes 47 % mužům jejich partnerky přiřkly také nesnadnou roli manžela.

Přestože ženy na Vánoce zastávají spoustu rolí, je příjemné vidět, že se stereotypy mění, a s řadou činností vypomáhají také muži. Nejvíce nás v dotazníku potěšilo, že většina žen si na sebe udělá čas i o Vánocích (48 %) a má samu sebe na prvním místě před dokonale naklizenou domácností a přichystanou večeří (62 %),“ říká brand manažerka ZOOTu Michaela Mihók.

Průzkum ZOOT uskutečnil mezi svými zákaznicemi v prosinci 2021 v návaznosti na svou vánoční kampaň v čele s Nikol Leitgeb. V kampani se ZOOT zaměřil na role žen, které přes Vánoce zastávají a fakt, že i u všech činností jim to může stále slušet. Průzkumu se zúčastnilo 770 respondentů.

Zdroj a foto: ZOOT

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *