Soutěž ShopRoku zná své vítěze. Cenu Udržitelného e-shopu získalo Nakup na Dobro
Třináctý ročník soutěže ShopRoku, kterou každoročně vyhlašuje nákupní rádce Heureka.cz, už zná své vítěze. Oblíbené soutěžní klání, kde zákazníci a odborná porota každoročně volí nejpopulárnější, nejzajímavější a nejkvalitnější e-shopy českého internetu, se letos rozrostlo o jednu zcela novou kategorii. Vedle tradičních „disciplín“ se tak poprvé v historii oceňovala také udržitelnost. Cenu Udržitelného e-shopu roku získal e-shop Nakup na Dobro, jehož základní hodnotou jsou aspekty udržitelnosti.
Nové ocenění za udržitelnost mohly v soutěži ShopRoku získat e-shopy, které obdržely certifikát Udržitelný e-shop. Na Heurece je snadno poznáte díky zelenému logu. Jedná se o e-shopy se zodpovědným přístupem založeném nejen na udržitelném provozu. Jsou etické k zaměstnancům a zákazníkům, ale i šetrné k životnímu prostředí. Odborná porota ShopRoku z řad odborníků zabývajících se udržitelností vybrala tři nejlepší udržitelné e-shopy. Kromě e-shopu Nakup na Dobro ocenění získaly také Econea a Biopekárna Zemanka.
„Z vítězství za udržitelnost v tak prestižní soutěži jako je ShopRoku mám nesmírnou radost. Nakup na Dobro jsme totiž od samého začátku budovali tak, aby měl udržitelnost přímo v DNA. Jsem moc ráda, že si toho všímají odborníci i spotřebitelé. Bude nám ctí, pokud se Nakup na Dobro stane pro další e-shopy inspirací a návodem, jak být v oblasti e-commerce udržitelnější. Na druhé straně ocenění vnímáme jako obrovský závazek posouvat se v udržitelnosti neustále dál. Abychom měli jistotu, že u nás zákazníci skutečně nakupují na Dobro svoje i planety, rozhodli jsme se nově změřit a kompenzovat svoji uhlíkovou stopu,“ říká Lucie Mádlová, zakladatelka e-shopu Nakup na Dobro a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.
E-shop Nakup na Dobro je společným projektem Asociace společenské odpovědnosti a sociálního podniku Ergotep. V regionu Vysočina zaměstnává desítku lidí se zdravotním znevýhodněním. Jeho hlavním cílem je změnit nákupní chování v Česku směrem k udržitelnosti, u jednotlivců počínaje, velkými firmami a úřady konče. Vše na Nakup na Dobro zákazníci pořídí pro Dobro svoje, planety a hlavně stovky lokálních výrobců, sociálních podniků a dobročinných projektů řady neziskových organizací.
E-shop nenabízí jen udržitelné produkty a dárky, ale udržitelnost naplňuje ve všech aspektech své činnosti. Usiluje o zero waste balení, dává druhou šanci použitým a vratným krabicím. K výplni balíků používá kartonové střiže vlastní výroby. Ekologické balení tak chrání nejen zásilku, ale i planetu. Naprostá většina produktů má za sebou příběh, vyrobili je lidé s různým hendikepem jako například ženy s epilepsií nebo zaměstnanci se zdravotním, mentálním, duševním či sluchovým postižením.
Technické řešení e-shopu vzniklo na zcela nové platformě od Elasticr. Jeho vývoj se přizpůsoboval individuálním potřebám včetně dobročinného modulu v košíku. Unikátní v e-commerce je také 100% uhlíkově neutrální ekologická doprava, kterou e-shop nabízí díky exkluzivnímu partnerství s dopravcem DPD zcela zdarma. Za ušetřenou dopravu zákazníky společně inspirují k dalšímu dobru. Na podzim mohli kupující do košíku přidat sazenice stromů, díky kterým v okolí skladu na Vysočině obnovili již hektar lesa. V zimě dobročinný modul pomáhal lidem bez domova, nyní mohou zákazníci při svém nákupu přispět do nadační sbírky Pomozte dětem.
Nakup na Dobro svými hodnotami inspiruje také společnosti při pořizování firemních udržitelných dárků. Připravit dárkové sady, speciální edici reklamních předmětů nebo zero waste výrobky na míru pro jakoukoliv firemní příležitost či uspořádat charitativní jarmark není pro Nakup na Dobro problém. A protože samotný provoz e-shopu zajišťují kolegyně a kolegové s hendikepem, mohou firmy na celý nákup uplatnit náhradní plnění. Desítky realizovaných firemních zakázek potvrzují, že udržitelnost je vlastní čím dál více společnostem. Filozofie nakupování s dobro přesahem se zalíbila společnosti Hello bank! natolik, že se pro rok 2022 stala hrdým partnerem tohoto unikátního e-shopu.
Zdroj a foto: www.nakupnadobro.cz