Češi na maminkách nešetří. V aplikaci Wolt během letošního Dne matek opět padaly rekordy
- Wolt během letošního Dne matek zaznamenal rekordní nárůst prodejů retailového zboží. Oproti loňskému roku se zvýšily o 183 %.
- Nejvyhledávanějším zbožím byly květiny – v porovnání s minulým rokem jejich prodej na Woltu vzrostl o 672 %.
- Finský technologický startup během uplynulého roku odpověděl na rostoucí poptávku po retailovém zboží otevřením už 3 poboček Wolt Marketu, v rozšiřování služby má v plánu pokračovat.
Češi si na Den matek potrpí
Světový Den matek, který se v Česku slaví každou druhou květnovou neděli, zde každoročně zvyšuje svou popularitu. „Stejně jako letos, i v minulých letech jsme během Dne matek zaznamenávali výrazné růsty prodejů. Vzhledem k rozšiřování nabídky retailového zboží, na kterou jsme se v posledních obdobích mimo jiné zaměřili, jsme letos zaznamenali rekordní nárůsty. Oproti předchozí prvomájové neděli retailové objednávky vzrostly o 64 %, v porovnání s loňským Dnem matek se pak zvýšily o 183 %,” komentuje Jan Foret, generální ředitel Woltu pro Českou republiku. Mezi nejoblíbenější produkty tak každoročně patří kosmetika, potraviny nebo květiny, jejichž prodeje oproti loňskému roku vzrostly o 672 %. „Taková poptávka nás vzhledem k hezkému počasí a probíhajícímu Pražskému maratonu příjemně překvapila. Je to důkaz, že obliba nakupování přes internet může růst i po uvolnění všech covidových opatření,” dodává Foret.
Dárky na poslední chvíli a rychlé doručení
Finský technologický startup, který jen od začátku roku 2022 expandoval do 3 měst a rozváží tak už na 14 místech v republice, je u Čechů stále oblíbenější. „Nárůsty prodejů dárkového zboží tradičně zaznamenáváme při všech speciálních příležitostech, jako je Den Matek, Valentýn, MDŽ nebo například Vánoce. Dokážeme ho totiž doručit už do 30 minut od zadání objednávky a pomáháme tak těm, kteří dárek řeší na poslední chvíli,” vysvětluje Jan Foret. Kromě rozšiřování sortimentu se společnost zaměřuje i na zjednodušování nákupního procesu a zrychlování doručení zboží. V Česku otevřela již 3 pobočky Wolt Marketu, z něhož doručuje pod 20 minut. Služba, která nyní funguje na dvou místech v Praze a jednom v Brně, by se navíc měla postupně rozšiřovat i do dalších měst v republice.
Zdroj a foto: Wolt