Ponožky s obsahem stříbra a s protiskluzovou úpravou. Česká firma RADISOX chce víc expandovat do zahraničí

Nejmenší část oděvu se dostává do větší módní pozornosti. O zakázkové ponožky s logem společnosti nebo o jednotlivé kusy na míru z kvalitního materiálu roste zájem. Potvrzuje to Radek Lošák, který se řemeslnou výrobou zaobírá deset let. Nově svoji rodinnou firmu přejmenoval na RADISOX a plánuje více expandovat do zahraniční. „Chceme se zaměřit na výrobu ponožek ve větším obratu, vymýšlet nové funkční technologie a rádi bychom zavedli prodej pletacích strojů do celého světa,“ prohlásil Lošák, jehož klienty jsou slavné globální značky. Například Google, KFC, Apple Museum, Pepsi, z českých společností pak Škoda Auto, Česká spořitelna nebo ČEZ.

Jaký je aktuální trend? Aby každá ponožka byla odlišná, buď barvou nebo motivem. Taková kombinace je prý čím dal častěji vidět na byznysových schůzkách. V rámci materiálu pak není výjimkou hedvábí nebo ponožka s aktivními ionty stříbra. „V USA teď hodně frčí ponožky s potisky fotek, a to například zvířecích mazlíčků nebo partnerů. Prostě být co nejvíce kreativní, nejlépe na míru a s co nejlepším materiálem. O takové ponožky je zájem. Konečně už nejsou přehlíženou součástí oděvu,“ dodal Lošák, který nejdříve navrhoval designe ponožek.

Po pěti letech praxe a návrhů pak zakoupil první pletařských stroj, který umístil doma v garáži. A jako jedna z prvních objednávek přišla od Apple Museum. „To mě nastartovalo do výšin, chtěli si vyrobit podkolenky s jejich logem. Tehdy jsem si říkal, že to snad byl osud. Vždyť gigant Apple začínal v garáži, stejně jako já,“ popsal s úsměvem Lošák, který si řemeslnou výrobu ponožek naučil kompletně sám.

Objednávky od Google nebo Applu

Právě o loga firem a společností na ponožkách je velký zájem. Buď se objednávají pro své zaměstnance nebo v rámci eventů jako pozornost pro hosty. Ponožky české výroby se tak objevily v Americe ve společnosti Google nebo v Arábii na závodě F1. „Zástupce z jednoho okruhů si mě našel přes internet a chtěl, abych připravil ponožky s mapou tratě. Bylo skvělé také navrhnout design pro Google. Finální podobu jsem s nimi ladil samozřejmě prostřednictví online hovoru,“ popisoval detaily výroby Lošák.

To ale není všechno – ve spolupráci s ING připravila firma RADISOX pro personál nemocnice v Motele ponožky s antibakteriální ochranou. „Jeden z klientů si přál ponožku s nákresem sandálů. To nás bavilo,“ dodal Lošák, podle něhož už nejsou ponožky jen nutným a přehlíženým doplňkem. Jeho klienti se zajímají rovněž o materiál. „Snažíme se lidi naučit, že určité typy a materiály ponožek jsou vhodné na určitý druh pohybu. A to ať už jde o sport, turistiku, procházky v lese nebo třeba práci ve zdravotnictví či v kanceláři. Pro každou tuto příležitost je možné si koupit jiný typ ponožky a dbát tak více o své nohy,“ dodal Lošák, jehož firma RADISOX má roční tržby nad 10 milionů korun. „Poptávka meziročně roste o 15 procent, a to už několik let.“

Nejžádanějším materiálem je prý nylon a polyamid. Má skvělou odolnost a hlavně prodyšnost. „Momentálně také pracujeme na speciálním protiskluzovém systému, díky kterému zaručíme lepší stabilitu nohy a tím lepší výkon při rychlém směru pohybu,“ doplnil Lošák, který rovněž dodává ponožky do sportovních týmů, jako například AC Sparta Praha, Sigma Olomouc, pro českou basketbalovou reprezentaci, Český hokej nebo freestyle motokrosaře Filipa Podmola. Jeho ponožky umí dokonce ochránit proti klíšťatům.

Od února se jeho firma nově přejmenovala na RADISOX, vytvořila také nový web. „Přes něho bychom rádi naši klientelu nejen ze zahraničí navedli na to, co hledají. Máme několik jazykových mutací, zájemcům pomůžeme s výběrem. Připravujeme také rozcestník pro pletací stroje vyrobené v Česku, kde zájemcům pomůžeme s výběrem, zastřešíme doručení, školení, servis i případné nakoupení náhradních dílů,“ dodal Lošák, který chce být evropskou jedničkou v rámci technologické výroby ponožek.

Foto: archiv RADISOX

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.