Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Sedm schodů k moci: Šílený příběh z politického prostředí…

Osmidílná fiktivní série Sedm schodů k moci vypráví příběh ženy, která uměla okouzlit, uměla si jít tvrdě za svým, milovala luxus, vlivné muže a moc.

Fiktivní story dvou hlavních hrdinů je volně inspirovaná českým politickým prostředím po roce 2000. Sleduje životní cestu a kariérní vzestup venkovské servírky Anny Malé krok za krokem nebo, chcete-li, schůdek po schůdku, a to až do nejvyšších politických pater a ložnice ministra Tomáše Vichra.

Autorem námětu a scénáře je publicista Josef Klíma. Hlavní role Anny Malé a Tomáše Vichra získali Eva Podzimková a Jiří Vyorálek. Seriál vznikl v režii Jiřího Chlumského a Martina Koppa. „Josef Klíma na základě své letité znalosti politického prostředí, politických kauz a různých cest k moci napsal zdánlivě šokující příběh, který je sice fiktivní, ale k reáliím českého politického života nemá zase až tak daleko,“ prozradila o seriálu Sedm schodů k moci ředitelka obsahu skupiny Prima Lenka Hornová.

Josef Klíma na scénáři začal pracovat před pěti lety. „Zaujal mě motiv toho, jak se lze do vysoké politiky dostat přes vztahové záležitosti. Známe takové příběhy z historie, ale v Česku se politici k moci dostávají spíše přes zákulisní dohody. Napadlo mě proto toto téma, staré jak lidstvo samo, zasadit do prostředí české politické scény dnešní doby. Nechtěl jsem sledovat kariéru nikoho konkrétního, v hlavní hrdince je obsažen fiktivní příběh ženy, která se z nejnižšího stupně společenského žebříčku dokázala dostat na jeho vrchol díky navazování různých vztahů,“ popsal svůj motiv publicista Josef Klíma. Na scénáři pracoval rok. „Psal jsem to proto, neboť mám za to, že i v dnešní době jde o přitažlivé téma. Ale také jako varování, aby k něčemu takovému nedocházelo. V politice máme několik příběhů, kdy politik doma po vyčerpávajících jednáních ve Sněmovně a ve vládě a po usilovné snaze vyhnout se všem politickým nástrahám a pokušení nakonec může zjistit, že je to jeho žena, kdo je nebezpečnější než političtí oponenti,“ dodal Klíma.

Pro Evu Podzimkovou je role Anny Malé dosud největší hereckou příležitostí. „Byla jsem touto nabídkou velmi mile překvapena, je to velká role a je skvěle napsaná. Moje postava je žena schopná a velmi ambiciózní. Troufám si říct, že Sedm schodů k moci osloví nejen atraktivitou politického prostředí. Není to téma v Česku seriálově exponované,“ říká Eva Podzimková, která zahájila natáčení nejnáročnějšího projektu své kariéry necelý rok po narození dcery Loty. „Zpočátku to byl trošku náraz do dosavadního rodinného života. Bylo potřeba nastolit přísnější logistiku, ale podařilo se to i díky tomu, že mám opravdu skvělé zázemí,“ dodává herečka.

Také Jiřího Vyorálka motivovala k přijetí role atraktivita tématu. „Ano, je to velké a v historií nevyčerpané téma. V úvodu seriálu je moje postava Tomáše Vichra ministrem kultury, později se stává premiérem, a nakonec psancem. Je to příběh chlapa, který se zblázní do ženy a pro ten vztah obětuje všechno,“ popsal Jiří Vyorálek svoji úlohu v seriálu Sedm schodů k moci s tím, že pro chování své postavy má určité pochopení. „Také jsem prožil chlapské zbláznění. Nějaké styčné společné momenty s postavou Vichra tam jsou, ale moc bych to nerozváděl,“ dodal s pobavením Jiří Vyorálek.

V dalších rolích se objeví například Tomáš Měcháček, Veronika Žilková, Jana Krausová, Michal Novotný, Michal Dalecký, Betka Stanková, Soňa Norisová, Jiří Štrébl, držitelka Českého lva Pavla Gajdošíková a v roli klíčového novináře Ivana Krčky Pavel Batěk.

Vyrobila produkční společnost Unit Sofa Praha
Producenti: Šárka Chlumská Oujezdská, Jan Hlavsa
Scénář: Josef Klíma, Lenka Hornová
Režie: Jiří Chlumský, Martin Kopp
Hlavní kamera: Marek Janda
Projektový producent FTV Prima: Pavel Vyhnalík
Šéfproducenti FTV Prima: Lenka Hornová, Lucia Kršáková

Otázky pro Evu Podzimkovou
Vzpomínáte si, co vám běželo hlavou, když jste dostala do ruky scénář?
Dostala jsem scénáře nejprve jen k prvním třem dílům. Zasedla jsem k nim a nemohla se od čtení odtrhnout. Potřebovala jsem vědět, jak bude v tu chvíli pokračovat. Jak bude hlavní hrdinka postupovat. Dočetla jsem asi v půl třetí ráno. A hned psala na Primu, že mě to zajímá. Ta postava je dobře napsaná. Ve své pestrosti je pro herečku snem. A to se těžko odmítá.

Jaká ta postava ve vašich očích je? Je Anna Malá hrdinka, oběť nebo mrcha?
Myslím, že je od každého trochu. V každém případě je ale Anička Malá velmi schopná žena, která se umí otáčet a zorientovat v každém prostředí. Na vesnici, kde začíná, i v prostředí politickém, kde (ne)slavně končí. Po několika zklamáních a životních fackách zjistila, že v některých situacích není na místě brát ohledy na ostatní, ale je důležité kopat sama za sebe. Někdy, pravda, i dost nečistě. Zpočátku se snaží přežít, později je motivovaná touhou po moci. Musím se jí však zastat, když ji hraju. Musím ji obhájit před divákem i sama před sebou, přestože bych na jejím místě jednala pochopitelně úplně jinak.

Kde její příběh v seriálu začíná?
Seznamujeme se s obyčejnou, ovšem schopnou holkou z malého města. Pracuje v hospodě, kterou vede se svou kamarádkou a svým tehdejším přítelem. Stará se o nemocnou maminku, kvůli které musela přerušit studia v Praze. Posléze zjistí, že věci nejsou takové, jaké se zdají být. Vztahy na malém městě se jí rozpadnou a ona zjišťuje, že je nejvyšší čas začít nový život. Snaží se najít práci, kterou po čase získá v parlamentní kantýně. Politici a jiní vlivní lidé se tam chovají úplně jinak než před televizními kamerami a Anna začíná chápat, že ne všechno se rozhoduje oficiálně v parlamentních lavicích. Že klíčová rozhodnutí se dají ovlivnit i z jiných místností.

Myslíte z ložnice?
Ano. A nejen tam.

Pravdou je, že takových scén není v seriálu málo. Jaké je jejich natáčení?
Když je profesionální štáb a pohodový příčetný kolega, tak se to natáčet dá. A když je to napsané ve scénáři, tak se to dokonce natočit musí. My jsme se tím prosmáli, aby se ta absolutně bizarní situace dala vůbec přežít. Ale také je potřeba říct, že s natáčením těchto scén nám pomáhali profesionálové. Naše postavy jsou tak složeny ze dvou lidí, moje je většinou jen hlava, tělo od ramen dolů patří dublérce.

Kde jsou hranice, za které herec nenechá kameru nahlédnout?
Každý máme přirozeně nastavené jinak, co kameře ukážeme a jakým způsobem se ještě zvládneme navzájem dotýkat. A mně se na toto změnil pohled od té doby, co jsem matka.

Foto: TV Prima

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *