Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Bydlení

Na svůj venkovní domov nedají Češi dopustit. Rádi se věnují zahradě a grilování, na seznamu přání mají bazén či krb s udírnou

Pojem domov znamená pro většinu Čechů mnohem víc než jen střechu nad hlavou. Dvě třetiny lidí mají vlastní zahradu, řadě dalších pak patří alespoň terasa. Několikrát týdně tráví čas ve svém venkovním domově 60 % z nich. Více než třetina majitelů zahrady či terasy si na ně potrpí dokonce natolik, že tam tráví každou volnou chvíli a už si neumí život bez nich vůbec představit. Ukázal to průzkum nazvaný Venkovní domov 2023, který pro společnost ALBIXON, předního českého výrobce bazénů, zastřešení a bioklimatických pergol, provedla agentura Ipsos*. Průzkum byl realizován v rámci projektu Rozplavme Česko, jehož cílem je podpořit zdravý životní styl, ukázat, že plavání je zábava, a zároveň upozornit na to, že důležitou roli hraje také odpočinek a aktivní trávení volného času doma.

Průzkum potvrdil, že Češi jsou národ zahrádkářů. Pěstování ovoce a zeleniny či péče o trávník nebo keře patří k nejčastějším aktivitám, kterým se lidé ve svém venkovním domově věnují. Alespoň někdy tak tráví čas 77 % majitelů zahrad či teras. Výše se v žebříčku nejoblíbenějších aktivit nachází s téměř 80 % už jen odpočinek. Na předních příčkách se umístila též zábava s přáteli či rodinou, kam spadá například grilování (74 %). „Zahrada není to, co člověka obklopuje, ale o co se člověk stará. Terapeutický potenciál nemá nutně pouze čistě pobývání na zahradě, ale především práce na ní. Péče o zahradu se stává péčí o sebe. V tomto ohledu jsou na tom ženy lépe. Ty se snaží trávit volné chvíle na zahradě téměř dvakrát častěji než muži,“ uvádí Adam Táborský, psycholog a zakladatel projektu Terapie mezi stromy. Zejména u mladších lidí pak stoupá obliba venkovního domova pro práci na home office. Občas se jí na zahradě či terase věnuje každý šestý člověk ve věku 18 až 44 let.

Posezení venku je základ, seznamu přání vládnou bazény a zastřešení
Své venkovní domovy si lidé v Česku vybavují především klasickým posezením a pergolou, ve více než 30 % případů také krbem s udírnou či grilem a zábavními prvky pro děti, například trampolínou. Každý desátý člověk se zahradou či terasou tráví čas ve vlastním zapuštěném bazénu.

Právě bazén se spolu s vířivkou, krbem, venkovní kuchyní či kvalitním zastřešeným posezením objevuje nejčastěji na seznamu přání, která by si lidé rádi splnili. Uvítalo by ho bezmála 30 % lidí. „Lidé se často obávají, že zapuštěný bazén vyžaduje náročnou údržbu a je nákladný na energie. Dnešní moderní řešení dokážou spotřebu vody i elektřiny výrazně snížit. Další obavou je čas strávený údržbou bazénu. S tou však pomohou chytrá řešení, která umožňují bazén ovládat přes mobilní aplikaci a péči, o bazén tak zvládnete za několik minut týdně,“ popisuje Daniel Bareš, marketingový manažer společnosti ALBIXON.

Příjemné posezení za každého počasí
Aktuálním trendem je pořídit si na zahradu či terasu místo klasické pergoly pergolu bioklimatickou. Zatím je to však produkt, který zná jen minimum lidí. V průzkumu bioklimatické pergoly zmínilo jen 7 % respondentů, ze všech respondentů tento produkt zná 14 % respondentů. Bioklimatická pergola dokáže pobyt venku výrazně zpříjemnit i za nepříznivého počasí. „Díky řízenému natáčení lamel poskytuje stínění, zastřešení s odvodem vody a regulovatelnou ventilaci v jednom. Při horkých dnech umožňuje nastavit příjemné proudění vzduchu a optimální světelný komfort, za nepříznivého počasí chrání před deštěm či sněhem,“ přibližuje benefity bioklimatické pergoly Jiří Sixta, produktový manažer společnosti ALBIXON. ALBIXON má v portfoliu dva typy bioklimatických pergol – SKYTRIUM GARDA a SKYTRIUM GARDA PLUS, které díky široké nabídce barevných provedení svým vzhledem snadno zapadne do každé zahrady a snadno ji sladíte například s okenními rámy či terasou.

* Průzkum nazvaný Venkovní domov 2023 realizovala společnost ALBIXON prostřednictvím IPSOS Instant Research na reprezentativním vzorku 1 024 respondentů v prvním březnovém týdnu 2023.

 Zdroj a foto: Albixon

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *