Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zdraví

Otékají vám v létě nohy? Poradíme, jak jim ulevit

Na léto se většina lidí těší, ovšem vysoké teploty mohou pro organismus představovat nepříjemnou zátěž. Obzvláště pak pro dolní končetiny, v nichž se hromadí krev, a pak se dostaví pocit tíhy, bolest a otoky. V kombinaci se sedavým zaměstnáním, dlouhým stáním nebo nedostatkem pohybu mohou být oteklé nohy v létě skutečně nepříjemným problémem. Důležité je uvědomit si, že jde o signál, že něco není v pořádku.  Proto je nutné  stanovit příčinu, aby mohla být zahájena léčba.

Proč nohy otékají
Důvodů, proč vznikají otoky nohou, a to především v létě, je celá řada. Jedním z nich jsou vysoké teploty a vlhkost. V létě se tepny rozšiřují a kapiláry propouští více tekutiny do okolních tkání. Tělo se snaží ochladit a udržet optimální teplotu, a to vede právě k otokům nohou. Druhým faktorem je přetížení nohou. „Během letních měsíců častěji volíme delší procházky, sportovní aktivity nebo se účastníme různých venkovních akcí. Také příliš dlouhé stání nebo chůze mohou přispět k otokům, neboť zpomalí cirkulaci krve v dolních končetinách,” říká Robert Kunorza, výkonný ředitel společnosti Bennon.cz, což je e-shop s pracovní, bezpečností a volnočasovou obuví i kvalitním pracovním a outdoorovým oblečením.

Mezi příznaky, které mají naštěstí většinou i snadné řešení, patří také špatně zvolené oblečení a obuv, příliš soli ve stravě nebo zavodněný organismus. Existují ale i závažnější příčiny, s jejichž řešením pomůže jen správně zvolená léčba. Jedná se zejména o špatnou funkci štítné žlázy nebo onemocnění jater, plic či ledvin.

Jak tomu předcházet

  • Noste zdravotní obuv: Jestliže jste si pořídili boty, které neposkytují dostatek prostoru pro chodidlo a prsty, nebo dokonce nohu svírají, otok na sebe nenechá dlouho čekat. Může se přidat bolest a v dlouhodobějším horizontu i deformace chodidel. „Prostorná a kvalitní obuv je správnou volbou. Tím spíš, máte-li například širokou nohu nebo jinou atypickou vlastnost,” dodává Kunorza.
  • Zvolte správnou velikost obuvi: Často se stane, že obuv už pořídíme těsnou či menší, než je potřeba. Sledujte pečlivě, aby vybraná  bota měla správnou velikost. Pokud si nejste velikostí jisti, poraďte se s personálem v daném obchodě. A především si obuv pečlivě vyzkoušejte.
  • Pravidelně se hýbejte: Pohyb je nejlepší prevencí nejen před otokem nohou, ale i spoustou dalších problémů, jako je obezita nebo cukrovka. Zvolte oblíbenou aktivitu a věnujte se jí pravidelně.
  • Vyhýbejte se pobytu na přímém slunci: Jestliže na otoky nohou trpíte, snažte se omezit pohyb v horku na úplné minimum. Vyhýbejte se také saunám, horké koupeli a příliš se neopalujte.

Co na oteklé nohy pomůže

  • Studené obklady – pomáhají nejen v letním období. Velmi vhodná je vodní lázeň s epsomskou solí, která odvádí toxiny a napomáhá k relaxaci.
  • Masáže – díky nim se rozpohybuje lymfatický systém i krevní oběh.
  • Sprcha – osvěžte nohy střídáním teplé a studené vody.
  • Jezte zdravě –- zařaďte do jídelníčku hodně zeleniny, která pomáhá s odvodněním organismu. Při otocích můžete také sáhnout po bylinkách, jako je pampeliška, jalovec nebo kopřiva.
  • Nohy nahoru – když přes den sedíte nebo si lehnete, nohy si podložte polštářem nebo alespoň uložte ve vodorovné poloze.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *