Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

DětiZe života

Společně za šťastné děti! Superhrdina KiDÓ. bojující se šikanou má po boku silného parťáka

Podle nejnovějších statistik více než polovina českých základních škol řeší problémy se šikanou. Je tedy jasné, že děti i jejich rodiče potřebují parťáky, kteří jim pomůžou orientovat se v náročné situaci. Že je to práce pro superhrdinu? Naštěstí jeden takový existuje. Jmenuje se KiDÓ., je malý, roztomilý a pomáhá dětem v nebezpečí. Na jeho misi ho bude podporovat také výrobce ovocných nápojů RAUCH. Své síly symbolicky spojují 4. listopadu, což je Mezinárodní den proti násilí, šikaně a kyberšikaně na školách.

KiDÓ. je originální příběh o Maxovi, osmiletém chlapci, na něhož mají spadeno tři starší a silnější kluci, kteří ho soustavně šikanují. „Na pomoc mu přichází maličký a roztomilý superhrdina KiDÓ. se schopností vštípit komukoli jakoukoli myšlenku. Na základní škole jsem šikanu zažil na vlastní kůži,“ vysvětluje autor projektu, Matěj Dereck Hard s tím, že se narodil s ochrnutou pravou rukou a kvůli tomu, že s ní hýbe velmi netypicky, byl mnohokrát terčem hrubého chování ze strany starších spolužáků. „Když jsem chodil ze školy, často si mě kvůli maličkostem dobírali, okrádali mě o peníze nebo mě třeba poplivali.“

Na základě jeho zkušeností vznikl klidný edukativní příběh určený dětem mezi 6 a 12 lety. Má pět krátkých dílů, které mají spád a jasné sdělení, přičemž jde o unikátní formát vyprávěný formou tzv. cinemagrafu, tedy statické fotografie doplněné o video prvky. Vedle toho vznikla stejnojmenná jednoduchá hra pro mobilní telefony. Sledování pohádky spolu s dítětem a následné rozebírání jednotlivých situací, které hlavní hrdina Max zažívá, dává rodičům mimořádně citlivý nástroj, jak s malými dětmi o palčivém problému mluvit. Právě komunikace je totiž v řešení šikany naprosto zásadní.

„To je důvod, proč jsme se rozhodli projekt podpořit. Jsme rodinná firma a rodina a otevřená komunikace v ní patří mezi hodnoty, které podporujeme, a se kterými souzníme,“ říká marketingový manažer RAUCH pro český a slovenský trh Zdeněk Bláha. A dodává, že nejznámější produkt, džus Happy Day, symbolizuje právě šťastnou rodinu a společné chvíle strávené u snídaně.

„Máme s manželkou velkou radost, že se generálním partnerem naší KiDÓ. pohádky stala firma RAUCH. Má totiž stejné hodnoty jako my, a to šťastnou rodinu. A co si budeme nalhávat, když nejsou šťastné děti, tak nemůže být šťastná rodina,“ doplňuje Matěj Dereck Hard.

RAUCH coby generální partner podpořil tvůrce pohádky o superhrdinovi na platformě Hithit.cz částkou 300 tisíc korun a plánuje další společné aktivity. V nejbližší době autoři chystají překlad do dalších jazyků, vznik nových epizod a také chtějí se snímkem vyrazit na světové festivaly, jako je například MIPCOM ve francouzském Cannes. Letos na jaře byl projekt poslán na Web Series Festival Global v Hollywoodu, kde byl začleněn do oficiálního výběru festivalových snímků, což je pro toto osvícené dílo a české umění obecně obrovský úspěch a prestiž.

„Moc bych si přál, aby náš příběh ukázal co největšímu počtu dětí, jak se k sobě mají a naopak nemají chovat, a také to, že když si něco moc přejí, vyplní se to. Důležitým poselstvím je, že i když situace vypadá bezvýchodně, dá se zvládnout,“ dodává ještě autor. KiDÓ. vznikl v reakci na očekávaný přírůstek v rodině Hardových, a logicky se tak do něj zapojila i Matějova manželka Maria, jež se postarala o střih a produkci.

Garanty projektu KiDÓ. se stali Ondřej Brzobohatý, Přemek Forejt, Creep, David Kraus, Sharlota, Jan Hanko, a především Andrea Růžičková, jež si zahrála maminku hlavního hrdiny. Získal také záštitu Magistrátu hlavního města Prahy a chystá pod jeho hlavičkou sérii online besed.

První série o pěti dílech KiDÓ. je nyní ke zhlédnutí na Kidosuperhero.com či YouTube a aby mohl oslovit co nejvíce dětí, je zcela zdarma. Momentálně vrcholí zmíněná crowdfundingová kampaň na Hithit.cz, díky které by autoři chtěli udělat oficiální premiéru a release pohádky, dodělat druhou sérii o dalších pěti dílech a pohádku představit také v dalších třech jazycích. Aktuálně jsou verze pohádky v českém jazyce, v angličtině, japonštině a španělštině.

RAUCH je rakouská rodinná firma, která od roku 1919 vyrábí poctivé ovocné šťávy, jež si oblíbili rodiče i děti ve více než stovce zemí po celém světě. Mezi vlajkové produkty patří džusy Happy Day a ledové čaje MyTea.

Zdroj a foto: https://kidosuperhero.com/cs/, Matěj Dereck Hard

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *