Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zdraví

Znepokojivý trend: Téměř polovina dospělých vnímá zhoršující se kvalitu spánku

S tím, jak listí mění barvu a vzduch se stává ostřejším, přináší podzim více než jen latté s dýňovým kořením a útulné svetry. Toto roční období má také vliv na náš spánek.

Změna denního světla, teploty a celkové atmosféry může ovlivnit naše spánkové návyky a kvalitu spánku. Nové studie navíc ukazují, že více než 67 % dospělých uvádí, že trpí poruchami spánku a více než 44 % dospělých tvrdí, že se kvalita jejich spánku za posledních pět let snížila.[1] I proto jsme se zeptali odborníků na to, jak podzim ovlivňuje náš spánek a proč je důležité v tomto ročním období upřednostňovat správnou spánkovou hygienu.

Náš cyklus spánku a bdění je regulován vnitřními signály, především přirozeným cirkadiánním rytmem. Tento rytmus je ovlivňován vnějšími faktory, jako je světlo a teplota. Pochopení tohoto cyklu nám pomůže pochopit, proč je udržování konzistentního spánkového režimu obzvláště během podzimních měsíců, klíčové pro celkovou pohodu.

„Spánek je nedílnou součástí našeho cirkadiánního rytmu, který se skládá z více než 100 vnitřních biologických hodin synchronizovaných s okolním prostředím (např. světlem a teplotou) a obvykle se shoduje s cyklem slunce, což způsobuje, že jste v noci ospalí a ráno bdělí a plní energie,“ říká Gary Small, M.D. – člen poradního výboru pro výživu společnosti Herbalife a autor knihy „Paměťová bible“.

Sezónní změny: Jak podzim ovlivňuje náš spánkový režim?
Podzim přináší kratší dobu denního světla, což může narušit náš cirkadiánní rytmus. Naše tělo se při regulaci spánkového režimu spoléhá na přirozené světelné signály. Vzhledem ke zkrácenému přístupu denního světla je důležité vědomě se snažit maximalizovat přirozené světlo během dne a minimalizovat vystavení jasnému umělému světlu ve večerních hodinách.

Vliv teploty a světla na kvalitu spánku
Podzim přináší nižší teploty, což může svádět k tomu, abychom se zachumlali do deky. Příliš teplé nebo příliš chladné prostředí však může narušit náš spánek. Je důležité najít rovnováhu a vytvořit příjemné prostředí pro spánek, které podporuje optimální kvalitu spánku.

Význam spánkové hygieny: Na podzim si vytvořte zdravé spánkové návyky.
Zařazení relaxačního režimu před spaním je zásadní, zejména na podzim, kdy naše tělo může potřebovat další pomoc, aby se po celém dni uklidnilo. Věnujte se činnostem, které zklidní vaši mysl a tělo, například četbě, teplé koupeli nebo cvičení technik všímavosti. Tím dáte tělu signál, že je čas se uvolnit a připravit se na spánek.

Mezi spánkovou hygienu patří například i následující věci:
Optimalizace prostředí v ložnici pro lepší spánek
Proměňte svou ložnici v útočiště spánku tím, že odstraníte rušivé prvky, jako jsou elektronická zařízení, zajistíte pohodlnou matraci a polštář a udržíte v místnosti chlad, tmu a ticho. Vytvoření prostředí vhodného pro spánek zvýší vaše šance na kvalitní spánek i během podzimního období.

Zvládání stresu a úzkosti pro lepší spánek
Spánek a stres mají zajímavý vztah – mohou být buď nejlepšími přáteli, nebo úhlavními nepřáteli. Když se stres a úzkost vkradou do našeho života, často náš spánek viditelně naruší. Ať už se jedná o cvičení mindfulness, relaxační techniky nebo prostě jen o to, že si před spaním dopřejete čas na odpočinek, nalezení toho, co vám vyhovuje, může znamenat velký rozdíl. Pamatujte, že spánek je vaším spojencem v boji proti stresu, tak si ho nenechte utéct!

Spánkový režim se netýká jen novorozenců
Udržování konzistentního spánkového režimu je klíčové po celý rok, ale ještě důležitější je na podzim, kdy se naše tělo přizpůsobuje sezónním změnám. Chození do postele a vstávání každý den ve stejnou dobu pomáhá regulovat naše vnitřní tělesné hodiny a zajišťuje lepší kvalitu spánku.

Souvislost mezi spánkem a zdravím: Pěstování pohody na podzim
Spánek hraje klíčovou roli při udržování naší duševní pohody. Správný spánek vyživuje náš mozek, což nám umožňuje efektivněji zpracovávat emoce a jasněji myslet. Pokud tedy chcete udržet své emoce pod kontrolou a mozek v plné síle, nezapomeňte se pořádně vyspat.

„Nekvalitní spánek také zvyšuje riziko zdravotních obtíží, včetně vysokého krevního tlaku, kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky, deprese a obezity. Bylo totiž prokázáno, že nedostatečný spánek vede k nízké energii a únavě během dne, což může vést k přejídání a přibývání na váze,“ popisuje Dr. David Heber, M.D., Ph.D., FACP, FASN – předseda Herbalife Nutrition Institute.

Nedostatek spánku je tichý nepřítel, který může zpustošit naše zdraví jako takové. Pokud se vám stává, že během dne často zíváte jako ospalý lev nebo se cítíte rozmrzelí jako batole, kterému chybí odpolední spánek, je pravděpodobné, že nemáte dostatek kvalitního spánku. Je důležité rozpoznat příznaky nedostatku spánku a podniknout kroky ke zlepšení spánkové hygieny.

Produktový tip
Herbalife Night Mode je dokonalé řešení pro dosažení lepší kvality spánku již za 7 dní.[2] Spánek je základním kamenem fyzické a duševní pohody a Night Mode je navržen tak, aby řešil problémy, které často narušují kvalitní noční odpočinek.

Má vysoký obsah vitaminu B6 a riboflavinu, který přispívá k normální psychické činnosti a činnosti nervového systému. Zároveň snižuje pocit únavy a vyčerpání.

Může také pomoci zlepšit vaši náladu po probuzení a zvýšit hladinu melatoninu večer tak, aby podpořil váš cyklus spánku/probouzení.[3]

Extrakt ze šafránu v Night Mode pomůže také snížit nespavost[4] a po kvalitním spánku v noci se budete ráno cítit svěží.

Každá složka čaje Night Mode byla vědecky prozkoumána a promyšleně zkombinována tak, aby vytvořila přípravek, který podporuje hluboký spánek, snižuje poruchy a zlepšuje celkový spánkový cyklus. Díky tomu budete připraveni zvládnout nadcházející den.

[1] https://www.usa.philips.com/c-dam/b2c/master/experience/smartsleep/world-sleep-day/2019/2019-philips-world-sleep-day-survey-results.download.pdf
[2] Výsledky na základě klinických studií obvykle pozorované po 7 dnech užívání 28 mg extraktu šafránu denně
[3] Výsledek na základě klinických studií obvykle pozorovaný po 28 dnech užívání 28 mg extraktu šafránu denně
[4] Výsledek na základě klinických studií obvykle pozorovaný po 28 dnech užívání 28 mg extraktu šafránu denně

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *