Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Kosmetika

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo. Při nákupu kosmetiky je nejvíce zajímá cena a vůně

Nákup kosmetiky zvládají více než dvě třetiny mužů samy, nejdůležitější je pro ně přitom nízká cena a také vůně. Pleťový krém používá jen asi polovina z nich a make-up nebo lak na nehty zatím pomalu objevuje pouze nejmladší generace. Ukazují to výsledky aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

Při nakupování kosmetických přípravků je u mužů na prvním místě cena, poté následuje vůně společně s věrností oblíbené značce. V průzkumu zpracovaném agenturou STEM/MARK pro společnost dm, který se zabýval vztahem mužů k péči o vlastní zevnějšek, uvedly výhodnou cenu jako důležitý faktor při výběru kosmetiky více než dvě třetiny oslovených. Pro 43 % z nich je důležitá vůně a 41 % v obchodě opakovaně sahá po oblíbených značkách. Jen pětina mužů si vybírá produkty podle slevových akcí nebo na doporučení známých.

„Výsledek průzkumu je v souladu s dlouhodobou strategií dm, protože u produktů místo krátkodobých slevových akcí garantujeme dlouhodobě výhodné ceny. Mužští zákazníci u nás kromě toho najdou bohatý výběr kvalitních produktů našich privátních značek, jejichž ceny je rozhodně potěší. Navíc je v prodejně snadno najdou na jednom místě díky černé barvě regálu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Mladí muži se častěji zajímají o účinek a ekologický dopad
Průzkum dále ukázal, že vůně a značka jsou důležitější spíše pro starší věkové kategorie. Oproti tomu ve věkové kategorii do 29 let přikládají větší význam deklarovanému účinku (23 %), ekologickému dopadu (13 %), ale také doporučením influencerů (5 %).

Kosmetické produkty si 69 % mužů kupuje nejčastěji samo. Při pohledu na různé věkové kategorie se ukazuje, že postupem věku podíl samostatně nakupujících mužů klesá a tento úkol častěji přenechávají svým partnerkám, případně partnerům.

Muži chtějí vonět
Příjemná vůně je u mužů prioritou nejen při nákupu, ale i při každodenní hygieně. Použití deodorantu nebo aplikace vůně jsou nejčastější činností v péči o zevnějšek. Více než pětina mužů si také vícekrát za týden čistí pleť a zastřihává vousy. „Na druhou stranu polovina mužů vůbec nikdy nepoužívá pleťový krém a 70 % nikdy neprovádí peeling. Obecně platí, že péči o pleť se více věnují mladší generace mužů. Například čistění pleti alespoň jednou týdně provádí více než polovina (51 %) mužů do 39 let. Více než polovina mužů do 24 let si pleť čistí i několikrát týdně,“ doplnil Jiří Peroutka.

Z kosmetických produktů muži nejčastěji používají sprchový gel a deodorant. Dvě třetiny uvedly, že každý den. Dále mezi nejpoužívanější produkty patří šampon a vůně, po nichž alespoň jednou týdně sahají více než tři čtvrtiny mužů. Přípravky na vousy, pleťový krém nebo kondicionér používá minimálně jednou za týden čtvrtina mužů.

Péči o vzhled považuje polovina mužů za nutné zlo
Vztah k péči o vlastní zevnějšek je u mužů dost rozporuplný. „Jako součást běžné denní rutiny ji vnímá 9 z 10 mužů, polovina ji ale zároveň považuje za nutné zlo. Třetině mužů péče o vlastní zevnějšek připadá zženštilá a pro třetinu oslovených je to způsob relaxace,“ vysvětluje Jiří Peroutka.

Péči o vlastní vzhled většina mužů není ochotná věnovat příliš času. Tři z pěti mužů jí nevěnují dohromady ani hodinu za celý týden a tento čas poté dál klesá s věkem. Ve věkové kategorii 18–29 let věnuje péči o zevnějšek alespoň hodinu týdně téměř polovina mužů. V nejstarší věkové kategorii 55–64 let je to pouze 28 %.

Dekorativní kosmetiku používají výjimečně
Líčení nebo lakování nehtů se častěji než jednou měsíčně věnují jen 3 % mužů. V nejmladší věkové kategorii od 18 do 24 let už je to však čtyřikrát častěji oproti průměru. Naopak u starších věkových kategorií je to naprostá výjimka. Z produktů, které používají muži minimálně jednou měsíčně, nejčastěji jmenovali make-up, pudr a také oční stíny.

Zdroj: STEM/MARK: Průzkum pro dm drogerie markt – Muži a kosmetika (listopad 2023), foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *