Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Startup Lokni v roce 2023 vyrostl o 70 % procent, síť filtračních stanic využívá přes 80 tisíc uživatelů. Letos se zaměří na B2B model a představí produkt pro domácnosti

Český startup Lokni, který provozuje vlastní síť inovativních filtračních stanic a zařízení, dosáhl za loňský rok v rámci projektu Bezpetek rekordních tržeb ve výši 16 milionů. Počet uživatelů sítě se rozrostl o dalších 30 tisíc a počet stažení aplikace Lokni se tak vyšplhal na 80 tisíc. Díky spolupráci se Správou železnic, v jejímž rámci bylo nainstalováno 12 filtračních stanic na frekventovaná vlaková nádraží, vstoupil startup úspěšně i do veřejného prostoru a nadále rozšiřoval svou síť filtračních stanic na univerzitách. V letošním roce se chce Lokni více zaměřit na vlastní B2B model a představit nový produkt pro filtraci vody v domácnostech. 

Rok 2023 byl pro český startup, který svou sítí filtračních stanic bojuje proti nadužívání plastů, ve znamení růstu. Tržby dosáhly 16 milionů, což představuje 70% meziroční nárůst. Denně si v síti Lokni natočí vodu do vlastní láhve až 20 tisíc lidí a jen za loňský rok se v celé síti vytočilo celkem 1,7 milionu litrů vody. Neustále se rozšiřuje i uživatelská komunita, která čítá více jak 80 tisíc lidí, stejně tak roste i počet filtračních stanic, kterých je v celé síti již 88.

Lokni v loňském roce úspěšně vystoupil z akademické půdy, na níž vyrostl, do veřejného prostoru, kdy společně se Správou železnic začal instalovat automaty na filtrovanou vodu na dvanácti českých nádražích v rámci projektu Železnice bez plastů. „Od spuštění provozu prvních filtračních stanic se ukázalo, že cestující vítají možnost natočit si čerstvou vodu z důvěryhodného zdroje, místo toho, aby si kupovali mnohdy výrazně předraženou vodu v plastu. Každý den přibývají noví uživatelé v aplikaci a týdenní nárůsty výtoče činí cca 20 %. Byť jsme na úplném začátku a na některých nádražích jsme teprve pár týdnů, tak se podařilo ušetřit již více jak 5 000 PET láhví,“ dodává Martin Václavík, zakladatel startupu Lokni.

Lidé začali využívat i možnosti bezplatného odběru neperlivé vody díky speciálnímu tarifu Nádraží, který umožňuje každému cestujícímu denní odběr v objemu 0,5 litru zdarma. V mobilní aplikaci Lokni si tarif stáhlo již více než 1000 nových uživatelů. Projekt tak má díky velmi pozitivní odezvě potenciál pro své další rozšíření. Prioritou pro Lokni je proto v nejbližším období další rozšiřování sítě ve veřejném prostoru, především v místech s vysokým pohybem lidí, jako jsou terminály hromadné dopravy a centra měst.

Nový koncept pro B2B segment
Koncept Lokni, který využívá stávající vodovodní síť, zaujal také společnost Penta. Do sítě Lokni se tak připojilo i pražské Masarykovo nádraží. Zároveň startup instaloval systém centrální filtrace vody Lokni v kancelářích Penty v administrativní budově projektu Masaryčka. Podobné řešení chce Lokni nabízet firmám v rámci svého B2B modelu, na nějž se v letošním roce také zaměří.

„Náš systém je unikátní v tom, že z jedné centrální filtrační technologie obsloužíme více výdejních míst v různých částech budovy. Jde o synergické a udržitelné řešení, které je pro uživatele nejen funkční, ale i ekonomicky výhodné.  Celý systém je napojený na vodu z řadu, která se upravuje až v okamžiku, kdy si ji uživatel stáčí do lahve. Systém je vybaven chladící jednotkou, a možností perlivé vody. Toto řešení je tak ideální nejen pro kanceláře a administrativní, ale také pro výrobní provozy nebo velké objekty jako jsou základní nebo střední školy,“ vysvětluje Martin Václavík.

Lokni jako unikátní reklamní kanál s ESG přesahem
V loňském roce startup představil také vlastní síť digitálních reklamních ploch a bannerů v mobilní aplikaci Lokni iCLV. Hlavní byznys model startupu využívá LCD displeje na univerzitních a veřejných filtračních stanicích, které nabízejí unikátní prostor pro digitální reklamu a v případě zařízení umístěných na univerzitách jsou pro firmy efektivním nástrojem náborových kampaní nebo brand marketingu. Síť Lokni iCLV dokáže denně oslovit téměř půl milionu lidí, z toho jen studentů na 150 000, a její správa je prováděna vzdáleně. Firmy tak mohou platformu využít k plnění svých ESG závazků, kdy příjmy z reklamy financují zdravý a udržitelný pitný režim studentů a šetří miliony PET láhví, a zároveň efektivně cílit své brandové a HR marketingové kampaně.

Vlastní produkt pro domácnosti i expanze do Evropy
Na základě rostoucí poptávky po filtrované vodě připravuje Lokni na letošní rok spuštění vlastního řešení pro domácnosti pod názvem HomeKit. Připravovanou produktovou řadu HomeKit bude v tomto roce rozšiřovat o další modely tak, aby uspokojil širokou poptávku variantami vhodnými pro každou kuchyň. V následujících letech cílí na minimálně 33% meziroční růst v objemu dodávané filtrované vody v rámci sítě filtračních stanic a celkově na 5% podíl na trhu balených vod v Česku. Dále se zaměří i na vyhledávání možností pro svou expanzi do zahraničí a rozšíření své sítě na širší evropský trh.

Zdroj a foto: Lokni

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *