MDŽ: Ženy se nebojí experimentovat – jejich zájem o elektromobily a hybridy meziročně vrostl o polovinu
Mezinárodní den žen, který byl před dvaceti lety v České republice přidán mezi významné dny, připomíná boj za nezávislost žen. Jaké jsou ale dámy při výběru aut? Přestože si nejčastěji pořizují stále menší vozy a jejich nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia, stále více z nich přichází na chuť doplňkovým výbavám i alternativním pohonům. Ojeté elektromobily a hybridy si vloni pořídilo o 48 % více dam než o rok dříve. Vyplývá to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
TOP 5 nejprodávanějších modelů ženám v roce 2023 |
||
1. | Škoda Fabia | 8,6 % |
2. | Škoda Octavia | 8,3 % |
3. | Volkswagen Golf | 2,8 % |
4. | Hyundai i30 | 2,5 % |
5. | Škoda Superb | 2,3 % |
„Z našich statistik víme, že ženy jsou při koupi automobilu daleko uvážlivější než muži a více zvažují své potřeby a finanční možnosti. I proto jsou konzervativnější co do doplňkové výbavy nebo druhu pohonu vozu. Poslední tři roky ale přibývá dam, které se nebojí vyzkoušet elektromobil nebo hybridní vůz. Vloni si takový vůz pořídilo o čtyřicet osm procent více žen než o rok dříve. Stále ale jde o necelá tři procenta ze všech u nás koupených aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Nejoblíbenějším elektromobilem u dam je BMW i3 díky své kompaktnosti. Z hybridů vede Suzuki Vitara.
Počet žen, které si v českých Áčkách koupily novější vůz, meziročně vzrostl o 10 %. Nejčastěji si vloni vybíraly hatchbacky (37 %). Tento typ karoserie meziročně o dva procentní body posílil, ale stále se to nedá rovnat například s rokem 2016, kdy si ho kupovala téměř polovina z nich (45 %). Významně posílila SUV, které se spolu s kombíky dělí o druhé místo, každý po 22,9 %. Nejoblíbenějším SUV byla u žen vloni Kia Sportage. V celkových prodejích ale vyhrála Škoda Fabia (8,6 %), hned za ní Škoda Octavia (8,3 %) a Volkswagen Golf (2,8 %).
Automobily v benzínovém provedení si pořizuje 60 % dam, necelá třetina pak volí automatickou převodovku. Náhon na všechny čtyři kola si vybírá jen 12 % z nich. Pokud jde o doplňkovou výbavu, tak automatické denní svícení vybírá ve voze 70 % žen, 60 % tempomat nebo s bluetooth konektivitou. Téměř polovina aut už má Stop Start systém (45 %), 38 % alespoň zadní parkovací senzory a 30 % aut má integrovanou navigaci.
Foto: archiv