Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Z kancelářského křesla k manuální práci. Manažeři zkusí práci svých zaměstnanců. Na TV Nova se vrací Utajený šéf

Sedm nových šéfů, sedm nových firem. Od velkého stolu z krásné kanceláře mezi zaměstnance zavítají majitelé, ředitelé a manažeři, aby zjistili, jak jejich společnost opravdu funguje. Vysoce postavená manažerka se promění v prostoduchou ženu s pořádně prořízlou pusou. Vedoucí z mezinárodní společnosti si vyzkouší vyložit plný kamion pneumatik. Ředitel sítě hotelů narazí na údržbáře, který odmítne přivrtat nohu postele, a na servírku, která neumí slovo anglicky. Utajený šéf se vrátí na TV Nova premiérovým dílem ve středu 27. března ve 20:20 a zavítá do gastro světa, kde šéf v přestrojení cestou potká věhlasné kuchaře Zdeňka Pohlreicha a Jana Punčocháře.

V první epizodě diváci uvidí pod pokličky školní jídelny, závodky, kantýny a rozvozu hotovek. Inkognito brigádničit bude majitel sítě stravovacích zařízení Jan Stejskal. Střihne si dvojroli výčepáka a pankáče. Aby nebyl odhalen, vystřídá hned dvě masky. Na první byla potřeba paruku, u druhé naopak šéf přijde o svou vlastní kštici. Změněn k nepoznání vyrazil do útrob své firmy a slzy tentokrát tekly i jemu. „Zajímalo mě, zda-li naše firemní kultura je ta správná cesta pro úspěšný byznys. Přistupujeme k lidem jako rodině a snažíme se jim vysvětlit, že je lepší se do práce těšit,“ říká CEO SFood Jan Stejskal a pokračuje: „Kolegové mě velmi dojali a moc si vážím, jak skvělý tým máme. Nikdy nezapomenu na svou holou hlavu. Punková image byla zajímavá zkušenost a kolegové říkali, že tak mám zůstat.“

Utajený šéf představuje šéfy, kteří se nebojí postavit výzvě a po dobu pěti dní si vyzkoušejí práci svých zaměstnanců. Je to experiment, který si žádná firma nemůže zaplatit. Šéf zjistí, kde má chyby, ale i to, v čem je jeho firma skvělá. Pozná na vlastní kůži, že vize v excelovské tabulce vypadá ambiciózně, ale někdy je v běžné praxi nerealizovatelná. V pozici běžného zaměstnance odhalí, kde nesmyslné nároky brzdí provoz a kde jsou naopak skryté rezervy, které by mohly zvýšit zisk. A v neposlední řadě se téměř vždycky dozví, že jsou jeho zaměstnanci skvělí. „Divákům můžeme slíbit velké ryby českého showbyznysu, firmy, které mají obraty v řádech stovek milionů korun. Ani letos nebudou chybět silné emoce. Dokonce bych řekla, že spotřeba kapesníků bude větší než loni. Soudím tak nejen podle štábu, který je pro mě často lakmusovým papírkem, ale i podle šéfů, kteří nedokázali zatnout zuby a nebrečet. Letos je hodně vidět, jak šéfům na zaměstnancích záleží,“ říká režisérka a kreativní producentka Lucie Matějíčka Sehnalová.

Oblíbená reality show Utajený šéf, v níž nejvyšší vedení firmy poznává svůj podnik z pozice řadového zaměstnance, se na jaře vrátí na obrazovky TV Nova již v páté sezoně. Formát reality show Undercover Boss je populární v mnoha zemích světa, dočkal se i prestižního ocenění Emmy. Divácky oblíbený je především proto, že ukazuje nadřízeného v situaci, kdy čelí stejným problémům jako jeho podřízení. Snad každý minimálně jednou zatoužil po tom, aby si šéf vyzkoušel jeho práci.

Producentka a režisérka Lucie Matějíčka Sehnalová: Ráda bych jednou natočila ryze ženskou sérii Utajeného šéfa
Letošní řada Utajeného šéfa je vaše již pátá? Čím vás tento formát okouzlil?
Já nejprve uvedu na pravou míru. Je to moje 4.řada v České republice, druhou sérii jsem netočila, protože jsem v té době dělala Misi nový domov. zároveň jsem ale spolupracovala na jedné sérii na Slovensku a na jedné v Rumunsku.
Ale k otázce. Pro mě je to pohádka. Pohádka o panu králi, který se jde dolů do podhradí podívat mezi své zaměstnance a tam zjistí, jak se v království žije, kdo je lump a kdo je skvělý, bez koho by se království neobešlo a pak se vrátí zpátky na hrad a lépe se mu kraluje. A já mám pohádky ráda. Samozřejmě spousta šéfů své zaměstnance celkem dobře zná, ale ani jednou se nám nestalo, že bychom šéfa něčím nepřekvapili. A překvapení mám taky ráda. A v neposlední řadě, vlastně možná na prvním místě, mám na tom pořadu ráda lidské příběhy a emoce.

Jak složité je hledat firmy, u kterých natáčíte? Jaké jsou jejich motivace a jakou nakonec od nich míváte zpětnou vazbu?
Najít firmy je čím dál složitější, protože máme poměrně vysoké nároky, jak na firmu, tak na šéfa. Divák se nesmí nudit. Motivace jsou různé a hodně záleží na typu firmy a na šéfovi samotném. A zpětná vazba? S některými šéfy jsem dodnes kamarádka, dostali jsme fotky ze svatby, pozvání na fotbalový turnaj nebo vánoční večírek. Většina šéfů si naší práce váží. Ještě se mi nestalo, aby to šéfa nebavilo, aby nebyl překvapený. Často se nám stává, že šéfové i brečí, což je pro mě vizitka toho, že děláme dobrou práci. Letos se rozhodně diváci na slzy mohou těšit.

Tady je jedna zpětná vazba, která mě fakt dostala. Byla od šéfa Petra, který se vydával za Ivana: „Vracím se domů a se mnou se vrací i kousek Ivana. A věřím, že ve mě kousíček Ivana zůstane už napořád. Díky těm lidem jsem se stal Ivanem a díky Ivanovi bude Petr usilovat o to, aby byl lepším a obstál v jejich očích i nadále. Těmto lidem jsem totiž vděčný za to, že s Ivanem, kterého si získali, zanechali i v mé duši výraznou stopu.“ A podle mě není lepší vizitka, než že si z našeho natáčení šéfové opravdu vezmou něco do života.

Dá se říci, jací jsou šéfové obecně?
Musím říct, že pro mě je překvapivé, že někdy se nám stane, že se s někým domluvíme na natáčení a on pak přestane zvedat telefon, přestane komunikovat a nemá tu kuráž říct, že si to rozmyslel. A to mluvím o obrovských firmách, V poslední době třeba jeden velký pivovar. A to je člověk hodně v šoku, že někdo na tak vysokém postu se bojí říci „nechci“. Naproti tomu máme skvělé zkušenosti se šéfy, se kterými točíme. To jsou pro mě hrdinové a hrdinky, protože natáčení je náročné a některé změny vizáže chtějí opravdu odvahu.

Jak těžké je pro šéfy se převtělit?
To je hodně individuální. Zatímco někdo se hodně hlídá i v masce, tak jsem zažila i šéfy, kteří se s nasazením masky vyloženě změnili. Změnilo se jejich chování, charakter. V jednom případě to byla šéfka, žena vamp, šéfka, kterou všichni ve firmě poslouchali na slovo. Když jsme z ní udělali Libušku, tak téměř začala šeptat, změnila postavení těla, schoulila ramena a rozhodně to nehrála. V druhém případě to byl muž, který při schůzkách před natáčením téměř nemluvil, všechno za něj řešil kolega a když jsme mu nasadili masku, tak se vyloženě rozjel a jeho slovník se z první cenové změnil na tu pověstnou pátou. A zase si tady myslím, že to bylo dáno jen tím, že jsme mu povolili jakousi vnitřní brzdu.

I v letošní sérii se mezi utajenými šéfy objeví žena. Sledujete vy nějaké rozdíly ve vedení firem, když v čele stoji žena nebo muž?
Šéfek máme málo a mě to strašně mrzí. Ráda bych jednou udělala ryze ženskou sérii. Takže to klidně šéfky mohou brát jako mou výzvu, pokud ještě někdy nějaká další řada bude. Ale teď vážně – já za tak krátkou dobu, kdy se ve firmě pohybujeme, nedokážu posoudit, jaké jsou to šéfky, ale při natáčení všechny rozhodně spojovalo to, že jsou workoholičky a puntičkářky. Šéfka ze Sambularu rozhodně vyniká svým smyslem pro humor a ochotou si udělat legraci sama ze sebe. Když na zkoušce masky začala tančit a stylizovat se do Žanety, šla jsem do kolen. Doufám, že se u druhého dílu stejně budou bavit i diváci.

Vy jste v průběhu natáčení porodila a hned jste nastoupila zpátky do natáčení a postprodukce. To musí být velmi náročné….
Upřímně, je to trošku šílený, ale termín vysílání se neptá. Naštěstí mám skvělého manžela a sehraný a úžasný štáb, takže teď už můžu říct, že jsme to zvládli. A já teď jen budu doufat, že to diváci ocení, budou se koukat a já si budu moci na chvíli oddychnout na mateřské. 😊

Hlasem pořadu je herečka Nela Boudová. Proč jste si jí vybrala?
To musím šest let zpátky. V první řadě jsme přemýšleli i o mužském hlase, ale protože jsme tušili, že šéfové budou většinou muži, tak nám přišlo dobré jejich činy komentovat ženským hlasem, protože se tam nabízí právě ty ironické vtípky. Ostatně, kdo jiný by měl politovat silné a úspěšné může, když se jim něco nedaří. Hledala jsem hlas, který by mě bavil a napadla mě Miranda ze Sexu ve městě. No a tu dabovala Nela.

Výrazným prvkem Utajeného šéfa jsou masky a kostýmy. Ke každému šéfovi připravujete více podob. Můžete ten proces více popsat a jak probíhá test, zda je maska dobrá neb ne?

Příprava masky trvá dlouho, protože s maskou celý díl stojí a padá. Nejdřív se snažíme vymyslet s našim maskérem Milošem, jak by měl náš šéf vypadat, aby sám sobě byl co nejméně podobný. Takže když má někdo velký nos, tak vymýšlíme, jak ho opticky zmenšit, Takže například dáme výrazné fousy, jindy zuby nebo zvýrazníme něco v obličeji, co upoutává pozornost. Vyzkoušíme masku ve Photoshopu a pak to půl dne zkoušíme se specialisty na zuby, brýle, kostymérkami v realu. My máme obrovskou nevýhodu proti pořadu Tvoje tvář má známý hlas, že nemůžeme používat metody, které používají oni, protože jednak by to v reálu bylo poznat a druhak by to nevydrželo na obličeji šéfa celý den a my bohužel nemůžeme zastavit natáčení s tím, že jdeme šéfa „upravit“. Navíc musíme počítat, že v některých provozech je extrémní vedro, jinde zase zima, takže nemůžeme třeba zvětšit nos nebo tváře nebo podobné věci, které se v jiných pořadech nebo filmech dělají. Ze zkoušky zpravidla vzejdou 3 masky, z nichž vybíráme. Letos divákům chceme ukázat na sociálních sítích i ty nevybrané masky či kostýmy.

V prvním díle, kde jste točili ve společnosti Sfood, se diváci mohou těšit i na Zděňka Pohlreicha a Jana Punčocháře. Prozradíte více?
Můžu prozradit snad jen to, že na Zdeňka Pohlreicha jsme připravili takovou malou habaďúru a Honza Punčochář je v díle proto, aby ohodnotil jedno jídlo. Jenže na rozdíl od MasterChefa, kuchař, který jídlo vařil nemá tušení, že ho ochutná takový odborník, jakým Honza je. Víc ale prozradit nemůžu. Ostatně vysílání tohohle dílu je už velmi brzo.

Nákladné natáčení může zhatit, kdyby se zaměstnanci dozvěděli, že se tam pořad Utajený šéf natáčí. Jak složité je vše udržet v tajnosti?
To je asi nejčastější otázka, kterou dostávám, ale bohužel vás do kuchyně pustit nemůžu, protože pak bychom nikdy nemohli točit další řadu. I když já tvrdím, že další řada nebude. Každopádně letos se nám stalo, že nás někdo, a ne jednou, odhalil. Jak jsme si s tím poradili diváci uvidí v jednotlivých dílech. Jen prozradím, že někdy to byly nervy, jak to vyřešit.

Je samotné natáčení náročné?
Pro šéfy víc, než je vidět v televizi. Stejně tak pro štáb. My točíme se zaměstnanci jejich pracovní dobu, takže buď 8 nebo 12 hodin. My ale vstáváme dřív, abychom si připravili kamery, zvuk, a tak dále a natočili se šéfem začátek dne, jeho motivaci a tak. Šef vstává ještě o 2 hod. dřív, protože se musí nechat každý den nalíčit. Po natáčení práce zase točíme rozhovory, a pak zase všechno sbalit. Takže místo 8 hodin to bývá 12, 13 a místo 12 je 15. A jsou i šéfové, kteří pak vyřizuji svoji běžnou denní práci, takže klobouk dolů.

tato série za vás nějaké nej? Je nějaký moment, na který nezapomenete?
Já mám každý z těch dílů z nějakého důvodu ráda, ale rozhodně nikdy nezapomenu na nejvtipnější zaměstnankyni ze všech pěti sérií. Co věta, to hláška. Jak sama říká – nemám někomu problém říci že je – dosaďte si nejsprostější slovo, které o muži můžete říci – a v tomto duchu mluví i se šéfem. Když jsem viděla první sestřih, tak jsem brečela smíchy. Objeví se ve třetím díle.

Stručné anotace jednotlivých dílů:
Sfood
Jan Stejskal se vydá do sítě kuchyní, kantýn a restaurací, aby se podíval pod pokličku své firmy Sfood. Cestou potká věhlasné kuchaře – Zdeňka Pohlreicha a Jana Punčocháře. Aby nebyl odhalen, vystřídá hned dvě masky. Na první byla potřeba paruku, u druhé naopak šéf přijde o svou vlastní kštici. Změněn k nepoznání vyrazil do útrob své firmy a slzy tentokrát tekly i jemu.

Sambular
Majitel logistické firmy Sambular nevěří, že by byl lepší herec než jeho pravá ruka Pavla Krpálková. Do utajení půjde právě ona v roli prostoduché ženy s pořádně prořízlou pusou. Ustát práci pro silné chlapy nebude žádná sranda. Sotva rozdýchá vedro ve sklářské věži, už musí zvedat kola kamionu. Šéfka jede na doraz a je jen otázka času, kdy se rozbrečí. A až to přijde – bude to vzteky, lítostí nebo radostí?

Petrom
Stavební firmu Petrom řídí dva šéfové. Zatímco Petr Kasper je s dělníky na stavbě jedna ruka a neštítí se žádné práce, jeho parťák Marek Volák řídí vše z tepla své kanceláře. A tak mu sundáme oblek a nasadíme trošku jetý motorkářský ohoz. Poprvé po letech si pořádně zamaže svoje manažerské prstíky a možná zláme i jeden ze svých nehtíků. Docení konečně své zaměstnance, tak jako to umí Petr? Nebo si jen urve kýlu a nálepka arogantního šéfa mu zůstane?

DPD
Začínal před třiceti lety jako kurýr u konkurence a dnes je Miloš Malaník šéfem mezinárodní společnosti DPD. Vybaví si, jaká dřina to byla, nebo začne fňukat při první vykládce plného kamionu pneumatik. Jak vydýchá to, že zaměstnanci nechávají zásilky bez dohledu nebo si s nimi občas zahrají házenou? Pod pokerfacem to bude pořádně vřít. Poslední kapka přijde nečekaně brzy a šéf má co dělat, aby vydržel až do konce.

H&Hotels
Ředitel H&H Hotels Ondřej Šimeček, je ve skutečném životě trochu nesnesitelný puntičkář se sklonem k perfekcionalismu. Takže v přestrojení za oškubaného kovboje mu v jeho nablýskaných hotelech moc do smíchu nebude. A to ještě neví, že hotelový údržbář odmítá přivrtat nohu postele, servírka neumí ani slovo anglicky, na pokojích to vypadá jako po výbuchu a v prádelně se pere již jednou vyprané. Koně se mu splaší a nebude to jednou.

RD Rýmařov
RD Rýmařov patří mezi špičku. Staví rodinné domy a staví je sakra rychle. Malý domek za týden větší za dva. V čele společnosti stojí perfekcionalista Jiří Buchal. Jeho nástup do firmy by se dal shrnout takto: přišel, viděl, vyhodil celé vedení. A teď v masce zkrachovalce chce mezi dělníky zjistit, jak zvýšit zisk firmy. Bude i tentokrát sekat hlavy? A prostřelí si nohu pneumatickou pistolí, či neprostřelí? Toť otázka. Každopádně vyslat rozseděného šéfa do provozu, nevěstí nic dobrého.

Warex
Uklízečka, která předělává věci za dělníky. Ještěrkář, co se musí vyhýbat dírám na dvoře. Dělníci, co si musí poradit se šlendriánem za každých okolností. Ti všichni nemají jinou možnost a každé ráno ještě za tmy dojíždějí do továrny na konci světa. Jak se bude tvářit extrémně mladý a nadšený výkonný ředitel firmy na obytné kontejnery Warex Ondřej Salaba? Zvedne svůj zadek z vyhřáté pražské kanceláře, odloží svoji herní konzoli a postaví se v převlečení za zrzavého hippiesáka realitě tváří v tvář?

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *