Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Co stojí za oblibou krabičkového stravování? Je to ožívající ekonomika, ale i úspora času

Krabičkové stravování nabývá stále větší obliby. Pro lidi je při stravování důležité si pochutnat, jíst pravidelnou a pestrou stravu a cítit se dobře. Do karet krabičkovému byznysu hraje i ekonomická situace a otevřenost Čechů novým způsobům stravování.

„Na první pohled se může zdát, že je tento způsob stravování finančně náročnější než tradiční vaření. Avšak realita je často jiná. Týdenní krabičková dieta začíná na 2 650 korunách, pokud vezmeme v úvahu nákup zdravých a kvalitních surovin pro jednotlivce na celý týden, rozdíl ve výdajích není markantní,” uvádí Václav Kužílek Chief Marketing Officer společnosti FitKitchen.

Co stojí za rostoucí oblibou krabičkového stravování?
1. Ožívající ekonomika
S lednovým poklesem inflace se lidé přestali obávat a začali více utrácet. Oživení navíc přišlo v době, kdy je obecně největší zájem o krabičkové diety z důvodu novoročních předsevzetí.

2. Růst cen potravin a obědů
Lidé hledají alternativy a přemýšlí o moderních způsobech stravování. Krabičkové diety nepatří mezi nejlevnější formu stravování, ale pokud vezmeme v úvahu nákup zdravých a kvalitních surovin, není rozdíl ve výdajích tak markantní.

3. Rozvoj rozvozových služeb
Pandemie covidu-19 nám ukázala, že rozvoz jídla je budoucnost. Lidé už dovoz domů nebo do práce považují za standard. Zvykli si na to, že kurýr přiveze jídlo z restaurace nebo potraviny ze supermarketu a už nechtějí ten starý model.

4. Úspora času a práce
Lidé nechtějí pořád vařit a nakupovat, chtějí hotová řešení a větší komfort. Stále více lidí si krabičky objednává spíše za účelem úspory času než kvůli hubnutí, jako tomu bylo dříve.

5. Zájem o kvalitu stravy
Je tu vzrůstající obliba zdravého životního stylu – lidem už nestačí dát si k jídlu cokoliv. Vědí, že jídlo se v mnoha ohledech propisuje na jejich zdraví, energii, ale také psychickou pohodu.

6. Hledání vhodného stravovacího režimu
Lidé kvůli práci a povinnostem často nemají čas vařit. Hledají alternativy k „hospodskému jídlu“ tak, aby tělo dostalo vše potřebné. O víkendu si poté rádi uvaří nebo zajdou do restaurace.

7. Kvalita vs. kvantita
Češi začínají upřednostňovat kvalitní jídlo. Postupně přestává platit, že snědí cokoliv. Tak to už dávno není, a lidé to ve svém nákupním chování dokazují.

8. Stav české gastronomie
V Čechách jsme obecně velmi otevřeni novým způsobům stravování. Česká kuchyně má svá specifika – je tučnější a těžká. Lidé si tak hledají alternativy v zahraničních kuchyních – lehčí jídla a nové chutě. Toto se také propisuje do jejich požadavků, které mnohé restaurace nedokáží naplnit. Lidé chtějí široké a pestré menu. I proto ve FitKitchen neustále přidáváme nová jídla a nové možnosti stravování (nyní např. flexitariánství).

Rostoucí zájem o krabičkovou stravu potvrzují i finanční výsledky společnosti FitKitchen, která od začátku roku zaznamenává rekordní počty nových zákazníků. „V minulém roce jsme evidovali pokles již koncem ledna. Nyní je situace úplně jiná. V únoru se nám podařilo stanovit další nový rekord v počtu připravovaných jídel,” dodává Václav Kužílek. Zatímco v loňském roce FitKitchen denně připravila až čtyři tisíce jídel, v lednu 2024 to bylo více než 5 000 porcí denně.

Vývoj byznysu FitKitchen od roku 2020:

  • Obrat za rok 2020: 23 683 000 Kč
  • Obrat za rok 2021: 56 311 000 Kč (+137 % nárůst oproti 2020)
  • Obrat za rok 2022: 78 375 000 Kč (+39 % nárůst oproti 2021)
  • Obrat za rok 2023: 94 050 000 Kč (+20 % nárůst oproti 2022)

Zdroj a foto: FitKitchen

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *