Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Technologie

Dech je klíčem ke zdraví. Většina lidí přesto nedýchá správně

V dnešním uspěchaném světě, kde bývá stres a napětí běžnou součástí každodenního života, je důležité najít si čas na relaxaci a uklidnění mysli. Jedním z účinných prostředků k dosažení této rovnováhy je zaměření se na správné dýchání a pravidelné praktikování dechových cvičení. Ke sledování dechu a navržení vhodných dechových technik mohou pomoci i chytrá nositelná zařízení.

Ať už se v životě potýkáte s vysokou mírou stresu, úzkosti nebo se jen chcete více soustředit na své zdraví, dechová cvičení vám mohou přinést mnoho pozitivních výsledků. Dechových technik, které vám mohou pomoci cítit se klidněji a uvolněněji, existuje několik typů. A může s nimi začít kdokoliv. Do začátku stačí chuť a klidné místo, které vám umožní věnovat pozornost svému dýchání.

Desetitisíce nádechů a výdechů za den
Věděli jste, že průměru se každý z nás denně nadechne zhruba dvacet tisíckrát? Přestože se jedná o proces, který děláme podvědomě, dýchání je komplexní a ovlivňuje všechny části těla. Dýchání je jako motor, který dodává tělu palivo nutné k životu. Jeho primární funkcí je zajistit tělu přísun kyslíku a odstranit oxid uhličitý z plic. Tento proces zahrnuje pohyb plicních svalů jako jsou bránice a svaly mezi žeberními kostmi.

Způsob dýchání se ale může měnit v závislosti na tom, zda je jedinec v klidu či ve stresu. Lidé trpící úzkostí často dýchají mělce a povrchově. Nadechují se krátce a namísto bránice si při dechu pomáhají ramenními svaly. Během stavu klidu a uvolnění naopak jedinec dýchá pomalu, pravidelně a používá k nádechům bránici. Při zvýšeném stresu se naopak projevuje zrychlené dýchání, také známé jako hyperventilace, které může zhoršit fyzické projevy stresu. Ve stresujících situacích je proto důležité se pokusit napodobit klidný, uvolněný způsob dýchání. Pomalé a hluboké nádechy i výdechy pomáhají uklidnit nervový systém a zmírnit tak fyzické projevy stresu.

Správným dýcháním k fyzické i psychické pohodě
Správné dýchání má mnoho pozitivních účinků na naše tělo a mysl. Kromě zlepšení fyzické kondice a posílení imunitního systému má také pozitivní vliv na naši psychickou pohodu a schopnost zvládat stresové situace. Při správném dýchání dochází k účinnějšímu přísunu kyslíku do našeho těla, což podporuje regeneraci buněk a zlepšuje celkovou vitalitu jedince. Zároveň nám správné dýchání pomáhá lépe se soustředit a uvolnit napětí v těle.

Tématice správného dýchání se dlouhodobě věnuje i společnost Huawei, která svým uživatelům přináší prostřednictvím chytrých nositelných zařízení funkci pro dechová cvičení a měření hladiny stresu. V případě, že se vám hladina stresu zvýší nad adekvátní hodnotu, chytré hodinky vás ihned upozorní a nabídnou různá dechová cvičení pro zlepšení psychické pohody.

Jednoduché dechové cvičení
Pokud i vy patříte mezi ty, kteří nejsou zvyklí dýchat pomalu a hluboce, pomocí jednoduchého cvičení se můžete naučit, jak se nadechovat správně do břicha.  Důležité je si před zahájením cvičení vybrat pohodlnou polohu, ať už v sedě nebo vleže. Pokud je vám příjemnější ležet, lehněte si na záda na podlahu, abyste měli tělo v rovině. V případě, že naopak preferujete sezení, sedněte si na židli tak, abyste byli ve vzpřímené poloze.

Uklidněte svou mysl a začněte se soustředit na své dýchání. Zavřete ústa a dýchejte nosem. Položte si jednu ruku na břicho a druhou na hrudník. Při nádechu nechte břicho naplnit vzduchem. Pomocí ruky vnímejte, jak se břicho zvedá. Pří správném břišním dýchání se břicho roztahuje pouze směrem do stran. Následně vzduch z břicha vydechněte nosem. Při výdechu vnímejte, jak se břicho v pase stahuje zpět. Ruka na břiše by se měla pohybovat více než ta, kterou máte na hrudi. Hluboké nádechy a výdechy opakujte pár minut. Toto jednoduché dechové cvičení vám pomůže odbourat stres či úzkost a vy se můžete dále soustředit na práci nebo jiné aktivity.

Dechových cvičení však existuje ještě mnohem více. Inspirovat se můžete právě v aplikaci Dechová cvičení například na hodinkách Huawei Watch GT 4. Ta umožňuje uživatelům sledovat své dýchání, poskytuje jim zpětnou vazbu o kvalitě jejich dechu, ale také nabízí dechová cvičení. V aplikaci stačí nastavit požadovanou dobu trvání a rytmus. Díky integrovaným cvičením tak můžete postupně zlepšovat svou schopnost dýchat.

Jak dýcháme, když spíme?
Většina lidí někdy strávila noc bez zamhouření oka a věčným převalováním. Ať už vám v noci nejde usnout nebo se během noci budíte, vašemu zdraví to neprospívá. Po takové noci se můžete cítit vyčerpaní a neproduktivní. Když vás přepadne nespavost nebo nepravidelné spaní, zklidnit rozbouřenou mysl a uvolnit tělo může právě dýchání. Jednoduše si na svých hodinkách Huawei zapněte funkci Dechová cvičení a věřte, že během pár chvil bez problému usnete.

Správné dýchání je ale důležité i během spánku. Nepravidelný dech může být známkou zdravotních problému a není radno ho podceňovat. Proto je dobré mít o svém dechu během noci přehled. Chytré hodinky Huawei Watch GT 4 disponují novou funkcí Sleep Breathing Awareness, která detekuje jakékoliv přerušení pravidelného dýchání během spánku. Díky technologiím TruSeen™ 5.5+ a TruSleep™ 3.0 dokáží hodinky rozpoznat nejen jakékoliv přerušení, ale i změny hladiny kyslíku v krvi a srdečního tepu v průběhu noci. Díky tomu můžete předejít pozdějším zdravotním problémům.

Měsíc zdraví s Huawei
Věnováním více pozornosti svému dýchání můžete prospět svému fyzickému i duševnímu zdraví. S hodinkami Watch GT 4 získáte o kvalitě svého dýchání komplexní přehled a změny tak snáze zařadíte do své rutiny. A jak svému zdraví prospějete vy? Své fotografie můžete nahrát na Facebook nebo Instagram a přidat k nim hashtag #HuaweiHealthMonth.

Zdroj a foto: https://consumer.huawei.com/cz/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *