Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Mattoni orel u Karlových Varů se na počest 58. Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary opět převlékl do festivalového kabátu

Návštěvníky směřující na letošní Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (KVIFF) bude znovu vítat velkoformátový Mattoni orel „převlečený“ do oficiálního festivalového vizuálu. Festival se letos uskuteční na přelomu června a července a Mattoni 1873 je opět jedním z partnerů. Vizuálním symbolem tohoto spojení je právě bývalý orlí poutač, jehož motiv Mattoni na počest partnerství každoročně mění.

Ikonický karlovarský orel, stojící u silnice R6, má od začátku června nový vizuál. Motiv 58. ročníku KVIFF, který letos orlí poutač zdobí, opět navrhli tvůrci ze studia Najbrt. Autoři Aleš Najbrt (art director), Jonatan Kuna (design) a Zdeněk Trinkewitz (animace) se inspirovali světem filmu a půdorysem karlovarského hotelu Thermal. „Pokusili jsme zkoncentrovat nápady do čtverce a tří kruhů, ale tato koncentrace se poté rozvine do mnoha různých podob,“ představil hlavní myšlenku Aleš Najbrt.

Minimalistickou černobílou grafikou letošní koncept navazuje na grafické ztvárnění z předchozích let. „Tentokrát maximální zjednodušení bereme jako výchozí bod pro proměny symbolu v ikonické objekty z filmového světa a karlovarského festivalu. Brutalistní beton, křesla od Machoninových, krabice na filmové pásy nebo starou kameru,“ dodali autoři.

Přelep orlího poutače do designu KVIFF je pro nás symbolickým vyjádřením dlouhodobé spolupráce mezi Mattoni a festivalem. Letošní motiv poutače zůstane opět zachován po celý rok, aby projíždějícím mohl připomínat radostné festivalové chvíle,“ osvětlila myšlenku proměn designu orlích poutačů Barbora Gavendová, brand strategy managerka Mattoni 1873.

Mattoni orli jsou neodmyslitelnou součástí míst, kde se nacházejí. O jejich oblíbenosti svědčí unikátní průzkum*, který byl proveden minulý rok v dubnu. Mattoni 1873 své někdejší velkoformátové reklamní plochy ve tvaru orlů od roku 2018 postupně přetváří na umělecká díla. Úplně první motiv na orla připravila Míla Fürstová, česká grafička žijící ve Velké Británii. Další návrhy na realizované přeměny vzešly ze studentské soutěže pořádané Akademií výtvarných umění v Praze.

O orlech Mattoni
Od roku 1998 KMV instalovaly u českých dálnic a silnic I. třídy cca 20 velkých reklamních poutačů se symbolem orla. Všechny byly umístěny v souladu s tehdy platnou legislativou. Za 20 let se tito orli stali součástí obecného vnímání, součástí míst, kde se nacházejí. Od roku 2018 Mattoni 1873 postupně mění původní poutače na umělecká díla s nekomerčními uměleckými motivy. Ke dnešku zůstalo stát 14 orlů, z toho 11 u dálnic je již přeměněných. Poslední “dálniční” orel s původním motivem zatím zůstává u Hustopečí a dva zbývají u silnic první třídy.

*Průzkum provedla společnost Médea, a.s. V dubnu 2023 realizovala online kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit povědomí lidí o reklamních nosičích značky Mattoni v podobě orlů a jejich přeměně na umělecká díla. Konkrétně se výzkum zabýval tím, jaká je znalost Mattoni orlů, jaké je mezi lidmi povědomí o přeměně klasických orlů na umělecká díla a jak tuto přeměnu lidé hodnotí.

O minerální vodě Mattoni
Mattoni je ikonická značka neodmyslitelně spojená s motivem orla již od roku 1873. Přírodní středně mineralizovaná minerální voda s vyváženým poměrem draslíku, hořčíku a vápníku, které jsou nezbytné pro lidské zdraví. Rodí se v hloubce 125 až 230 metrů v panenské přírodě u Karlových Varů. Jedinečná poloha na rozhraní Krušných a Doupovských hor jí dává její nezaměnitelnou chuť. K dostání je v přírodní neperlivé, jemně perlivé i perlivé variantě a nabízí širokou nabídku ochucených variant. Více na www.mattoni.cz 

O Mattoni 1873
Značka Mattoni je součástí Mattoni 1873, největšího distributora nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími do roku 1873 a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale. Produkty vyváží do téměř 20 zemí světa, vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a Srbsku. V ČR, Slovensku, Maďarsku a Bulharsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů a pochutin značek firmy PepsiCo.

Zdroj a foto: Mattoni

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *