Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Sport

Jeden z deseti Čechů věří, že český národní tým zvedne trofej na Euru 2024

Už v pátek 14. června vypukne Mistrovství Evropy ve fotbale. Jedna z největších fotbalových událostí roku je populární i mezi českými fanoušky. Letos se ji chystá sledovat a věnovat pozornost až 46 % Čechů. A to i přesto, že v absolutní ovládnutí turnaje českým národním týmem věří pouze 8 % z nich. Naopak za největšího favorita turnaje považuje většina českých fanoušků Německo. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti CEPER, která zachytila předturnajovou náladu nejen v Česku, ale i v dalších středoevropských zemích.

Nadšení fanoušků je úměrné nadějím, že Mistrovství Evropy ve fotbale vyhraje ten nejlepší tým, a své favority mají samozřejmě i všichni fotbaloví nadšenci v zemích střední Evropy. Během dotazování agenturou CEPER odpovědělo v průměru 60 procent respondentů v 10 středoevropských zemích zahrnutých do průzkumu, že se nadcházejícímu mistrovství chystají věnovat alespoň nějakou pozornost. Před blížícím se turnajem uvedlo v průměru jen 37 procent respondentů, že je tento sportovní turnaj nijak nezajímá.

Největší nadšení a zájem prokazují podle všeho fandové v Chorvatsku, kde chce mistrovství alespoň v nějaké míře sledovat plných 81 procent respondentů. Průběžně hodlá v červnu a v červenci dění na Euru sledovat mezi 64 až 69 procenty obyvatel hned ze čtyř zemí: Polska, Rakouska, Rumunska a Slovinska. V Bulharsku, Srbsku a na Slovensku je to mezi 53 a 57 procenty, v ČR a Maďarsku se chystá turnaji věnovat nějakou pozornost méně než polovina obyvatel: 46 procent.

Sázka na vítěze
Velká část obyvatel zemí střední Evropy se nejen chystá mistrovství sledovat, ale mnozí mají zcela jasno, který z 24 zúčastněných národních týmů nakonec zdvihne trofej pro vítěze. Agentura CEPER se ptala těch respondentů, kteří uvedli, že Euro sledovat budou, koho považují za pravděpodobného vítěze šampionátu. V šesti zemích je pro velkou část respondentů nejpravděpodobnějším vítězem tým Německa. V Polsku, Rakousku a Rumunsku zase významná množství respondentů předpovídala vítězství fotbalistů Francie. Německo a Francie jsou dvěma nejpravděpodobnějšími kandidáty na titul podle respondentů v Bulharsku, ČR, Maďarsku, Slovensku, Slovinsku a Srbsku.

V Polsku očekává 24 procent těch, kdo Euro budou sledovat, vítězství Francie, zatímco 13 procent předpovědělo vítězství Španělsku. Mezi Rumuny je po Francii druhým kandidátem na titul mistra Evropy tým Anglie. Naproti tomu tým Itálie, která jako úřadující mistr bude titul obhajovat, nevidí jako letošního vítěze v žádné z 10 zemí zahrnutých do průzkumu více než 8 procent respondentů. Celkově tedy obyvatelé tohoto regionu předpokládají, že titul Mistra Evropy 2024 získá buďto Francie nebo Německo: v průměru ze všech 10 zemí očekává vítězství země galského kohouta 18 procent těch, kdo se mistrovství chystají sledovat, zatímco 17 procent z nich předpovědělo vítězství týmu Německa.

Všichni fotbaloví nadšenci se samozřejmě těší, až budou moci sledovat a podporovat svůj národní tým. V zemích středoevropského regionu mají v mužstvo vlastní země největší důvěru fanoušci v Chorvatsku a Rakousku: plných 46 procent Chorvatů, kteří se chystají Euro sledovat, věří, že vítězem finálového zápasu bude právě jejich národní tým. Mezi Rakušany uvedlo 23 procent respondentů jako pravděpodobného vítěze Francii a 16 procent Rakousko. Jako pravděpodobného vítěze uvedlo vlastní tým alespoň 10 procent Maďarů a Srbů. Ve vítězství týmu své země shodně věří 8 procent Poláků a Čechů, kteří se mistrovství chystají sledovat. Mezi Rumuny, Slováky a Slovinci je tento podíl 5 procent nebo méně.

Metodologie
Průzkum veřejného mínění proběhl v 10 zemích střední Evropy: Bulharsku, České republice, Chorvatsku, Maďarsku, Polsku, Rakousku, Rumunsku, na Slovensku, ve Slovinsku a v Srbsku. Sběr dat probíhal mezi 6. květnem a 4. červnem 2024. Průzkum probíhal telefonicky na vzorku 1 000 respondentů v každé zemi (osobním dotazováním v Srbsku). Vzorky v jednotlivých zemích byly reprezentativní co do skladby podle pohlaví, věku a místa bydliště.

O nás
CEPER je značka společnosti CEPER Group GmbH. CEPER je zkratkou výrazu Central European Perspectives. CEPER se zabývá studiem dění v regionu střední Evropy a svým klientům poskytuje monitoring médií, průzkumy trhu a průzkumy veřejného mínění.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *