Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Cestování

Ke zlepšení nálady někdy stačí drobnost… Třeba vzkaz za oknem metra

Cestující v metru si již zvykli vídat za okny jedoucího vlaku různé animace, ať už reklamní nebo informační. Předprázdninový stres teď pasažérům spěchajícím do práce nebo do školy alespoň trochu zpříjemňují animované vzkazy, které se vážou ke konkrétnímu dni v týdnu.

Společnost European Digital Industries a.s. (EUDI), která stojí za projekcí digitálních animací v tunelech pražského metra, spustila mezi stanicemi Bořislavka a Dejvická sérii nekomerčních vzkazů vázaných na konkrétní den. Za okny jedoucího vlaku tak lidé mohou sledovat přání k svátku nebo připomínku, aby v pátek nezapomněli koupit květinu paní učitelce.

“Závěr první poloviny roku bývá pro každého hektický. Rodiče řeší konec školního roku, všichni ve stresu dokončujeme práci před dovolenou apod. Proto jsme si řekli, že cestujícím tohle období zkusíme aspoň trochu zpříjemnit. Deset sekund, které možná někomu vykouzlí alespoň malý úsměv, stojí za to,” vysvětluje důvod nasazení nekomerčního obsahu Tom Procházka, zakladatel společnosti EUDI.

Společnost EUDI na přelomu loňského roku v pražském metru instalovala nový zobrazovací systém LMS (Led Media System), který cestujícím přímo za okny vlaku promítá krátká zhruba desetivteřinová videa. První jednotku LMS společnost instalovala v úseku Dejvická – Bořislavka, další budou následovat na ostatních linkách v průběhu roku. Multimediální LED technologie mimo komerčního provozu umožňuje zprostředkovat cestujícím např. provozní informace DPP nebo jiný kreativní obsah. Technologii, která umožňuje přehrát digitální pohyblivé sdělení v reálném čase, mohou vidět cestující v metru v Madridu, Barceloně nebo Římě. V regionu střední a východní Evropy je Praha první metropolí, která podobnou zobrazovací techniku využívá.

“V Praze se jedná o nové médium a podle reakcí cestujících je pro lidi vizuálně atraktivní. Výsledky prvního průzkumu nám ukázaly, že naše snaha umístit reklamu pod zem, je správná. Lidem vadí reklama na budovách (58 %), v ulicích města (46 %) i podél silnic (40 %). V tunelu metra ji vnímají jako nejméně invazivní. Na všech jednotkách, které budeme v pražském metru instalovat, počítáme i s využitím pro nekomerční obsah, ať už se bude jednat o vizuální umění, praktické informace pro Pražany, nebo třeba podobné hlášky pro lepší den,” uzavírá Procházka.

Zdroj a foto: European Digital Industries a.s. (EUDI)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *