Nesnězeno vstupuje do východních Čech a pokrývá již 9 krajů: K záchraně potravin se nově připojují Pardubice a Hradec Králové
Anti-food waste platforma Nesnězeno, jejímž prostřednictvím uživatelé zachránili již více jak 650 tun potravin, vstupuje do Pardubického a Královéhradeckého kraje. Největší česká iniciativa pro záchranu jídla tak pokrývá již 9 krajů ČR a nejpozději do konce příštího roku by chtěla být v celé zemi. Platformy Nesnězeno a Munch, které se nedávno spojily a čerpají ze společných synergií, využívá již přes 2 miliony uživatelů. V České republice, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku tak dosud zachránili více než 2,5 milionu balíčků potravin.
Platforma Nesnězeno sdružuje restaurace, kavárny, pekárny a další prodejce potravin, kteří zde mohou nabídnout jídlo, jež by na konci dne museli vyhodit nebo se mu blíží doba spotřeby. Uživatelé Nesnězeno si pak tyto balíčky mohou zakoupit se slevou minimálně 50 %. Společně tak efektivně bojují proti plýtvání jídlem, které se ročně jen v ČR vyšplhá na 1 milion tun potravinového odpadu.
Do platformy se zapojily další dvě významná města – Hradec Králové a Pardubice
Nesnězeno neustále roste a v ČR už spolupracuje s více než 1 200 partnery. Od 22. července mohou jeho nabídku využívat i zákazníci v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Platforma zde spolupracuje s řetězcem PENNY a CrossCafé, které mají v obou krajích silné zastoupení. Mezi další partnery patří například V mouce nebo Pepe Coffee, Ca Phe District, Trdlokafe nebo Feancy Fries.
„Východočeský region je specifický blízkostí dvou krajských měst, která jsou mezi sebou v mnoha ohledech propojená. I proto nám dávalo smysl vstoupit do obou krajů najednou a využít této symbiózy. Spolu s tím jsme registrovali i velký zájem ze strany samotných obyvatel regionu, kteří po těchto dvou krajích volali zejména na našich sociálních sítích“ dodává spoluzakladatel Nesnězeno, Jakub Henni.
Podniky, které se na Nesnězeno připojí, mohou nejen získat měsíční dodatečný příjem v průměrné výši 25 000 Kč, ale také významně přispět k omezení plýtvání a zároveň zvýraznit svou značku v rámci komunity. Na platformě se úspěšně prodá většina balíčků, které partneři v rámci Nesnězeno zákazníkům nabízejí. V případě PENNY se například jedná o 95% úspěšnost prodejů. Drtivá většina takových podniků pak zůstává na platformě dlouhodobě.
„Zájem o Nesnězeno balíčky stále roste, stejně jako zájem ze strany našich partnerů, kterých už je v rámci ČR více než 1 200. Naše platforma už působí v devíti krajích a zdaleka tím nekončíme – do konce příštího roku bychom chtěli pokrýt celou ČR,“ uzavírá spoluzakladatel Nesnězeno, Jakub Henni.
Foto: archiv projektu